U subotu, 7. listopada s početkom u 9 sati, u Obrtno tehničkoj školi održat će se Konferencija za razmjenu znanja i iskustva. Konferencija će ugostiti predstavnike nekoliko Regionalnih centara kompetentnosti iz Hrvatske, a predstavlja izvrsnu inicijativu koja ima pozitivan utjecaj na kvalitetu obrazovanja i pripremu budućih stručnjaka u elektrotehnici i računalstvu.
Razmjena znanja i iskustava potiče inovacije u nastavi, te priprema učitelje i nastavnike da usvoje nove metode poučavanja i prilagode ih brzim promjenama u tehnologiji. Osim toga, konferencija podržava suradnju između obrazovnih ustanova i industrije, što rezultira boljim pripremanjem učenika za tržište rada.
Program konferencije obuhvaća različite tematske blokove kako bi se osigurala cjelovita rasprava i razmjena ideja. Neke od tema predavanja međunarodnih stručnjaka uključuju najnovije tehnološke trendove i inovacije u elektrotehnici i računalstvu te istraživanja i projekte koji doprinose napretku u ovim sektorima.
Na okruglom stolu razmijenit će se najbolje prakse i inovativne metode poučavanja koje pomažu učenicima da steknu praktična znanja i vještine kao i istaknuti važnost suradnje između škola i industrije kako bi obrazovanje odgovaralo potrebama tržišta rada.
Konferencija za razmjenu znanja i iskustva dio je projekta “Uspostava regionalnog centra kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko dalmatinske županije” koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Obrtno tehnička škola Split ujedno je imenovana i Regionalnim centrom kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko dalmatinske županije.
O projektu:
Regionalni centar kompetentnosti izgrađuje se kao mjesto izvrsnosti strukovnog
obrazovanja u području elektrotehnike i računalstva za Splitsko-dalmatinsku županiju te poveznica između gospodarstvenih subjekata i obrazovnih ustanova radi uspostave suradnje i prilagodbe strukovnog obrazovanja sa zahtjevima tržišta rada i najnovijih tehnologija te modernih metoda rada.
U sklopu aktivnosti RCK razvijati će se postojeći redovni programi u sektoru elektrotehnike i
računalstva kroz suradnju sa ostalim strukovnim srednjim školama, visokim učilištima i poslodavcima i obrtnicima iz navedenog sektora, uz podizanje kompetencija učenika za poduzetništvo i razvijanje vještina za uključivanje u tržište rada, potpomognuti uključivanjem gospodarstvenika u obrazovanje kako bi učenici stekli što aktualnije obrazovanje. U sklopu projekta dobivena je suglasnost Ministarstva obrazovanja i znanosti za izradu Standarda zanimanja, Standarda kvalifikacija i kurikuluma za zanimanje „Tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom“ te je prijavljena i izrada Standarda zanimanja, Standarda kvalifikacija i kurikuluma za pomoćno zanimanje u području računalstva („računalni operater“).
Osim toga u RCK se razvija i modernizira obrazovanje odraslih te uspostavlja podrška svim bivšim učenicima Obrtno tehničke škole koji su postali obrtnici u cilju stalnog napredovanja u struci i stjecanja novih znanja i korištenja modernih alata u struci.
Razvojem i usvajanjem novih znanja i tehnologija RCK će, uz podršku partnera, nuditi podršku svim obrtnicima i poslodavcima u sektoru elektrotehnike i računalstva za razvoj njihovih djelatnosti i metoda rada kao i za edukaciju i usavršavanje njihovih djelatnika. Djelokrug aktivnosti RCK je najviše u Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, preko svojih partnera, odgojno obrazovnih ustanova s tog područja i gospodarskih subjekata tih županija. U suradnji sa gospodarskim subjektima navedenih županija ali i kroz suradnju sa gospodarskim i obrazovnim subjektima iz europske unije, uključiti će se u promociju novih i ekološki prihvatljivih tehnologija, promociju modernih alata i uređaja kao i metoda rada.
Trajanje projekta je 48 mjeseci, točnije do 29. prosinca 2023. godine.
Ukupna vrijednost prijekta je 49.978.113,43 HRK, a od toga je sufinancirano sredstvima Europske unije 49.978.113,43 HRK.
Sadržaj ovog priopćenja isključiva je odgovornost Obrtne tehničke škole Split.