Posljednjih su dana mnogi domaći mali poduzetnici oduševili Splićane svojim radovima izloženima na rivi. Našlo se ondje prehrambenih proizvoda, kozmetike, nakita, cvijeća, a posebno nas je zainteresirala simpatična Ana Knežević i njezin šareni svijet elegantnih i nadasve posebnih modnih dodataka – ženskih kravata. Ova simpatična kreativka koja stoji iza brenda Ana's tie u kratkoj pauzi koju smo jedva uhvatili između upita oduševljenih kupaca otkrila nam je kako je počela njezina poduzetnička priča.
Kako ste došli na ideju pokretanja vlastitog posla sa ženskim kravatama? Jeste li, kao mnogi drugi kreativci, prvo dizajnirali i šili, kako kažemo – za svoj gušt?
Dvije sam godine paralelno išla na posao i izrađivala kravate. Kad sam shvatila da bi ideja s kravatama mogla postati moj primarni posao, tražila sam poticaj za samozapošljavanje i dala sam otkaz u firmi, a radila sam za velike korporacije. Trebalo je hrabrosti i odvažnosti za kretanje u ovakvu priču, ali vjerujem da mi je to jedan od najboljih poteza u životu jer sam vrlo zadovoljna time kako zasad sve teče. Dobro ste pretpostavili, kao i većina, prvo sam sašila nekoliko kravata za sebe, ali vrlo brzo sam ih pokazala i na društvenim mrežama i drugim prodajnim kanalima da vidim kako će žene prihvatiti ovu ideju. Reakcije su bile prekrasne. Već mi je ta prva objavljena kravata ispala tip-top, baš kako sam željela, i za nekoliko sati dobila sam preko 70 upita za nju.
Jeste li se bojali da će koncept ženske kravate možda biti neshvaćen ili nedovoljno prihvaćen kao novitet u svijetu modnih detalja?
Iskreno, nisam uopće razmišljala o tome, jednostavno sam krenula jer vjerujem u spontanost, kreativnost i rad. Bila sam uporna jer sam vidjela da ideja definitivno ima potencijala i da proizvod izgleda lijepo. Najviše mi je od svega pomogla početna reakcija žena i njihov poticaj koji sam dobila kroz pozitivne recenzije svoga rada, to je pokretač koji me uvijek gura naprijed.
Svaka Vaša kravata mali je svijet za sebe – kombinirate različite materijale, boje, uzorke, ukrasne broševe…
Tako je, od materijala najčešće upotrebljavam saten, svilu i pamuk te različite boje i ukrase, prilagođeno onome što preferiraju moje mušterije, itekako uzimam njihove ideje i želje u obzir. Kravate s printom najčešće su od svile i unikati su, što ih čini posebnim modnim detaljem po kojem se ističu oni koji ih nose.
Osim modno osviještenih žena koje kravatom „podignu“ svoj dnevni, poslovni ili svečani look, dobivate i narudžbe za veće kolektive. Tko najčešće i za koju prigodu naručuje?
Vrlo se često moje kravate naručuju kao poklon. Žene često uoče sjajan spoj klasične bijele košulje i mojih kravata koje odlično izgledaju u poslovnim kombinacijama pa ih poklone prijateljicama i preporuče drugima. Priča se tako i najbolje širi, što me jako veseli jer s ovakvim modnim detaljem sigurno neće proći nezapaženo. Kolektivne narudžbe također su mi vrlo drag izazov, izrađivala sam ih za mnoge zborove i glazbene sastave, hotele i restorane, poslovne i prigodne prilike, primjerice blagdanske poklone, a često ih traže i velike firme. Naručuju ih žene iz svih krajeva svijeta, zanimljivo je da su došle čak i do Amerike.
Vaš je štand posljednjih dana divan proljetni dodatak mnogim kreativcima na splitskoj rivi. Kakvi su Vaši dojmovi, jesu li Splićanke zainteresirane za kravate?
Splićanke su jako zainteresirane, a do mene su došle i mnoge koje su već prije naručivale moje kravate preko interneta. Popričamo, isprobamo nove kravate, obično kupe nešto za sebe i nekoj dragoj ženskoj osobi za poklon.
Kakvi su Vaši budući planovi, gdje Ana's tie ide nakon Splita?
U Splitu sam opet od 5.4. do 14.4. tijekom uskrsnog sajma, a vidjet ćemo se i za blagdan svetog Dujma. Nakon Splita slijede mi Zagreb, Skradin, Rovinj, Varaždin… Sve u svemu, turneja po cijeloj Hrvatskoj u ovom aktualnom vremenu proljetnih sajmova koje sve nas kreativce posebno motivira i raduje.