Turistička sezona je za nama, pa je došlo vrijeme za radove. Oni su trenutno na Istočnoj obali u punom jeku. Naime, do kraja godine Split bi trebao dobiti sasvim novu vizuru tog dijela grada.
"Radovi napreduju dobro, prvi dio obale je u fazi stavljanja kamena, na drugom dijelu je u tijeku betoniranje, provlačenje instalacija, nakon toga ide komunalno opremanje. Nadamo se, ukoliko ne bude većih vremenskih neprilika da će radovi biti gotovi di kraja godine", kazao nam je ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović.
Većina novca dolazi iz EU fondova, dok će se manji dio financirati iz državnog proračuna.
"Vrijednost radova iznosi 42 milijuna kuna, sufinancira se iz EU fondova, ostalo iz državnog proračuna. Cijeli taj projekt uređenja Istočne obale neće koštati ni jednu kunu ni Lučku upravu, ni Grad, ni Županiju. Po meni, to je ispravan smjer po kojem treba raditi - važna je priprema, treba konstantno raditi na rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, na projektnoj dokumentaciji, da se na neki način zadovolje sve potrebe i uvjeti za apliciranje na europske novce", kaže nam Mihanović.
Dugo se na Istočnoj obali nije ništa radilo. Kroz grad Split iz godine u godinu prolazi sve veći broj turista, bilo je vrijeme da se stvari - pomaknu s mjesta.
"Radi se obala nakon 150 godina, izgradila se za vrijeme Austrougarske, kad se kopao usjek pruge pa se višak materijala nasipao. Sami taj vremenski odmak govori dovoljno o tome koliko je bila potrebna, jer u 150 godina naš grad i luka su doživjeli velik iskorak i širenje pa su samim time i potrebe veće. Ono što mene veseli, osim operativnog dijela i operativnih potreba luke, grad Split i građani Splita će dobiti lijepu, modernu šetnicu, popločanu kamenom. Projekt je prilagođen osobama s invaliditetom, tako da je odvojen operativni dio od ovoga dijela za šetnju. Širina će biti 9 i pol metara, dužina je 260. Nadam se da je ovo početak valorizacije uređenja cijele Isočne obale i zaleđa", pojašnjava sugovornik.
Osim nove šetnice, stižu i novi vezovi.
"Dobit ćemo četiri veza za brzobrodske linije odnosno katamarane. To smo ocijenili potrebnim jer se taj vid pomorskog prometa povećao za 60 posto i daleko je najbrže rastući vid pomorskog prometa. To je očito rezultat promjena u navikama putovanja jer želimo što prije doći od točke A do točke B", kaže nam dalje Mihanović.
I ostaje jedino riješiti najveći problem splitske luke, a to je jednosmjeran promet koji je trebao rasteretiti luku, no nije se pokazao baš toliko učinkovitim. Naime, Jadranski most ne može podnijeti toliku količinu prometa.
"To nije u nadležnosti Lučke uprave, ali to se indirektno odražava i na nas. Nažalost, svjedoci smo toga da ljudi prošlog ljeta po dva sata nisu mogli izaći iz gradske luke. Ono što smo mogli napraviti je da smo u jednom trenutku čak besplatno dijelili vodu tim putnicima, ne znajući više kako im pomoći. Ja sam u svojstvu gradskog vijećnika i političara predstavio rješenje izgradnje novog dvotračnog izlaza iz gradske luke, ono bi krenuo od Obale kneza Domagoja, bio bi tunel dužine 70 metara i izašao bi na Trg Mihovila Pavlinovića odnosno na početak Biankinijeve. Time bi se zaobišlo onaj dio Jadranskog mosta u kojem je promet jednotračan i cijelom dužinom bi takvo rješenje bilo dvotračno.
Simulaciju prometa je radio Građevinski fakultet u Splitu i jednu trećinu idejnog rješenja platila je Lučka uprava, trećinu Grad Split, trećinu Hrvatske ceste i ta simulacija je pokazala da takvo rješenje zadovoljava trenutne potrebe. To je nešto najbrže što se može napraviti i sad je na potezu Grad Split. Ja sam zvao gradonačelnika da uvaži taj moj prijedlog jer na redu je Grad Split. Treba napraviti prvi korak, a to su izmjene GUP-a. Ja sam o predsjednik komisije za urbanizam, na toj komisiji predstavnici političke opcije gradonačelnika i zamjenika Ivoševića su bili protiv toga da se u izmjene GUP-a koje nam slijede uvrsti izlaz iz gradske luke. Bili su nadglasani jer je bilo razuma kod drugih političkih opcija i to je na zadnjoj sjednici GV-a jednoglasno usvojeno i sad je na Gradu da što prije krene u izmjene GUP-a koje su osnovni preduvjet da bi Hrvatske ceste krenule u ishođenje građevinske dozvole i realizaciju tog rješenja.
Ono što je važno kod tog prijedloga je što su rokovi 12 mjeseci za izvršenje i potpuno je riješen imovinsko-pravni odnos, odnosno sve čestice preko kojih prolazi ta prometnica su u vlasništvu ili Hrvatskih željeznica ili Hrvatskih cesta ili Grada Splita", pojasnio nam je problematiku prvi čovjek Lučke uprave Split.