Došao je i taj dan, počeli su radovi na rekonstrukciji kilometar i pol cesta od Jadranske magistrale do bivšeg Lavčevićevog kamenoloma u Žrnovnici. Županijska cesta ŽC6142 jedna je od najprometnijih cesta s prosječnim ljetnim dnevnim prometom od 14.000 vozila. Ovim projektom će se izgraditi nogostupi, autobusna ugibališta i javna rasvjeta, riješit će se odvodnja oborinskih voda, a dijelom će se rekonstruirati i postojeća vodovodna, telekomunikacijska i elektromreža.
Uz Županijsku upravu za ceste Split investitori su i Općina Podstrana, Hrvatska elektroprivreda te Vodovod i kanalizacija Split. Ukupna vrijednost investicije, s troškom vezanim za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, svim instalacijama, arheološkim i stručnim nadzorom te PDV-om, je oko 19 milijuna kuna. Županijska uprava za ceste osigurala je i 5 milijuna kuna iz sredstava Ministarstva unutarnjih poslova, iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa 2014. – 2020.
Zbog značenja ove prometnice Splitsko-dalmatinska županija ju je uvrstila među prioritetne cestovne projekte koje Županijska uprava za ceste Split mora realizirati, jer je riječ o glavnoj alternativnoj poveznici između Splita i Omiša.
Glavni nositelj izrade projektne dokumentacije je tvrtka GEOPROJEKT d.d., izvođač radova je Poduzeće za ceste Split d.d., a stručni nadzor će vršiti tvrtka INSTITUT IGH d.d.
Ugovoreni rok izgradnje je 9 mjeseci (ne računajući prekid tijekom turističke sezone).
[fb_pe url="https://www.facebook.com/dalmacijadanas/videos/419818508439424/" bottom="30"]
Škorić: Bilo je i stradavanja ljudskih života
Ravnatelj Županijske uprave za ceste, Petar Škorić, kazao je da će buduća rekonstruirana cesta puno bolje povezati četiri splitska Mjesna odbora s ostatkom grada, ali i naglasio njen mnogo širi značaj:
- Iako nije sezona, već sada je gužva. Ovo je ključna cesta koja povezuje naša četiri Mjesna odbora s ostatkom grada. Možemo kazati da je cesta u sadašnjem stanju dosta opasna, nepregledna, bez nogostupa, bez ograda, bilo je i stradavanja ljudskih života. Ljudi su zbilja ugroženi bez rasvjete. Ovo je velik i složen projekt zbog imovinsko-pravnih odnosa, zbog arheoloških istraživanja. Usput se rješava nova vodovodna mreža i odvodnja. Zbog lokaliteta Zmijski kamen morali smo sve zaustaviti i ishoditi potrebne dozvole. Ovo će biti moderna prometnica s kompletnom infrastrukturom, javnom rasvjetom, poboljšat će sigurnost, ubrzati komunikaciju ovim prometnim pravcem. Dobit ćemo znatno bolju povezanost ovih područja s Gradom Splitom i Podstranom. Inače prometnica je pod nadlženosti Općine Podstrana, ŽUC može samo investirati samo na cestama izvan Splita i Županije. Prethodno je već napravljen projekt rekonstrukcije ceste kroz Srinjine, također ŽUC je to odradio prije 5-6 godina.
U našim planovima i programima je rekonstruirati i cestu kroz Tugare i tu naše planove usklađujemo s Hrvatskim cestama nakon što se premosti rijeka Cetina kod Omiša. Bio bi napravljen odvojak prema ovoj cesti. Rješavanje ove kompletne dionice uvelike bi smanjilo gužve na Jadranskoj magistrali. Ukupna naša ulaganja s izvlaštenjima, arheološkim istraživanjima, dozvolama i cijenom gradnje iznose 19 milijuna kuna. Bilo je komplicirano izraditi ovu dionicu. Želimo izvođaču uspješan rad - kazao je Škorić danas na simboličnom otvaranju radova.
Župan: Početak izgradnje tunela i nadvožnjaka kod Omiša 2019.
Župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban nije krio zadovoljstvo početkom radova na ovoj cesti:
- Ova je prometnica jako važna i nužna, prije svega radi sigurnosti pješaka, a i turista koje ovdje ljeti imamo. Prometnica je važna kao povezivanju četiri splitska kotara, ali i kao alternativa cesti prema Omišu. Osobito je ljeti ovdje vrlo gust promet. Želio bih da se poštuju ugovorni rokovi. Građane ću zamoliti na strpljenje jer ovaj dio prometnice jako je bitan radi povezanost ovog dijela županije s onim omiškim. Ovo je dokaz da nastavljamo s izgradnjom vitalnih prometnica. Pokušavamo prometnu infrastrukturu dovesti na pristojnu mjeru - rekao je župan.
Upitan je što je brzom cestom prem Omišu.
- Što se tiče ceste prema Omišu, treba biti iskren i reći da planirana trasa od Splita do Omiša koja ide južnim padinama Peruna očito neće biti u zakazanoj dinamici. Tim više je ova cesta prema Žrnovnici važna. Bitno je izgraditi nadvožnjak nad Cetinom i probiti tunel na Poljičkoj strani. Imamo garanciju da će to biti definirano 2019. godine. Naravno, bitna je izgradnja prometnice od Solina do TTTS-a pa se ta cesta može spojiti dalje na Žrnovnicu, Srinjine i Naklice. Dakle, raspisivanja natječaja i početak radova za tunel i nadvožnjak, po obećanju Vlade, očekujem 2019. godine.
Bartulović: Pauza radova za vrijeme turističke sezone
Mladen Bartulović kazao je da se ovaj projekt početo planirati prije desetak godina.
- Ovo je zajednički projekt više subjekata. ŽUC je već povukao 5 milijuna kuna bespovratnim sredstava, a aplicirali smo i na projekte EU. Što se tiče Podstrane, bitan nam je nogostup, šest autobusnih stanica, izgradnja novog vodovoda. Rješavamo i sustav oborinske odvodnje, dolazi nova led rasvjeta. Bit će to suvremena dionica.
Što se tiče radova, oni će biti zaustavljeni za vrijeme turističke sezone. Želimo dovršiti cestu do kraja ove godine. Radovi će se nastaviti u rujnu. Kod Lava sada imamo izvrsnu situaciju uz pomoć dva semafora usprkos radovima. Moramo biti strpljivi s radovima - kazao je načelnik Podstrane.
Hoće li gužve na cesti uslijed intenziviranja radova na rekonstrukciji biti tolike da će stanovnici ovog područja koristiti skromne alternativne ceste, trebali bi znati uskoro.