Potvrda kako se u Dalmaciji radi i zimi, novost je iz Makarske. Naime, nedavno se u Makarskoj održao ciklus radionica iz segmenta medijske pismenosti pod palicom Snježane Šulente, voditeljice Radija Makarske Rivijere i lokalnih događanja. Ciklus radionica pod nazivom „Odnosi s javnošću, vidljivost i komunikacija” provodio se u sklopu EU projekta „Udruge za Udruge”, čiji je nositelj Savjetovalište Lanterna uz partnerstva. Projekt je financiran iz Poziva „Jačanje kapaciteta OCD-a za odgovaranje na potrebe lokalne zajednice.” Na radionicama su se obrađivale teme poput medijske pismenosti, komunikacijske strategije, digitalnog marketinga te primjeri iz prakse. No kako bismo shvatili smisao ovog projekta, podsjetimo se definicije medija.
Mediji su dio sustava javnog informiranja koji djeluje na velik broj čitatelja, slušatelja i gledatelja. Tj. mediji su: tisak (novine), radijski i televizijski programi, programi novinskih agencija, elektroničke publikacije, ostali oblici programskog sadržaja prijenosom zapisa, zvuka ili slike. Riječ medij dolazi od latinske riječi medium, što znači ‘u sredini’, koja dobro opisuje ulogu medija, a to je upravo posredovanje u prenošenju poruka i informacija. Mediji su dužni obavještavati o događajima, informirati, poticati na aktivnost, poučavati i zabavljati.
U svijetu velikog medijskog izbora i lako dostupnih sadržaja, medijska pismenost ističe se kao poželjna kompetencija. Medijska pismenost uključuje sposobnosti analize i vrednovanja medijskih poruka, točnije važnost kritičkog promišljanja nužnog za interpretiranje i razumijevanje medijskih sadržaja. Potonje nam omogućava bolje snalaženje u medijima, prepoznavanje lažnih vijesti i manipulacija te odabir kvalitetnog sadržaja koji ovisi o dobrim izvorima informacija. Drugim riječima, medijska pismenost ne ograničava se samo na učenje o tehnologijama, već je usmjerena na to da građani steknu vještine kritičkog razmišljanja koje su potrebne za prosudbu i prepoznavanje razlike između mišljenja i činjenica. Temelj medijske pismenosti je tradicionalna pismenost koja podrazumijeva čitanje, pisanje i razumijevanje.
Društvo i sami mediji nas uporno guraju u ulogu slušatelja i gledatelja, no cilj ovih radionica je odbacivanje tih vrijednosti i oblikovanje udruga u novu, aktivnu ulogu. Udruge trebaju savladati korištenje masovnih medija, a aktivnosti koje rade u stvarnom životu aranžirati u adekvatan format kao što su reportaža, članak, objava i video, te ih lansirati u taj fantastični medijski prostor. Upravo to bio je jedan od glavnih ciljeva radionica Snježane Šulente. Snježana polaznike na radionicama uči pisati PR članke i intervjue, organizirati konferencije s medijima, koristiti društvene mreže, i na kraju, kako kvalitetno izgraditi odnos s medijima. Uz današnju dostupnost bogatog medijskog prostora, bilo bi šteta ne iskoristiti ga za promociju svojih ciljeva i to onih koji pozitivno utječu na civilno društvo.
Nadalje, vidljivost je jedan od parametara koji trebate zadovoljiti kada završavate EU projekt. Pretpostavka je da će se udruge kad-tad prijaviti na neki od projekata ili barem biti sudionici projekta, stoga znanje u području odnosa s javnošću nije naodmet. Svaka udruga ima skupinu koja prati njen rad, no polaznici su na radionicama naučili kako pristupiti široj javnosti i upravljati imidžom udruge. Također su naučili kako je bitno stvoriti prijateljski odnos s medijima i kroz partnerstvo širiti djelovanje.
Članovi udruge ili oni koji su zaposleni u udruzi bave se tekućim stvarima i svojom strukom, tako da područje komunikacije i marketinga često pada u drugi plan, ali s ovim radionicama taj segment se poboljšao. Stvorili su se okviri unutar udruga koji bi omogućili da se nađe prava osoba za preuzimanje i unaprjeđenje komunikacijske strategije. Osim edukacije, cilj je bio i izgraditi odnosne među udrugama kako bi se stvorila buduća suradnja i međusobna podrška. Makarska razvojna agencija – MARA bila je zadužena za pripremu i prijavu projekta te potpora njegovoj provedbi. Prijašnje aktivnosti projekta „Udruge za Udruge” uključuju edukaciju za koordinatore volontera, Be skilled akademiju, edukaciju iz engleskog jezika, tematske panel rasprave i drugo. Veselimo se novim aktivnostima „Udruge za Udrugu’’ koje će sigurno poboljšati i olakšati rad mnogim udrugama.