Treći susret Sjećanje na Marija Peručića, prvog nastavnika klasične gitare u Glazbenoj školi Josipa Hatzea otvara se u petak 6. svibnja 2022. u 19 sati na Odjelu specijalnih zbirki Sveučilišne knjižnice s izložbom U svjetlu donacije Marija Peručića Sveučilišnoj knjižnici u Splitu te koncertom u Sveučilišnoj galeriji na splitskom sveučilištu.
Na programu će se naći poznata djela za solo gitaru i komorna djela koja uključuju gitaru, a nastupit će priznati solisti. U organizaciji bivših učenika prof. Marija Peručića i gostiju, današnjih priznatih solista te profesora, na koncertu će nastupiti gitaristi Martin Andrijašević, Domagoj Mijić, Anđela Jerkunica Strukan, Ivanka Prusac, Stipan Popović, Mislav Režić te njihovi gosti Ivana Banfalo Benzon klarinet i Ivana Kenk Kalebić mandolina.
O donaciji notne građe prof. Peručića Glazbenoj zbirci Sveučilišne knjižnice
(…) prva donacija notne zbirke jednoga glazbenika Sveučilišnoj knjižnici, pristigla je 2014. željom prof. Peručića, zahvaljujući njegovoj kćeri gđi. Dubravki Milanović te kolegi i prijatelju maestru Vladimiru Lukasa. Tiskana, a malim dijelom i kopirana notna građa ove donacije, broji oko 500 jedinica nastalih u rasponu od 1926. do 2002. godine. Uz bogatstvo autora i stilskih pravaca zadivljuje broj nakladnika te gradova u kojima je objavljena - od Europe, Rusije, Sjeverne i Južne Amerike do Japana. Posebnu dokumentarnu vrijednost ima rukopisni Index kompozicija za gitaru koji prati numeraciju notnih primjeraka, sastavljen od prof. Peručića u svrhu bolje dostupnosti i posudbe učenicima i kolegama. Arhivsko, rukopisno gradivo te kopije stručnih članaka sadržano je u dvije arhivske kutije. Donaciju su obradile knjižničarke Abra Papić i Mihaela Kovačić.
Aurorica izložbe, profesorica gitare Ivanka Prusac u tekstu kataloga je zapisala:
(…) Ovom izložbom pokušala sam na poseban način osvijetliti njegov rad glazbenog pedagoga, notografa i graditelja instrumenata. Listajući u više navrata partiture iz svih krajeva svijeta, za oko mi je zapela rukopisna građa. Osjećala sam se kao da sam pronašla davno izgubljeno blago. Između rukom pisanih, i zubom vremena nagriženih stranica, našlo se pisama, posveta i radnih materijala koji prate nastanak Škole za gitaru 1 u suradnji sa slovenskim gitaristom i pedagogom Tomažom Šegulom. Među materijalima bile su i profesorove obrade za dvije gitare, za gitaru i glas, prepisivane tabulature i čitave partiture evergreena klasične gitare iz vremena kad su fotokopirni strojevi bili nedostupni, a do tiskanih je izdanja bilo teško doći. Mišljenja sam da je ovo prepisivanje prirodno dovelo do njegovog zanimanja za notografiju. U ono vrijeme, osamdesetih godina dvadesetog stoljeća, bio je to mukotrpan posao. Surađivao je s krugom glazbenika koji su se uvelike posvetili očuvanju klapske baštine i pripremao je njihove notne zapise za tisak, a među njima su Eduard Tudor, Nikola Buble, Mojmir Čačija i Ljubo Stipišić – Delmata. Često je s dalmatinskim klapama odlazio i na turneje u inozemstvo i tako nabavljao i gitarsku literaturu. Sam pogled na Stipišićev zbornik Delmatiana i još k tome na činjenicu da je tek nekoliko brojeva autorov autograf, a sve ostalo Peručićev rad, ostavlja nas zadivljenima.(…)
O prof. Mariju Peručiću (Smokvica, Korčula 1938. – Splitu 2013.)
Po zvanju građevinski tehničar, Mario Peručić je 1965. godine, nakon uvođenja nastave gitare u Glazbenu školu Josipa Hatzea u Splitu izabran za nastavnika gitare s ugovorom na određeno vrijeme. Šest razreda osnovne glazbene škole završava 1969. godine u Zadru na tečaju koji je vodio prof. Stanko Prek, a diplomu srednje glazbene škole stječe u Mariboru 1975. godine. Njegovi učenici postižu zapažene rezultate na republičkim i saveznim natjecanjima te mnogi od njih nastavljaju studij gitare na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Uz gitaru, bavio se i sviranjem lutnje. Prvu poduku sviranja barokne lutnje dobio je u ljeto 1968. godine od bračnog para Milade i Karela Berana iz Praga. Novu osmerostrunu renesansnu lutnju nabavlja u Mittenwaldu 1971. godine i na njoj svira kao član ansambla Universitas Studiorum Zagrebiensis pod vodstvom Igora Pomykala. Kao gitarist javno nastupa solistički te s Komornim orkestrom Ivan Lukačić iz Splita. Autor je početnice za gitaru zajedno sa slovenskim gitarskim pedagogom Tomašem Šegulom, koja je od 1973. do 1996. doživjela sedam izdanja.
Bio je i vrlo vješt graditelj glazbala. Kao tehnički obrazovana osoba nalazio je i izvan glazbene interese: bavio se fotografijom, astronomijom, brušenjem leća i konstrukcijom stakalaca.
Izložba ostaje otvorena do 30. lipnja 2022.