[V]iše nitko ne dvoji da živimo u digitalnom dobu. Sve oko nas je internet, prodaja, marketing... Ma kako to nekome čudno ili odbojno zvučalo. Jednostavno, promijenila se paradigma te je svijet napravio veliki zaokret posljednjih desetak godina. I nije se samo promijenila, nego se mijenja svakodnevno te je potrebno cjeloživotno učenje, kako bismo odgovorili na zahtjeve brzog 21. stoljeća.
Istražujući bespuća interneta, primijetili smo skupinu žena, koja je odlučila pokrenuti nešto svoje. Naletjeli smo na Story Gym, mjesto za bildanje poslovnih priča umjesto mišića.
No Sara, Lucija, Maja i Silvija su ujedinile svoja znanja te osnovale agenciju za kreativni marketing i storytelling. Odlučili smo ih upoznati ove Splićanke te javnosti predstaviti njihov rad.
Kada je nastao Story Gym? O čemu se radi i kada se rodila potreba i ideja za ovim biznisom?
- Story Gym smo pokrenule ove godine, iako godinama bildamo svoje poslovne priče zasebno. Povezale smo se na radionici kreativnog pisanja i shvatile da trebamo ujediniti svoje znanje. Odluka je pala na agenciju za kreativni marketing i storytelling, s obzirom da nas od prvog dana veže kreativnost, ljubav prema pisanju i želja da stvorimo nešto svoje, novo i drugačije. Odlučile smo osnovati hub za digitalne kreativce s naglaskom na copywriting i pisanje optimiziranih blogova za web stranice. Kad nam se klijent javi, prvo analiziramo njegovu publiku, zatim izradimo personaliziranu strategiju i koristimo specifični jezik u kampanjama, reklamama, sloganima i na društvenim mrežama koji kupce privlači na klijentove kanale i tamo ih zadrži. Ukratko, mi pišemo da biste vi prodali.
Tko je sve dio vašeg tima?
- Ne postoji agencija na području naše županije koja je toliko “jaka na jeziku” - u svojim redovima imamo Saru Kopeczky, nagrađivanu spisateljicu, Luciju Curavić Lončarić, komunikologinju s višegodišnjim iskustvom u digitalnom marketingu, Maju Gomojić, prevoditeljicu koja iza sebe ima suradnje s internacionalnim zvjerkama i Silviju Melić, novinarku koja odnose s javnošću drži u malom prstu. Kada klijent to traži, nudimo i izradu web stranica i usluge grafičkog dizajna.
S kojim ste se problemima susretali dosad?
- Najveći je izazov činjenica da se, za razliku od Zagreba, tržište u Splitu i okolici tek razvija. Ljudima treba objasniti što radimo i kako im to pomaže za njihov posao. Ali mi u tome izazovu ujedno vidimo i more prilika.
Bavite se digitalnim marketingom. Što je vaš forte?
- Naš forte je upravo storytelling, odnosno jezično brendiranje i osmišljavanje kreativne strategije koja pomaže pojedincima i firmama da na najbolji način ispričaju priču svog branda. Pomažemo im copywritingom, content writingom, osmišljavanjem strategija društvenih mreža i radionicama kojima ih podučavamo kako to mogu učiniti sami. Objasnimo to na konkretnom primjeru: klijent je imao bazu kupaca za svoj posao i web stranicu na hrvatskom jeziku s kojim nije bio zadovoljan. Želio je popraviti postojeći website i napraviti novi na engleskom jeziku. Tražio je SEO optimizirane blogove kako bi ga kupci lakše nalazili kada guglaju teme koje su vezane za njegov posao. Trebao je i slogan - nekoliko moćnih riječi koje će obuhvatiti srž njegova poslovanja. Trebao je i opise proizvoda za usluge koje nudi na svojoj web stranici, da ne zvuče suhoparno, a pruže sve bitne informacije. Trebao je i scenarij za kratku kampanju na radiju. Sve to je dobio u Story Gymu.
Što je najveći problem osobe koja želi nešto pokrenuti?
- Često se problemi poduzetnika mogu svesti u dvije kategorije: ili je tržište prezasićeno onime što oni nude, ili je ono što oni nude toliko specifično da prvo treba podignuti svijest o toj usluzi ili proizvodu, kako bi se stvorilo tržište. U tom procesu, jezik se nerijetko (nepravedno!) stavlja na posljednje mjesto, jer "to svi znaju", kao i što svi koriste društvene mreže, ali praksa je pokazala da se itekako primjećuje razlika između teksta koji je napisao profesionalni content i copywriter i teksta koji je napisao netko tko je pisati prestao u zadaćnicama u osnovnoj školi.
S kim sve radite? Tko su najzahtjevniji klijenti?
- Naši klijenti su mali i srednji poduzetnici, ali i veće korporacije - istraživanja pokazuju kako kreativan, optimiziran i kvalitetno napisan sadržaj nikad nije bio bitniji, i na našu radost, sve više klijenata to prepoznaje. Najzahtjevniji su oni koji misle da je neka izmjena nama “sekunda posla”, a nisu svjesni koliko istraživanja stoji iza svake ključne riječi i kreativnog rješenja. Ali tu smo da ih naučimo.
Kolika je danas snaga društvenih mreža? Jesu li izgubile na značaju ili su i dalje jake?
- One su korisne ako ih znamo koristiti, a svaka ima svoje zakonitosti i demografiju. Za klijente koji nemaju nužno budžet da plaćaju usluge social media managera svaki mjesec, nudimo personalizirane radionice gdje savladaju osnovna znanja. Saznamo gdje im je publika, kako s njima pričati na mrežama i naučimo ih koristiti alate i raditi oglase. Kad nas poslušaju, redovito uoče rezultate.
Koristimo li ih na pravi način? Kako ih ispravno koristiti i koju mrežu danas preporučate za najveći reach?
- Zaboravite reach. Što vam znači da vas prati 10.000 ljudi ili imate viralni reel s nekim ludim reachom, ako od toga nemate nijednu konkretnu prodaju ili barem lead za budućeg klijenta? