O tome kako su izgledala tri dana ovogodišnjeg Ultra Europe festivala u Splitu detaljno su izvještavali domaći mediji, a fotografije iz Splita obišle su svijet. Kakav je financijski učinak Ultre, odnosno kako se ona odrazila na pokazatelje iz sustava fiskalizacije, pokazuje analiza HGK – Županijske komore Split i Porezne uprave - Područnog ureda Split o broju i vrijednosti fiskaliziranih računa u Splitu u danima održavanja festivala u trima djelatnostima – trgovini na veliko i malo, djelatnosti prijevoza i skladištenja i djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanje hrane.
''Očito je koliko Ultra i slična događanja doprinose brendiranju Splita, naše županije i u konačnici cijele Hrvatske, a analiza broja i vrijednosti fiskaliziranih računa jasno pokazuje i njihove pozitivne financijske efekte. Tako je u razdoblju od 8. do 11. srpnja u Splitu u djelatnostima trgovine, prijevoza te pružanja smještaja i pripreme i usluživanja hrane fiskalizirano računa u vrijednosti od gotovo 170 milijuna kuna, što je u odnosu na vikend prije, 1.-4. srpnja, povećanje od 10 posto, dok je broj fiskaliziranih računa veći za 7,2 posto. HGK - Županijska komora Split, kao krovna kuća županijskog gospodarstva, u suradnji s Poreznom upravom analizira financijske efekte pojedinih događanja, što može poslužiti kao dobra osnova i smjernica za turističku strategiju grada, pri čemu nam cilj treba biti postići neraskidiv trokut zadovoljstva svih dionika, odnosno sretnih građana, sretnih poduzetnika i sretnih turista'', rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš.
Analiza koju su splitska Komora i Porezna uprava izradili za vrijeme posjeta američkog nosača aviona Splitu u veljači ove godine također je pokazala značajne financijske efekte, budući da je u odnosu na iste dane predpandemijske 2019. vrijednost fiskaliziranih računa bila gotovo 22 posto veća, pa je, smatra Tomaš, upravo organiziranje relevantnih događanja u zimskim mjesecima smjer kojim trebamo svi skupa ići i na tom polju još više i značajnije raditi, čime ćemo potaknuti i veću zapošljivost tijekom cijele godine te smanjiti sezonski nedostatak radne snage, koji upravo ovih dana doživljava vrhunac.
Gledano po djelatnostima, najveće povećanje vrijednosti fiskaliziranih računa u danima Ultre u odnosu na tjedan prije zabilježeno je u djelatnosti prijevoza i skladištenja, od gotovo 34 posto. Djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane bilježi porast od 16,2 posto, a trgovina na veliko i malo od gotovo 6 posto.
U odnosu na Ultru održanu 2019. godine, ove je godine vrijednost fiskaliziranih računa u navedenim djelatnostima veća za gotovo 27 posto, uz istovremeno smanjenje broja računa od skoro 2 posto, stoga je uz povećanu potrošnju neupitan utjecaj rasta cijena na povećanje iznosa fiskaliziranih računa.
Navedene financijske učinke Ultre komentirao je i pročelnik Porezne uprave - Područnog ureda Split Ivica Kusić. ''Ove brojke samo potvrđuju da je organizacija Ultra festivala veliki doprinos nominalnom rezultatu turističke sezone, i to bez dodatnih učinaka i reklame Splita na svjetskoj razini. Ove godine svakako moramo pohvaliti organizatore koji su svojim naporima u uvođenju bezgotovinskih načina plaćanja na području mjesta održavanja festivala uvelike doprinijeli da Porezna uprava može optimalno rasporediti svoje ljudske resurse na ostatak grada i županije, sve sukladno analizi rizika, te na taj način ostvariti svoj primarni cilj u pojačanim nadzornim aktivnostima. Moram još istaknuti da je suradnja s MUP-om i ostalim službama bila na vrlo visokoj razini, što je uistinu maksimiziralo naš učinak na terenu'' poručio je Kusić.