Zbog dijaloga sadašnjosti s prošlošću nastao je 1997. godine ansambl Dialogos muzikologinje i pjevačice, Katarine Livljanić, profesorice na uglednoj Schola Cantorum u Baselu, koji svojim programima oživljuje, često u obliku predstava, glazbenu prošlost onakvu kakva je mogla biti, temeljeći svoje izvedbe na pomnom istraživanju glazbe ranih epoha, poglavito srednjeg vijeka. Među mnogim programima, od kojih se pamte Tondalova vizija, Terra Adriatica, Heretički anđeli, Baarlam i Josafat, Dalmatica, kao i novija Hekuba, ističe se Judita.
U Juditi oživljava mistični i arhaični, drevni glazbeno-jezični kod, očuvan kroz stoljeća u dalmatinskom pučkom pjevu – radi se o uglazbljenju teksta koji je označio početak hrvatske pisane riječi, Judite Marka Marulića, čijih petsto godina smrti obilježavamo ove godine.
Judita, svojevrsni suvremeni crkveni misterij, temelji se na rekonstrukcijama različitih gregorijanskih, beneventanskih i glagoljaških izvora srednjevjekovne Dalmacije i glazbi skladanoj po uzoru na očuvanu usmenu tradiciju glagoljaškog pjevanja. Nastala je 2006. godine i otada s velikim uspjehom izvođena na brojnim svjetskim i domaćim pozornicama.