Domine - organizacija za promicanje ženskih prava i Hrvatska udruga poslovnih žena Krug (Split) kao članice Mreže '4. smjena - nevidljivi rad' povodom Dana žena organiziraju izložbu na Ekonomskom fakultetu u Splitu (Fiskovića 3, studentski restoran) koja uključuje autentične priče žena o neplaćenom kućanskom radu. Otvorenje je zakazano za sutra u 14 sati.
Mreža '4. smjena - nevidljivi rad' koju čine organizacije civilnog društva i visokoobrazovna ustanova, a čiji je fokus usklađivanje privatnog i poslovnog života žena i muškaraca provodi, naime, kampanju #JutrosSamStala.
- Cilj je kampanje #JutrosSamStala osvijestiti javnost o svakodnevnom neplaćenom kućanskom radu koji se smatra 'ženskim' i koji većinom obavljaju žene. U sklopu kampanje smo na društvenim mrežama pitale žene da objave svoja iskustva o neplaćenom kućanskom radu s heštegom #JutrosSamStala. S obzirom na to da taj posao većinom obavljaju žene - u čak 83% slučajeva, zapitale smo se što bi se dogodilo da žene na trenutak jednostavno prestanu s kućanskim poslovima. Dobile smo puno povratnih informacija i iskustva žena koje su podijelile s nama neravnopravnost u udjelu kućanskih poslova i problem mentalnog rada koji je veoma iscrpljujući, a jako malo se priča o njemu - pojasnili su iz organizacije.
U istraživanju 'Utjecaj rodne podjele obiteljskih obaveza i kućanskih poslova na profesionalni život zaposlenih žena' koje je 2017. godine provela doc. dr. sc. Ksenija Klasnić, prilikom obavljanja rutinskih kućanskih poslova u 83% posto ispitanih slučajeva sve ili većinu poslova obavljaju žene, u 16,6% slučajeva partneri ravnopravno dijele poslove, a muškarci obavljaju spomenute poslove u samo 0,4% slučajeva. Također, podaci ukazuju na postojanje izrazite rodne neravnopravnosti u obavljanju obiteljskih poslova vezanih uz brigu o djeci, pri čemu u 58,4% slučajeva sve ili većinu poslova obavljaju žene, dok su za iste poslove zaduženi isključivo muškarci u samo 0,2% slučajeva. U ostalim slučajevima poslovi se obavljaju zajednički, pri čemu prednjače igranje s djetetom, šetnje s djetetom, kažnjavanje te vođenje djeteta u školu, vrtić i na dodatne aktivnosti.
Kampanja je dio projekta 'Utjecaj javnih politika na kvalitetu obiteljskog i radnog života te na demografsku sliku Hrvatske - prostori promjene', čija je nositeljica udruga B.a.B.e. Budi aktivna. Budi emancipiran. Projekt traje 36 mjeseci i provodi se u Gradu Zagrebu i sljedećim županijama: Sisačko-moslavačkoj, Koprivničko-križevačkoj, Osječko-baranjskoj, Vukovarsko-srijemskoj, Primorsko-goranskoj, Zadarskoj, Splitsko-dalmatinskoj te Istarskoj županiji.
- Cilj projekta je razvijanje i predlaganje adekvatnih javnih politika koje bi doprinijele usklađivanju privatnog i poslovnog života građana i građanki Republike Hrvatske putem osnaživanja partnerstva organizacija civilnog društva uključenih u Mrežu, međusektorske suradnje s visokoobrazovnim ustanovama te jedinicama lokalne i regionalne samouprave kroz učinkovit socijalni dijalog - kažu predstavnici.
Partneri na projektu i članice Mreže su: Sveučilište u Zadru, Grad Novska, Vukovarsko-srijemska županija, Udruga za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter, Udruga 'HERA' Križevci, Centar za građanske inicijative Poreč, Ženska udruga 'IZVOR', Hrvatska udruga poslovnih žena Krug, Domine - organizacija za promicanje ženskih prava, Prostor rodne i medijske kulture K- Zona te Mreža mladih Hrvatske.
Vrijednost projekta je 3.599.941,69 HRK, od čega se iz državnog proračuna RH financira 15%, a iz Europskog socijalnog fonda 85% (3.059.950,44 HRK) u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali. Posrednička tijela su Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike te Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva