Izvršni tajnik SDP-a za EU i potpredsjednik SDP-a Split, Goran Kotur u priopćenju za medije naveo je da Vlada ne razmišlja o Dalmaciji s obzirom da je Hrvatsku na ključnom sastanku Vijeća EU-a za promet održanom u Bruxellesu, predstavljao državni tajnik Alen Gospočić umjesto Olega Butkovića.
Ostalim državama predstavnici su bili uglavnom ministri, a ovaj čin po Koturu je zanemarivanje Dalmacije i njenog spajanja na Mediteranski koridor EU-a, ali i Rijeke i Istre na Baltičko-jadranski koridor.
Kotur navodi da je ovo pitanje razvoja cijelog hrvatskog Jadrana, a da je naša Vlada ovim potezom dokazala da joj to nije važno te opet pokazala da više razmišlja o Ukrajini nego o Dalmaciji.
Prenosimo priopćenje u cjelosti.
"Hrvatskoj Vladi, prije svega premijeru Andreju Plenkoviću i potpredsjedniku Vlade Olegu Butkoviću, Ukrajina je, na žalost, važnija od Dalmacije. Naime, njima su izgleda važniji žitni i drugi koridori prema Ukrajini od uključivanju Splita, te Zadra i Ploča odnosno cijele Dalmacije na osnovnu Transeuropsku prometnu mrežu. To se vidi po tome što je na ključnom sastanku Vijeća EU-a za promet koji se jučer održao u Bruxellesu, Hrvatsku umjesto potpredsjednika Vlade i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića predstavljao državni tajnik Alen Gospočić.
Ne znam što je to ministru Butkoviću bilo važnije od ovog sastanka. Dok su većinu članica EU-a predstavljali ministri, hrvatska Vlada je i ovim potezom dokazala koliko joj je malo stalo do toga da Dalmacija prestane biti prometna crna rupa EU-a. Umjesto da ubaci u šestu brzinu i što je jače moguće pogura spajanje Dalmacije na Mediteranski koridor EU-a, ali i Rijeke i Istre na Baltičko-jadranski koridor, hrvatska Vlada šalje poruku da joj je ovo trećerazredno pitanje.
Ovo je pitanje svih pitanja za razvoj Dalmacije pa i cijelog hrvatskog Jadrana. Naime, ključno je pitanje hoćemo li do 2040. godine imati modernu dvotračnu elektrificiranu željeznicu sufinanciranu EU sredstvima za putnički i teretni promet.
Kakva se poruka ovime šalje?
Kakva se poruka ovakvim pristupom šalje potencijalnim investitorima u proizvodnju!? Kako će netko planirati ulaganje u tvornicu u Dalmaciji ako nema ozbiljne željezničke veze za teretni promet!? Gleda li Vlada na Dalmaciju samo kao na sezonsko odmaralište za živahne strane turiste ili na regiju koja ima ozbiljnu ekonomsku budućnost kakvu je nekad imala!? Tragično je da premijer Andrej Plenković, koji je podrijetlom Dalmatinac, više govori o Ukrajini nego o uključivanju Dalmacije u osnovnu Transeuropsku prometnu mrežu. Vrijeme je da se premijer Plenković konačno izjasni je li izlazak Dalmacije iz prometne izolacije u EU-u ključno pitanje za njegovu Vladu.
Dok se europski koridori šire na Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru, Kosovo, Albaniju i Sjevernu Makedoniju, pa i Moldaviju i Ukrajinu, Dalmacija se preskače. HDZ-ova Vlada imala je cijelu 2021. godinu da izlobira u Europskoj komisiji da Dalmacija uđe na Mediteranski koridor EU-a. Još je u siječnju 2021. godine moj prijedlog u ime SDP-a o našem uključivanju na Mediteranski koridor EU-a jednoglasno prihvatilo Gradsko vijeće Grada Splita. Kad su već prespavali to upozorenje, dok je Europska komisija još pripremala prijedlog, vrijeme je da se HDZ-ovci bar sad trgnu i pred kraj mandata ove Vlade prekinu maćehinski odnos prema Dalmaciji.
Ne može se tu čak ni kriviti državnog tajnika Gospočića koji je na sastanku pred ministrima iz članica EU-a rutinski izrecitirao doslovno tri rečenice na ovu ključnu temu, bez da je uopće spomenuo ključne smjerove za proširenje koridora osnovne Transeuropske prometne mreže na Hrvatsku, poglavito na Dalmaciju. Na njegovom mjestu morao je sjediti i zalagati se na naše interese potpredsjednik Vlade i ministar Butković. Kad druge članice EU-a vide da sami u Bruxellesu ne "grizemo" za svoje nacionalne interese, kako će nas ozbiljno shvatiti" , poručuje Goran Kotur.