Festivalsko vijeće Marulićevih dana na današnjoj je sjednici potvrdilo program 34. Festivala hrvatske drame Marulićevi dani koji će se, u organizaciji Hrvatskog narodnog kazališta Split, održati u Splitu od 21. do 28. travnja ove godine. Izbornica Jelena Kovačić odlučila se za jedanaest predstava hrvatskog dramskog pisma u produkciji kazalištâ iz Hrvatske i jednu iz Argentine.
O zahtjevnoj realizaciji gostovanja argentinske predstave još traju pregovori. Za sudjelovanje na Festivalu bilo je prijavljeno 54 predstava: 44 iz Hrvatske, tri iz Slovenije, dvije iz Bosne i Hercegovine, te po jedna predstava iz Srbije, Austrije, Mađarske, Njemačke i Argentine.
U konkurenciji za festivalske nagrade na 34. Marulićevim danima bit će prikazane sljedeće predstave: „Možeš biti sve što želiš“ Ivane Vuković u produkciji UO Punctum/ UO T25/ Kunst teatar redateljice Ivane Vuković; Mani Gotovac „Rastanci“ u izvedbi riječkog HNK Ivana pl. Zajca, redateljica Anastasija Jankovska; „Cure“ u koprodukciji UO kolektiv Igralke, Zavod VIDNE i HNK Ivana pl. Zajca uz partnerstvo Slovenskog mladinskog gledališča i MASKA iz Ljubljane u režiji Tjaše Črnigoj; „Slučaj vlastite pogibelji“ Kristiana Novaka HNK u Varaždinu u koprodukciji s HNK Ivana pl. Zajca, u režiji Ivana Plazibata; autorski projekt Tomislava Šobana „Zbilja“ HNK u Zagrebu u režiji Tomislava Šobana; Jurica Pavičić „Crvena voda“ u izvedbi HNK Split i režiji Ivice Buljana; Mate Matišić „Moji tužni monstrumi“ Gradskog dramskog kazališta Gavella iz Zagreba u režiji Vite Taufera; “Maske” autora, režisera i glumca Dražena Šivaka u produkciji UO Grupa u koprodukciji s Dubrovačkim ljetnim igrama i u suradnji sa Scenom Ribnjak i Teatrom EXIT; „Simfonije/Turpituda” u produkciji Eurokaza i režiji Rajne Racz; autorski projekt Ksenije Zec “Euforija” u produkciji Zagrebačkog kazališta mladih i režiji autorice.
Po riječima izbornice Jelene Kovačić izabrane su se predstave „izdvojile svojom umjetničkom i produkcijskom kvalitetom, ali i spremnošću na kazališni rizik. Bilo da je riječ o inscenacijama dramskih tekstova suvremenih autorica i autora različitih generacija, dramatizacijama romana čiji prozni krajolici sadrže konkretni dramski potencijal ili autorskim projektima u kojima se tekstualni materijal generira u odnosu na središnju ideju ili temu, sve izabrane predstave kazalište prepoznaju kao mjesto društvene i umjetničke odgovornosti, ali i rizika, te konkretne razmjene koja gledatelje poziva na dijalog i sudjelovanje u promišljanju njihove kazališne i životne zbilje. Tematske preokupacije kreću se od vrlo intimnih, osobnih, pa i ljubavnih priča, preko kritičkog sagledavanja patrijarhata, patrijarhalnog mentaliteta i položaja žena u društvu do kriminalističkih sižea koji svoju temeljnu priču koriste kao put prema društvenoj kritici i kolektivnom preispitivanju. Ovogodišnji izbor postoji i kao svojevrsni dijalog institucionalne i nezavisne scene koje se međusobno isprepliću te na neki način i nadopunjuju. U njemu se susreću velike ansambl predstave, manji formati te duodramske i monodramske forme, predstave koje su poetski vrlo različite, no uvijek u dosluhu sa suvremenim kazališnim strujanjima, jednako usmjerene i prema istraživanju i kritičkom preispitivanju društva u kojem živimo, ali i prema istraživanju i preispitivanju kazališta kao forme koja svoju snagu crpi prije svega iz direktnog i otvorenog kontakta s publikom koju dosljedno tretira kao ravnopravnog sugovornika.“
U izboru Jelene Kovačić je i predstava „Seria una pena que se marchiten las plantas“ („Bilo bi šteta da biljke krepaju“) Ivora Martinića u izvedbi Apacheta sala estudio iz Buenos Airesa. S obzirom na to da je dolazak predstave iz Argentine produkcijski izuzetno zahtjevan, zaključeno je da će se o mogućnosti tog gostovanja odlučiti naknadno.
Inicijalno je u izboru bila i predstava Tene Štivičić “Drei Winter” (“Tri zime”) koju je u bečkom Burgtheatru režirao Martin Kušej no nažalost, zbog tehničkih i produkcijskih razloga, ova predstava nije ušla u konačni izbor.
O festivalskim nagradama Marul odlučivat će žiri u sastavu: Borna Baletić (ADU Zagreb), Vesna Bulić Baketić (Muzej grada Splita), Trpimir Jurkić (HNK Split), Miona Miliša (Umjetnička akademija Split) i Stela Mišković (KP Zetski dom).
Sjednici Vijeća Marulićevih dana prisustvovali su članovi: Nevena Tudor Perković, ravnateljica Uprave za razvoj kulture i umjetnosti, predsjednica Vijeća; Marina Kuzmanić Petreš, voditeljica Odsjeka za kulturu, Grad Split; Tomislav Đonlić, po ovlaštenju pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, tehničku kulturu i sport, Splitsko-dalmatinska županija; Vicko Bilandžić, intendant HNK Split i ravnatelj Festivala; Ivan Plazibat, ravnatelj Drame HNK Split; Ivan Vatavuk, predstojnik ureda intendanta HNK Split, producent festivala; Mirna Rustemović, dramaturginja (HNK u Zagrebu); Ivana Tomić Ferić, muzikolog, glazbeni pisac, pedagog, (UMAS) i Joško Ševo, profesor, kazališni i televizijski glumac (HDDU).