Jedne cijene tijekom godine, druge u vrhuncu sezone. Dolazak stranih gostiju na obalu dosad je domaćem stanovništvu značio i izbjegavanje centra grada zbog visokih cijena. Oni iskusniji ne bi odustajali od svojih rituala poput ispijanja kave u omiljenom kafiću, pa bi je i platili po redovitoj cijeni čak i u srcu sezone. Kako? Uz popust za vjernost.
I bez sunca na obali u predsezoni ima turista. Na terasama, domaći i strani gosti ispijaju omiljene napitke. Cijene pristupačne svima, kažu ugostitelji.
"Praviti razliku između domaćeg i stranog gosta mislim da nije uredu i da se ne bi trebalo raditi u ugostiteljstvu. Mislim da bi cijene trebale biti prilagođene tržištu bez obzira jesu li to stranci ili domaći", smatra Robert Kovačević iz Ceha ugostitelja.
Ipak, stalnim gostima i u špici sezone, može doći mala nagrada (za vjernost). Kovačević kaže da je lijepo misliti "o domaćem čovjeku", ali da ne zna koliko to može zaživjeti s hranom i alkoholnim pićima.
Akcija ili popust su dopušteni, ali dvostruki cjenici - nisu. "Unazad par godina znam da su bile dvojake cijene i za jedne i druge. Sada ćemo vidjeti što se tiče eura, to je bilo kada je bila kuna - onda si mogao", kazala je Ivanka iz Splita.
Ana pak kaže kako ne zna je li ikada dobila popust kao domaći. Oni koji će dio ljeta provesti na obali, simboličnom popustu ne bi se usprotivili, kao ni oni koji su ga već dobili, izvijestila je reporterka Dnevnika Nove TV Anja Perković.
Petra smatra da bi bilo fer da "domaći gosti imaju malo niže cijene". I u samom centru Dubrovnika moguće je popiti kavu ili ručati po uobičajenim cijenama, a tako bi trebalo i ostati.
"Naravno, domaćima dajemo popust. Onima koji stalno dolaze damo još više, nekad ih i počastimo. Manje cijene za domaće ljude - naravno da bi trebale biti, ali danas je to već malo teže. Događa se inflacija, kako ovdje, tako i u svijetu", rekao je ugostitelj Robert Radić.
Popusti za domaće goste najčešći su u cijenama ulaznica za nacionalne parkove, dubrovačke zidine i slične lokacije. A popusti na piće ili hranu samo su bonus i to je pitanje do kad, jer posljedice inflacije osjećaju svi i gosti i ugostitelji.