Da ljudi nema, vidi se na svakome koraku. No neke djelatnosti pogođenu depopulacijom zemlje više nego druge. Među njima je i ona poštanska.
Nevjerojatno iskustvo prenijela nam je danas stanovnica Dugog Rata koja je tek danas shvatila da nije primala poštu posljednjih mjesec dana. To je shvatila nakon što su joj stigla brojne opomene, iako račune nikada nije primila.
Pokupila snop pošte
"Danas sam išla do pošte u Dugom Ratu jer već četiri tjedna ne primamo bilo kakvu poštu. Susjedi su mi rekli da već četiri tjedna nema tko dostavljati i da se treba ići na poštu. Sada sam došla sa snopom pošte koja se mjesec dana nije dostavila. Tu su računi, opomene.
Ne idete za tim, ali onda su počele dolaziti opomene. Onda sam se počela raspitivati kod susjeda i oni su mi rekli da nikome nije došla pošta mjesec dana", opisuje nam svoju nezavidnu priču Dugoraćanka.
Dodaje da je danas u lokalnom kafiću pitala dobivaju li ljudi poštu, te da su joj odgovorili da u pošti nema poštara.
"U poštanskom uredu su mi rekli da je kriza u državi i da nema radnika", šokirano će naša sugovornica.
Za komentar smo upitali Hrvatsku poštu. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
Poštari na bolovanju
"Dvojica stalnih poštara koji inače dostavljaju na području Dugog Rata odsutni su zbog bolovanja, a pošiljke umjesto njih dostavljaju kolege na zamjeni. Zamjenski poštari pri dostavi se vode isključivo adresom navedenom na pošiljci jer ne poznaju teren, odnosno korisnike.
U okolnom području pod koje spadaju mjesta Krilo Jesenice, Bajnice, Suhi potok i Sumpetar postoji značajan broj krivo navedenih adresa, kućanstava bez označenog kućnog broja i prezimena te općeniti nedostatak poštanskih kovčežića i to su uvjeti koji znatno otežavaju dostavu kolegama koji su na ispomoći.
Takva situacija posljedično rezultira vraćanjem dijela pošiljaka pošiljatelju ili dostavom koja traje dulje od predviđenog. Korisnike koji nisu dobili pošiljke pozivamo da se jave u poštanski ured jer se u većini slučajeva radi o nepoznatom primatelju, odnosno adresi.
Na samom području Dugog Rata ne bilježimo poteškoće ili kašnjenja u dostavi jer većina kućanstava ima uredno istaknute adrese i poštanske sandučiće.
Iz HP-a mole ispunjavanje tri preduvjeta
Ovom prilikom pozivamo korisnike da osiguraju potrebne preduvjete kako bi se dostava pošiljaka odvijala bez poteškoća:
1. Ažuriranje adresa prema svim pošiljateljima od kojih trajno ili periodično primaju pošiljke (npr. banke, javna i komunalna poduzeća, telekomunikacijska poduzeća i sl.).
2. Postavljanje kućnog kovčežića na ulazu u kuću (odnosno na ulazu u dvorište) ili na pogodnom mjestu u zgradi (ne više od prvog kata).
3. Vidljivo i pravilno isticanje prezimena na kućnom kovčežiću, ali i na zvonu (podstanari su također dužni istaknuti svoja prezimena)", stoji u službenom odgovoru na naš upit.
Nakon što smo našoj sugovornici pokazali odgovor iz Hrvatske pošte, dodatno je odgovorila:
"Nama je na vratima jasno stoji kućni broj, na dnu ulice piše ime ulice, tako da odgovor nije istinit", komentirala je.