U okviru prezentacije turističke ponude Dalmatinske zagore, u sklopu mobilne aplikacije Vision One, turističke zajednice Sinja i Dugopolja organizirale su prezentaciju posjeta članova Udruge turističkih vodiča na kineskom jeziku najzanimljivijim turističkim lokalitetima u Zagori.
Vision One mobilna je aplikacija. odnosno pametni turistički vodič s informacijama potrebnima za planiranje putovanja diljem Hrvatske, a nedavno je po izboru portala vidi.hr uvrštena u Top 50 najboljih hrvatskih aplikacija. Aplikacija će uskoro dobiti svoju verziju na mandarinskom jeziku, a namjera joj je, između ostalog, predstavljanje hrvatske turističke ponude na nadolazećem turističkom sajmu Shanghai Travel Fair u Kini.
Udruga turističkih vodiča na kineskom jeziku osnovana je prošle godine u Zagrebu, a radi se uglavnom o stanovnicima kineskog podrijetla s prebivalištem u Republici Hrvatskoj koji su potaknuti zakonskom regulativom odlučili pristupiti obrazovanju u cilju kvalitetnijeg predstavljanja i promocije hrvatskih turističkih destinacija svojim sunarodnjacima, s obzirom da je kineskih turista svake godine sve više u Hrvatskoj. Tako je, primjerice, samo u općini Dugopolje prošle godine zabilježeno 7 tisuća kineskih gostiju te nešto manje od 3 tisuće gostiju iz Tajvana, što ukupno čini oko 20 posto svih dolazaka u ovu općinu u splitskom zaleđu.
Prezentacija projekta održana je jučer u etno-agro parku Stella Croatica u naselju Klis Mihovilovići, a gostima su se obratiti Jakov Vetma, načelnik Općine Klis, Andrija Polić, vlasnik etno-agro parka Stella Croatica, Monika Vrgoč, direktorica TZ grada Sinja, Danijel Botić iz tvrtke Vision team te Leon Xiaoliang Jiang, predsjednik Udruge turističkih vodiča na kineskom jeziku.
Ovom prigodom, djelatnici turističkih zajednica Dalmatinske zagore (Klis, Dugopolje, Sinj, Trilj, Vrlika, Imotski, Vrgorac) odlučili su ugostiti članove udruge te pokazati im ljepote i posebnosti ove turističke destinacije: izvor rijeke Cetine, starokršćansku crkvu sv. Spasa i Perućko jezero u Vrlici, Muzej Sinjske alke u Sinju, Grabske mlinice kod Trilja, Crveno i Modro jezero, Etno-selo Kokorići kod Vrgorca, špilju Vranjaču kod Dugopolja te Klišku tvrđavu. Objedinjena turistička ponuda Dalmatinske zagore nalazi se u mobilnoj aplikaciji Vision One te će također, uz prijevod na engleski jezik, doživjeti svoju verziju na mandarinskom jeziku što je izvanredna prilika za promociju Zagore na kineskom tržištu.
Danijel Botić iz tvrtke Vision team bio je oduševljen svime što je vidio u Zagori.
- Kada sam prvi posjetio Stella Croaticu rekao sam da je ovo posebna destinacija koju svi moraju posjetiti. Sve što sam vidio u Zagori me se izrazito dojmilo. Vision One je nastao 2016. Iako je u tom trenutku postojalo 75 različitih turističkih aplikacija, željeli smo stvoriti jednu na kojoj će biti objedinjene informacije za cijelu Hrvatsku. Danas smo došli do toga da imamo pokriveno 75 posto Hrvatske, a još nam je ostalo obraditi južnu Dalmaciju. Također smo prisutni u Sloveniji, BiH i Srbiji. Aplikacija nudi informacije o svim turističkim zajednicama, kao i o turističkoj ponudi svake regije. Uskoro izlazi veliku update naše aplikacije koji će biti puno interaktivniji s publikom na način da će moći personalizirati izgled sučelja i područje svoga interesa, tako da će aplikacija korisniku pokazivati sve segmente od njegovog interesa na željenoj destinaciji. Aplikacija će u ožujku biti prevedena na mandarinski jezik što će značiti puno za značajniji dolazak kineskih turista.
Luka Kolovrat, direktor TZ Imota:
- Turistički vodiči su prekjučer boravili u Imotskom, što je samo dio programa koji se odvio u cijeloj Zagori. U dan i pol ne može obići ni djelić onoga što Zagora nudi od Vrlike do Vrgorca, no mislim da su naši gosti stvorili generalnu sliku da ovaj kraj ima što ponuditi. Sada je na nama produbiti ove kontakte. Stiže nam Sajam turizma u Sangayu, a mislim da ova priča kroz Vision One itekako ima potencijala.
