Općina Klis u posljednje vrijeme bilježi sjajne turističke rezultate. Nema sumnje da je tome najviše doprinijela znamenita Kliška tvrđava, no svoje mjesto na turističkoj i gastronomskoj karti Klisa i Dalmacije sve više učvršćuje etno agro park Stella Croatica.
"Priču o našim proizvodima započeli smo na otoku Mljetu 2002. godine, naslanjajući se na dugogodišnju obiteljsku tradiciju poljoprivredne proizvodnje. Želeći otići korak naprijed, prikupili smo i proučili stare recepte za pripremu lokalnih delicija, koristeći masline, smokve, bademe, agrume te pažljivo slušajući savjete svojih starijih krenuli u razvoj Stelle Croatice" - stoji u uvodu mrežne stranice ovog sjajnog zdanja na vratima Dalmatinske zagore.
Etno agro park nedavno je dodatno obogatio svoj sadržaj i to otvaranjem atraktivnog botaničkog vrta, a da je Stella Croatica postala pravi turistički hit uvjerili smo se jučer kada je u parku vladala poprilična gužva.
O novootvorenom botaničkom vrtu i ostalim novostima porazgovarali smo s Josipom Podrug iz Stelle Croatice.
- Tvrtka Stella Mediterranea se bavi preradom voća, proizvodnjom ulja i tradicionalnih slastica. Radimo naša ekstra djevičanska ulja. Ponosni smo vlasnici zlatne medalje za naše maslinovo ulje 2018. Također, ponosni smo na činjenicu da pet godina zaredom osvajamo zlatnu medalju na državnom natjecanju Noćnjak. Izrađujemo i vlastitu liniju kozmetike na bazi dalmatinskog bilja poput ružmarina, lavande, smilja, zatim prirodne sapune bez parabena i umjetnih parfema i bojila. One se u našim sapunima rade iz gline - govori nam Podrug.
Puno turista iz Azije i Australije
Kaže da u park stižu gosti iz svih krajeva svijeta. Za razliku od prosječnog turističkog sadržaja u Dalmaciji, koji se bazira na suncu i moru, Klišani nude nešto sasvim drugačije.
- Posjetitelji nam najviše dolaze u predsezoni i posezoni, to su svibanj, lipanj, rujan i listopad. Ove smo godine zabilježili rast posjetitelja od 30 posto u odnosu na lani.
S klijentima radimo stručno vođene degustacije maslinovog ulja, provodimo ih kroz kulturu života i gastronomsko naslijeđe. Primjerice, danas degustiramo maslinovo ulje s našim dragim gostima iz Japana. Dolaze nam puno posjetitelji iz Hong Konga, Australije, Njemačke, Francuske... Naša je prednost upravo to da nam posjetitelji najviše dolaze u pred i posezoni, da ovdje vide autohtonu Dalmaciju što gost danas sve više traži. Turisti ne traže više samo sunce i more, traže nešto opipljivo - žele upoznati život i tradiciju jednog područja.
Primjerice na imanju imamo rekonstrukciju stare obiteljske kuće koju smo napravili u suradnji s Etnografskim muzejom grada Splita koji nam je jako pomogao sa svojim savjetima. Unutra je prikaz stare kuhinje, stare spavaće sobe, konobe i prikaz načina života jedne dalmatinske obitelji - ističe Podrug.
Iako je Etno agro park već postao brend ovog područja, nema sumnje da će nedavno otvaranje botaničkog vrta dodatno doprinijeti njegovoj popularnosti.
- U botaničkom vrtu, među ostalim, nalaze se endemske biljke poput dubrovačke zečine i velebitske degenije. Dio vrsta smo posadili u suradnji s PMF-om i Botaničkim vrtom grada Zagreba. Smisao botaničkog vrta je da naši posjetitelji vide sve tipične agrikulture za ovaj kraj - kazuje nam Podrug.
Vrata Stelle Croatice za posjetitelje su otvorena svaki radni dan od 9 ujutro do 15 sati, stoga ako već niste, posjetite ovaj mirisni komadić Dalmacije.