Vijećnik SDP-a Davor Matijević potencirao je pitanje oko problema parkinga.
"Moram Vas podsjetiti da se ovdje radi o izmjeni i dopuni DPU–a koji je izvorno svega par mjeseci mlađi od splitskog GUP-a (uz određene kozmetičke izmjene koje su se radile do sad. Ovaj dokument je star 16 godina. U tih 16 dugih godina izmijenilo se 6 saziva gradskog vijeća, 6 gradonačelnika, povezali smo se autocestom sa Zagrebom, Hrvatska je ušla u EU, izgradio se Pelješki most, a jedina konstanta za sve to vrijeme je splitski GUP i njegove izvedenice u ovom slučaju u formi DPU-a uređenja Trga Hrvatske bratske zajednice u Splitu.
Moram priznati da bi mi logičnija Odluka od ove koja nam je predložena bila da se ovaj DPU stavi van snage, nego da usvajamo izmjene i dopune.
Moram Vas podsjetiti da je prošli saziv GV pokrenuo izmjene postojećeg GUP-a(prije svega zbog usklađenja sa važećom zakonskom regulativom), te izradu novog GUP-a.
Isto tako pokrenuti su anketni urbanistički natječaju za dva po meni najvažnija gradska projekta, a to su ISTOČNA OBALA I KOPILICA. Matematički kazano TRG HBZ je aritmetička sredina ta dva prevažna gradska projekta i definiranje navedenog prostora DPU-om prije nego se definiraju prostori Istočne obale i Kopilice, a poglavito prometni sustavi koji povezuju ta dva ključna prostora je posve neozbiljno.
Ovdje se radi o jednoj od potpuno nedovršenih i urbanistički neriješenih površina u centru grada koje su uz to dobrim dijelom u vlasništvu grada Splita. Naslijedili smo od davnih generacija izvrstan potencijal, a ovo kako to danas izgleda možda i najbolje pokazuje bezidejnost barem nekoliko bivših administracija. Luta se stalno s tim prostorom, postojeći DPU je snazi godinama, sad se ide u izmjene kojima se ponovno daju parcijalna rješenja, a i neka koja su sigurno korak natrag barem u estetskom i funkcionalnom smislu kao što su ti dimnjaci od deset metara. Svaki dan je taj parking pun. Svaki dan je parking na Dračevcu pun. Uskoro, već u 2023. godini sva vozila zbog kojih je parking na Dračevcu pun, a to je Općinski sud, prelaze također na trg Hrvatske bratske zajednice i slijedi nam potpuni prometni kolaps.
Rugali smo se Oparinom metrou od Kopilice do Rive, a što to mi sad nudimo? Jesmo li napravili išta po pitanju toga da iskoristimo potencijal te lokacije od podzemne željeznice, javne garažne kuće, nekakvog smislenog administrativnog centra grada koji već danas svakodnevno posjećuje i u kojem radi velik broj ljudi. Nekad se u Splitu mogla izgraditi podzemna željeznica kroz cijeli grad, sad desetljećima nismo u stanju osmisliti i urediti jedan trg. Naš urbanizam se svodi na blokadu svega ili parcijalno rješavanje pojedinačnih zahtjeva, ali kao drugi grad u državi nemamo pojma što ćemo sa sobom.
Podržat ću ove izmjene, ali ne mogu se oteti dojmu da smo propustili još jednu priliku za nešto veliko i za rješenje gorućeg komunalnog problema u centru grada kao i da nam dogodine slijedi kaos u tom dijelu grada zbog toga što se naši gradski urbanisti, a uz male izmjene to su desetljećima isti ljudi, prave slijepi.
Kome god nije jasno o čemu pričam nek ode danas u 12 na Dračevac i nakon toga na Trg hrvatske bratske zajednice pa nek mi kaže kako misli da će u bocu od litre stati 3. Mogu samo poručiti stanarima Dobrog i Skalica: ljudi, sretno sa parkiranjem", poručio je Matijević.