Nakon što su se malo snizile cijene smještaja ponovno je krenuo buking početkom srpnja, pa je trenutačno srpanj na razini lanjskog, a ukupna sezona je bolja.
Naime, kako pokazuju službene statistike Hrvatske turističke zajednice, u Hrvatskoj je u dosadašnjem dijelu godine ostvareno 10,5 milijuna dolazaka i 50,3 milijuna noćenja, što je 10 posto više dolazaka i pet posto više noćenja nego lani, dok je u dosadašnjem dijelu srpnja ostvareno oko 3,7 milijuna dolazaka i 23 milijuna noćenja. Očito su svi stali na loptu nakon nešto lošijeg lipnja i slabijeg bukinga početkom srpnja, što je bio alarm iznajmljivača smještaja da moraju nešto poduzeti. I zato je dobar do njih, koji je povećavao cijene lani ili ovog proljeća, za isto toliko ih snizio. A neki su morali ići još i niže jer ovogodišnji last minute nije kao lanjski. Lani je on značio višu cijenu jer je sve bilo bukirano i teško se moglo doći do sobe. Ove godine, to znači smanjivanje cijena u odnosu na već smanjene cijene jer potražnja nije tako velika, piše Jutarnji list.
- Što se tiče privatnog smještaja, radimo punim kapacitetima, visoka je sezona. Bilo je i za očekivati da ćemo u ovom dijelu godine biti dobro popunjeni. Čula sam da su neke vile praznije nakon 15. kolovoza. No, vjerujem da će last minute ponude i to popuniti. Neki su, nažalost, podigli nerealno cijene za 30, 40 ili čak 50 posto u odnosu na lani, a sada su ih morali snižavati za 60 posto - ističe Barbara Marković iz nacionalne udruge obiteljskog smještaja. Veli da se zbog smanjenja cijena sada vidi i veći broj domaćih gostiju na moru.
- Sada možete bez problema naći apartman u centru Brača za četiri osobe za 100 eura na noć. Lani je takav apartman bio 250 eura na noć. Čini mi se da je to sada neka pristojna razina koju si može priuštiti i domaći gost. Zato ih je sve više - govori Marković. Vjeruje da će svi biti dobro popunjeni do 15. rujna, a onda se nada da će se sezona i produžiti.
- A lani nije radila Španjolska, Grčka i normalno je da su se dizale cijene. Sad su se svi vratili i morali smo ih korigirati. Sada se last minute ponude u prosjeku smanjuju za nekih 20 posto. No, svako zlo je za nešto dobro. Vjerujem da smo iz čitave priče nešto i naučili - ističe Marković za Jutarnji.