Širina između dva stupa mosta preko Kaštelanskog zaljeva mogla bi biti 200 metara, a visina broda od razine mora trebala bi biti ispod 55 metara, pokazala je maritimna studija koja je danas prezentirana u Županiji SDŽ.
Izrađivač Maritimne studija za most preko Kaštelanskog zaljeva izv.prof.dr.sc. Lovro Maglić s riječkog Pomorskog fakulteta kazao je da je to dimenzija slobodnog plovnog prolaza koja zadovoljava gotovo sve brodove, tankere, bulkere, kontejneraše i kruzere koji su ikad plovili do Sjeverne luke i terminala Žita, INA-e i Cemexa. Radi se o brodovima koji mogu biti dugi i 230 metara pa i duži, a prema prikupljenim podacima prosječno je takvih do 4 dnevno.
Na pitanje novinara o sigurnosti plovidbe ispod mosta pod udarima bure rekao je kako brodovi mogu sigurno ploviti pod vjetrom srednje vrijednosti od 25 čvorova (46,3 km/h), te da bi za jače vjetrove ograničenja bila kao i za uplovljavanja i isplovljavanja iz Sjeverne luke po odluci Lučke kapetanije Split.
Nakon usvajanja maritimne studije slijedi procjena utjecaja zahvata na okoliš te nabava izrade tehničkog i oblikovnog rješenja budućeg mosta, a sve to prije samog projektiranja četvorotračnog mosta dugog 1.500 metara na trasi Novog ulaza u Split.
Nakon 6 godina maritimna studija
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, govoreći o projektu koji je prije 6 godina u Splitu najavljen kao strateški projekt Vlade RH, kazao je kako nije točno da se stiglo samo do maritimne studije. Izgradnja-mosta-preko-Kastelanskog-zaljeva 2024
- Strateški projekt podrazumijeva i dio od čvora Vučevica do Kaštel Kambelovca, što je prva faza projekta. Druga faza je 9 kilometara trase s mostom preko Kaštelanskog zaljeva, a treća faza je na obavezi Grada Splita. Na sve tri faze smo aktivni, izvodimo radove na prvoj fazi. Naravno da radimo na dokumentaciji što je najopsežniji dio i najduže traje - odgovorio je Škorić.
Na pitanje o okvirnim rokovima kazao je da na to ne može odgovoriti jer se ne zna koliko dugo mogu trajati upravni postupci.
- Ovako iz rukava, most neće biti gotov prije 4 pa i 5 godina. Neće manje - procijenio je Škorić dodavši kako je projektiranje 9 kilometara trase vrlo zahtjevno.
Što je logično, a što nije
Hoće li Hrvatske ceste preuzeti trasu od Stinica do Trajektne luke kazao je kako će se o tome "što je logično, a što nije" tek razgovarati i da se čeka izmjena splitskog GUP-a i suglasnost svih upravnih tijela.
Za čuvenu cesta Split - Omiš odbio je prognozirati kad će biti definitivno gotova. Kazao je kako je raspisan natječaj za dionicu Omiš - Dugi rat, ali financiranje će ovisiti o Ministarstvu infrastruktura, a možda i o EU fondovima, dijelom. Za ostalo ne postoji spremna dokumentacija.
- Imamo za sve ciljane rokove, ali na neke ne možemo utjecati - naglasio je Škorić.
Za solinsko raskrižje, Širinu, naveo je kako se izmještaju instalacije.
- Do kraja mjeseca će se krenit sa temeljenjem. Imali smo problem sa zastojem zbog opsežnih arheoloških radova koji su trajali dvije godine. I mislim da su se stekli uvjeti da se krene s gradnjom - oprezan je Škorić.
HC će sve riješit
Splitsko - dalmatinski župan Blaženko Boban kazao je kako je prostorni plan županije donešen prije dvije godine i već se rade izmjene jer se prije nisu imali maritimni podaci. Za "disonantne tonove" iz Kaštela je rekao da je to bilo "nezgodno vrijeme" prije izbora i da tih tonova i prosvjeda više nema.
- Imovinsko - pravne probleme ljudima će na zadovoljavajući način rješavati Hrvatske ceste - rekao je Boban i najavio predstavljanje studije o željeznici arhitekte Ante Kuzmanića kroz Kaštela resornom ministarstvu u roku od mjesec dana.
Ne očekuje tu nikakve probleme jer 2/3 trase od Kopilice do Zračne luke ide po postojećoj trasi.
- Tamo negdje oko benzinske postaje u Kaštel Lukšiću se diže na stupove i ne zadire u imovinska pitanja bilo koga - naglasio je župan.