U ponedjeljak u popodnevnim satima došlo je incidenta na Mejama, nedaleko od ulaza u plažu Kašjuni. Za komentar smo upitali splitsku policiju.
"U 15 sati zatražen je dolazak policije u Meštrovićevo šetalište, navodno zbog ulaza u plažu Kašjuni.
Odmah smo izašli na mjesto događaja. Osoba koja se dovodi u svezi s napadom, a radi se o muškarcu, dovedena je u službene prostorije. Također, oštećene su dvije muške osobe.
Neslužbeno, jedan muškarac je fizički napadnut, a drugom muškarcu su upućene prijetnje. Oštećene osobe su pozvane da pristupe u službene prostorije, s njima se obavlja razgovor i upućuje ih se na njihova prava. Provodi se kriminalističko istraživanje", kazala je glasnogovornica PU splitsko-dalmatinske, Antonela Lolić.
Neslužbeno doznajemo da su se na ovoj lokaciji našli ravnatelj PŠ Marjan Marko Pejnović, čuvar prirode i geodet. Tamo su se našli zbog izmjere na lokaciji gdje se planira izgradnja rampi.
Tamo je potom stigao vlasnik obližnjeg privatnog zemljišta te je došlo do incidenta koji je policija opisala. Upravo je "Prijedloga odluke o ograničenju korištenja prometnica na području Park šume Marjan" točka o kojoj bi se trebalo raspraviti i glasovati na današnjoj 32. sjednici splitskog Gradskog vijeća. Prijedloga_odluke_o_ogranienju_koristenja_prometnica_na_podruju_Park_sume_Marjan
Gradsko vijeće Splita danas glasuje o ograničenju korištenja prometnica u Park-šumi Marjan
Na današnjoj 32. sjednici splitskog Gradskog vijeća naći će se prijedlog Odluke o ograničenju korištenja prometnica na području Park-šume Marjan, što je korak prema strožem reguliranju prometa u toj zaštićenoj zoni. Ova odluka, koja se temelji na Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, donosi niz novih ograničenja i pravila u svrhu zaštite prirodnih resursa Marjana.
Što predviđa prijedlog odluke?
Prema prijedlogu, promet na području Park-šume Marjan bit će strogo reguliran, a prometnicama će se moći koristiti samo određene kategorije vozila. Ovlašteni korisnici uključuju vozila Javne ustanove za upravljanje Park-šumom Marjan, policiju, vatrogasce, hitnu pomoć, HGSS, komunalne službe te druge službe koje su u obavljanju službenih dužnosti.
Uz to, promet će biti dozvoljen i za specifične kategorije vozila poput električnih autobusa Javne ustanove, turističkih vlakića i vozila koncesionara, no isključivo na prometnicama koje su za to predviđene. Postavljanjem fizičkih prepreka poput rampi, bit će kontroliran pristup vozilima, a za prolaz će biti potrebna vinjeta, jasno istaknuta na vozilima.
Ograničenja brzine i prometne regulacije
Odluka predviđa i postavljanje ograničenja brzine. Na prometnicama koje su otvorene za neograničenu vožnju, poput Šetališta Ivana Meštrovića i dijelova Sustjepanskog puta, najveća dopuštena brzina bit će 40 km/h. Na ostalim prometnicama, posebno onima namijenjenima samo ovlaštenim službama, brzina će biti ograničena na 30 km/h.
Također, u slučaju zatvaranja Marjanskog tunela, predviđene su iznimke u kojima će se omogućiti neograničena vožnja određenim dijelovima Park-šume, uz zabranu parkiranja na i uz šetnice.
Cilj odluke
Primarni cilj ove odluke je očuvanje prirodnih ljepota Park-šume Marjan i zaštita od devastacije koju bi mogao izazvati nekontrolirani promet. Odluka je rezultat javnog savjetovanja, tijekom kojeg su zaprimljene primjedbe i prijedlozi zainteresiranih građana te su u prijedlog uključeni mnogi prijedlozi koji se odnose na poboljšanje regulacije prometa.
Danas će Gradsko vijeće odlučiti hoće li ovaj prijedlog stupiti na snagu, a prema najavama, Odluka bi mogla postati pravovaljana osam dana nakon objave u "Službenom glasniku Grada Splita"