Hrvatske ceste jučer su u Splitu su predstavile maritimnu studiju budućeg mosta preko Kaštelanskog zaljeva. Radi se o dijelu projekta "Novi ulaz u Split" koji je Andrej Plenković još 2018. proglasio od strateškog državnog značaja'. Vozači svakodnevno svjedoče velikim gužvama na prilazima Splitu, a dvije kritične točke su one u Solinu i Stobreču.
Najava probijanja tunela kroz Kozjak kao nikada uzburkala je duhove u Kaštelima, glavni kamen spoticaja je ruta buduće spojne ceste od tunela do magistrale. Dio Kaštelana se pita zašto spojnica ide baš preko padina Kozjaka ili polja, a ne, kako je to nekada i bilo predviđeno, na mjestu gdje je Kozjak najtanji, a to je na području kamenoloma u Sućurcu gdje je ova planina već poprilično "načeta". Izgradnja-mosta-preko-Kastelanskog-zaljeva 2024
Bilo kako bilo, uz glavnu temu, izgradnju budućeg mosta od Kaštela do Splita, što se sigurno neće dogoditi prije 2030., tek je spomenut drugi, a ispravnije bi bilo reći prvi cestovni gorući problem, a to je brza ili njoj slična cesta prema Omišu.
Za čuvenu cesta Split - Omiš predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić odbio je prognozirati kad će biti definitivno gotova. Kazao je kako je raspisan natječaj za dionicu Omiš - Dugi rat, ali financiranje će ovisiti o Ministarstvu infrastruktura, a možda i o EU fondovima, dijelom. Za ostalo ne postoji spremna dokumentacija.
"Preostali dio ćemo rješavati kada bude spremna dokumentacija. Mislim da ćemo većinu stvari završiti do kraja ovog operativnog programa", odgovorio je Škorić nakon novinarskog "pritiska".
Nedavno otvoreni most preko Cetine zaista je preusmjerio dio prometa s Omiša, odnosno Jadranske magistrale, na nejaku cestu preko Tugara, Srinjina i Žrnovnice, što stanovnici ovih triju naselja itekako osjećaju jer im je prometnica postala prometno zagušenija nego ikada do sada. Međutim, velikog benefita sam Omiš nije imao jer je promet ionako izrazito gust.
Tim je optimističnija vijest da su Hrvatske ceste nedavno raspisale natječaj za novelaciju idejnog rješenja i izrade Studije utjecaja na okoliš s ishođenjem Rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš za čvor Grljevac sa spojnom cestom.
Postupak je objavljen u EOJN-u 28. lipnja ove godine, a rok za dostavu je 22. srpnja 2024. do 10:00 sati. Procijenjena vrijednost nabave je 54.000 bez PDV-a. Rok izvršenja je 20 mjeseci.
Također, 2. srpnja ishođena je lokacijska dozvola za dionicu buduće ceste od TTTS-a do Dugog rata je 2.7.
"Radimo dalje glavne projekte i ishodovat ćemo građevinske dozvole po navedenim fazama kako dovršavamo projekte", kazala je Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta, za Dalmaciju Danas.
LOKACIJSKA DOZVOLA
Lokacijska dozvola se izdaje za planirani zahvat u prostoru:
- Izgradnja državne ceste: Trogir - Omiš, dionica: od čvora "TTTS" do čvora "Dugi Rat" s pristupnim cestama, infrastrukture namijenjene prometnog sustava (cestovni promet),
na katastarskim česticama u k.o. Kamen, k.o. Stobreč i k.o. Žrnovnica na području Grada Splita, u k.o. Donja Podstrana, k.o. Gornja Podstrana i k.o. Gornja Podstrana Nova na području Općine Podstrana i u k.o. Jesenice i k.o. Duće na području Općine Dugi Rat u Splitsko-dalmatinskoj županiji.
U predmetnom obuhvatu zahvata u prostoru predviđena je izgradnja u fazama za koje se mogu ishoditi građevinske dozvole i s obzirom na funkcionalno i tehničko rješenje zahvata upravne dozvole kako je prikazano u Idejnom projektu.
Građevinske dozvole
- Faza 1: čvorište „TTTS“ u km približno 0+200
- Faza 1a: (elektroenergetsko napajanje i izmještanje/zaštita postojeće SN i NN mreže u zoni čvorišta „TTTS“ u km približno 0+200)
- Faza 2: (trasa brze ceste od čvorišta „TTTS“ do km približno 5+500, uključujući i čvorište „Stara Podstrana“ s pristupnim cestama u km približno 5+200)
- Faza 2a: (elektroenergetsko napajanje i izmještanje/zaštita postojeće SN i NN mreže u zoni čvorišta „TTTS“ do km približno 5+500, uključujući i čvorište „Stara Podstrana“ s pristupnim cestama)
- Faza 3: (trasa brze ceste od km približno 5+500 do km približno 8+600, uključujući i čvorište „Jesenice“ s pristupnom cestom u km približno 8+050)
- Faza 3a: (elektroenergetsko napajanje i izmještanje/zaštita postojeće SN i NN mreže u zoni čvorišta „Jesenice“ od km približno 5+500 do km približno 8+600, uključujući i čvorište „Jesenice“ s pristupnom cestom u km približno 8+050)
- Faza 4: (trasa ceste od km približno 8+600 do km približno 13+050)
- Faza 4a: (elektroenergetsko napajanje i izmještanje/zaštita postojeće SN i NN mreže u zoni trase ceste od km približno 8+600 do km približno 13+050)
Za privremene građevine i infrastrukturu mogu se ishoditi posebne građevinske dozvole. Prije izdavanja zadnje uporabne dozvole potrebit će ukloniti sve privremene građevine.