Nama u Imotskom dominiraju gosti s njemačkog tržišta, na visokim mjestima su Poljska, Velika Britanija, Francuska i Skandinavija. Kineza nije bilo, možda sporadično nekoliko gostiju pa mislim da imamo priliku puno napredovati na tom tržištu. Vision One će turistima olakšati mnoge stvari u Hrvatskoj, no 25 vodiča i kontakti s njima od neizmjerne su važnosti za daljnju suradnju - kazao nam je Kolovrat.
Monika Vrgoč, direktorica TZ Grada Sinja:
- Prošle godine je osnovana udruga turističkih vodiča na području Hrvatske i broje 35 članova. Naši gosti na području grada Sinja posjetili su Muzej Alke, viteške igre pod zaštitiom UNESCO-a. Ljudi su oduševljeni svime što Sinj i Dalmatinska zagora nude. U kratko vrijeme obišli smo 8 gradova i mislim da smo im pokazali barem djeličak bitnog.
Aplikacija nam je zanimljiva jer nam daje veću vidljivost, a osobito jer će biti prevedena na mandarinski, odnosno za kinesko tržište. Šangajski sajam u travnju, onda i u studenom, puno će nam značiti. Novoj generaciji aplikacije znače baš sve za istraživanje destinacije u koju dolaze.
Dijana Maras, direktorica TZ Grada Vrlike:
- Na našem području posjetili smo crkvu Sv. Spasa, na izvoru rijeke Cetine i na Peručkom jezeru. Naravno, usput su vidjeli tvrđavu Prozor. Dodatno sam im objasnila našu UNESCO nematerijalnu baštinu, a to su nijemo kolo i ojkavica. Njih jako zanima i taj segment.
Zagora azijskom gostu može ponuditi autentičnost, originalnost. Možemo kazati da ovdje mogu vidjeti način života koji nije tako užurban kao u gradovima, kod nas je to sve skupa još puno mirnije.
Andrijana Ivković, direktorica TZ Grada Trilja:
- Trilj je sastavni dio Zagore i ono što smo gostima ponudili je ono što ne mogu naći drugdje u Zagori, a to su grabske mlinice. One su pod zaštitom Ministarstva kulture i naši gosti su bili iznenađeni da se još na autohtoni način sperma brašno od kojeg se radi tradicionalni kruh.
U Trilju zadnjih godina bilježimo povećanje broja dolazaka i broja noćenja. Možemo se pohvaliti s prethodnom godinom jer je rast samo lani bio 10, odnosno 13 posto.
Slavica Caktaš, direktorica TZ Općine Klis:
- Klis uz Klišku tvrđavu, koja je kapitalni turistički objekt, nudi i čistu Zagoru. Zbog toga našim gostima možemo ponuditi zdravu i autohtonu prehranu kao i vina. Naravno, prekretnica za komercijalne dolaske bilo je snimanje serije Igra prijestolja, međutim u Općini i TZ "guramo" baštinski dio razvoja tvrđave, a komercijalni dio je uvijek dobrodošao.
Stella Croatica je također kliški turistički biser, imamo dobru suradnju s njima. Nadopunjujemo se u dolascima gostiju, imamo aranžmane da turisti s jednom kartom mogu posjetiti i tvrđavu i ovo imanje.
Tomislav Balić, direktor TZ Općine Dugopolje:
- Ujutro smo bili u špilji Vranjači kod g. Marka Punde. Radi se o zaštićenom spomeniku prirode i gosti su zaista bili oduševljeni prirodnim ljepotama Zamosorja. Kolegica Monika i ja bilo smo domaćini našim gostima kroz dan i pol turneje po Zagori.
Gosti su oduševljeni. Naša prirodna baština nam je jedan od glavnih aduta. Moramo to kvalitetnije iskorištavati, bolje promovirati, ulagati u infrastrukturu.
Kineski turisti su vrlo zainteresirani za povijest cijele regije, ali prije svega za prirodne fenomene i načine njihovog nastanka. Puno koriste mobitele, sve moguće aplikacije. Njihove objave imale su ogroman broj pregleda i dijeljenja, a to nam daje neslućene mogućnosti pred azijskim tržištem - kazao nam je Balić.
Kako je izgledala turneja po Zagori s turističkim vodičima, pogledajte u priloženoj fotogaleriji: