Iznajmljivanje kaića, odnosno brodova do pet metara dužine tradicija je u gotovo svakom obalnom gradu od Istre pa do samog juga Dalmacije.
Pobuna na Jadranu
Zašto problem kaića od šest do 10 konjskih snaga zapinje u raljama hrvatske birokracije te prijeti li zbog toga krah jedne turističke grane, istražila je reporterka Dnevnika Nove TV Sanja Jurišić.
"Osim Hrvatske i Portugala sve druge zemlje u Europskoj uniji ne trebaju dozvolu do 15 i 20 konja što znači da turist kad dođe ovdje, mora ići u Kapetaniju ili u neku drugu instituciju polagati za dozvolu što je ljeti nemoguće", upozorio je jedan od iznajmljivača brodova na Hvaru Ljudevit Karković.
Mali brodari na rubu propasti
Nema mogućnosti on-line polaganja, ali ni prilike da im se izdaju jednodnevne dozvole. Priča je ista duž cijele obale. Iznajmljivači kažu da je za njih to apsurdna situacija. Iluzorno je, kažu, očekivati da će turist potrošiti dane godišnjeg odmora kako bi dobio dozvolu radi jednodnevnog izleta barkom.
"Uništava se, tako reći, jedan mali biznis, i od tih pasara živi mnogo ljudi, moja djeca, i žena, hvala Bogu, i uskraćeni smo", smatra Karković.
Već dvije godine čekaju rješenje problema
Leđa Hvaranima drži i prvi čovjek Grada Rikardo Novak, koji apelira na resorno Ministarstvo i nadležne institucije da se usklade s, kako tvrdi, europskim standardima: "Rekli smo da je to više od 50-ak obitelji, oko 400 brodova, rade to vrlo uredno i moram napomenuti da se nikada, ali baš nikada, nije dogodila nikakva nesreća da se netko ozlijedio."
U Pravilniku, koji doduše još nije do kraja amenovan, u istoj su kategoriji i kaić i jet-ski. U tome i jest problem, smatraju iznajmljivači jer pasare idu pet milja, a jet-ski ipak 50.
Pozivaju Ministarstvo da te dvije stvari odvoji i čine to već oko dvije godine, a toliko i čekaju na sastanak. U međuvremenu, još im je jedna turistička sezona pokucala na vrata.