Ne, sinoć se na parkiralištu Osječke ulice na Gripama nije snimao akcijski film. Velik broj policajaca i komunalaca bio je rezultat "akcije" Cestara po nalogu Grada Splita koji je s tamošnje nerazvrstane ceste uklonio pet metalnih stupića, a uslijedilo je i bojanje pješačkog prijelaza preko ceste.
Akciji su svjedočili splitski dogradonačelnik Bojan Ivošević, ravnatelj Javne ustanove Športski objekti (JUŠO) Tomislav Borozan, ali i zakupac parkirališta Tonći Omrčen.
Nakon što smo razgovarali s ravnateljem Borozanom i dogradonačelnik Ivošević odlučio nam je pojasniti ovako žurnu sinoćnju akciju Grada.
- Uklonili smo sve što je bilo dio katastarske čestice koja pripada nerazvrstanoj cesti u Osječkoj ulici. Taj dio sto posto nije pod upravljanjem JUŠO tako da ih ne može ni dati u najam, a ako ih je dao u najam očito se pogriješilo u sastavljanju ugovora. Mi smo po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama samo makli što je nepropisno postavljeno. Geodetskom izmjerom tvrtke Geoprojekt d.d. utvrdili smo gdje prolazi granica parcele i ispalo je da je cijeli istočni dio parkinga koji gleda prema kafiću Baoli vlasništvo Grada Splita.
G. Borozan u razgovoru za Dalmacija Danas rekao je da bilo tko iz Grada ima pravo doći na nešto što mu pripada, no da je dugogodišnja praksa najaviti se prije dolaska, što kako kaže, sinoć nije bio slučaj.
- Ne, mi nismo uopće došli na dio na koji oni misle da upravljaju. Da smo došli na išta šta je pod ugovorima s JUŠO-m mi bi se, naravno, najavili. To i je problem što im je dano nešto što im nikada nije trebalo biti dano. Pitanje je kako je to ikada postalo dio ugovora. Drugo pitanje je kako je površina prvo bila oko 1400 metara kvadratnih, zatim 1600 m², a parking ima preko 3.000 m² od čega 602m² su dio nerazvrstane ceste pod direktnim upravljanjem Grada Splita. Također se postavlja pitanje kolika financijska šteta je napravljena Javnoj ustanovi nenaplatom kvadrata koji nisu uračunati u sami ugovor, a bili su u sklopu grafičkog dijela. Bili su fizički ograđeni kao parkiralište, ali kvadrati za izračunati cijenu naplate su nekako od 2008. do danas nekako izbjegli ući u ugovor. Ugovor je potpisan 2008., 2013., a aneks 2016. i novi 2021. koji vrijedi od 2022. do 2026. To Borozan na terenu nije znao objasniti kako je naraslo s 1400 na 1600 i gdje mu je nestao cijeli jedan dio parkinga.
A hoće li netko to morati objasniti Gradu?
- Danas smo već poslali dopis Javnoj ustanovi, a u četvrtak ćemo kontaktirati i nadležne institucije da se "pozabave" s tim. Mislim da se radi o znatnoj financijskoj šteti napravljenoj Javnoj ustanovi i Gradu Splitu.
Sinoć je bilo burno, bilo je i "teških" riječi...
- Nije bilo burno nego su gospoda obavljala nekakvu ilegalnu djelatnost. Potpuno sam svjestan da kada nekome spriječiš da radi ilegalno nešto na što je navikao od 2008., kada je definirana kvadratura do dana današnjega, znate, ljudi su često u šoku kada čuju da nešto nelegalno rade 13 godina. Vi mu morate crtati da radi nelegalno.
https://www.facebook.com/dalmacijadanas/videos/371464394437447
Je li baš ovaj parking jedini primjer oštećenosti Grada, zašto je baš ova lokacija izabrana za tako brzu reakciju?
- Da, ovo je jedini zaostali primjer gdje je netko manipulirao kvadraturom, bez pravne osnove davao dio gradske parcele, a imamo primjer druga dva parkirališta - Firule i Poljud. JUŠO tamo obavlja naplatu parkiranja iako nije registrirana za uslužnu komunalnu djelatnost naplate javnih parkirališta i garaža temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu.
Dakle, oni imaju više razina prekršaja. Dali su u ugovoru grafikon koji nije pod njihovim područjem upravljanja, to su ova 602m². Drugi dio prekršaja je da su lažirali ukupnu kvadraturu i nisu uračunali cijelu cestu koja ide prema maloj dvorani Gripe. Treći dio prekršaja je što obavljaju djelatnost koju ne mogu obavljati i četvrti što nisu sklopili ugovor za komunalnu djelatnost. Trvrtka T-Point, odnosno sad My Way, ne može se baviti komunalnom djelatnošću na javnom parkiralištu. Da je taj parking u vlasništvu neke firme, u tom trenutku ta firma bi mogla uzeti tvrtku T-Point ili My Way da ona obavlja naplatu parkirališta u njeno ime na tom parkiralištu, ali parking je u vlasništvu Grada Splita i naplata parkinga se obavlja na temelju Zakona o komunalnom gospodarstvu. I za to T-Point, My Way kao ni JUŠO nisu registrirani.
Da ne spominjem zaključak Gradskog vijeća iz 2016. gdje su sva javna parkirališta u upravljanju Grada Splita trebala biti predana komunalnoj tvrtki Split Parking koji oni nisu ispoštovali, već zasad uspješno izbjegavaju taj Zaključak i to tako da su potpisali dodatak ugovoru iz 2013., pa su ga 2016. produžili na 5 godina da bi izbjegli zaključak Gradskog vijeća, a onda su ga opet ignorirali i dan nakon izbora, 31.5.2021. su ga produžili do 31.12.2026.
Radi li se ovdje o političkom revanšizmu?
- Mislim da je to suludo reći. Politički revanšizam valjda nije provođenje zakona. Ako USKOK uđe u neku instituciju, je li to politički revanšizam ili hvatanje onih koji su radili nezakonite radnje? Mi ne bi imali na temelju čega postupati da oni nisu kršili zakone.
Želite li reći da je USKOK ušao u JUŠO?
- Ne znam je li USKOK već u JUŠO, ali mi planiramo nadležnim tijelima države poslati navedene ugovore kako je ta kvadratura bila lažno utvrđena, tko je stjecao korist od toga i tko je oštećen. U ovom slučaju mislim da je oštećena JUŠO i da za to netko mora odgovarati.
Zašto je policija sinoć bila na terenu?
- Kada je gradski koncesionar za održavanje nerazvrstanih cesta, tvrtka Cestar, došla iscrtati pješački prijelaz koji je tu već bio, samo ga je trebalo iscrtati da se vidi i ukloniti pet stupića postavljenih na dio nerazvrstane ceste, što je zakonom strogo zabranjeno, gospodin Omrčen se usprotivio, počeo galamiti. On je zvao policiju, Grad je pozvao policiju. Mi smo pozvali za asistenciju jer se Cestar sprječavao u obavljanju posla po nalogu Grada Splita. Ne znam iz kojeg razloga je on zvao policiju, no policija je njega udaljila i omogućila nam djelovanje.
Zanimljivo je da na terenu gospodin Borozan meni na direktno pitanje nije znao objasniti kako je parking prvo bio 1400 pa 1600 i nešto m². Našom geodedetskom utvrdom samo parking bez onog dijela prema maloj dvorani Gripe ima preko 2000m². Pitao sam ga može li mi to objasniti, ali nije uspio. Možda vama uspije objasniti kako to preko noći parking naraste za nekih 200m², a u prirodi se ništa nije mijenjalo i da vam objasni kako je zaboravio uračunati cijeli jedan dio parkinga prema maloj dvorani Gripe s ucrtanim parkirališnim mjestima koji su dio grafike, ali je to netko zaboravio izračunati.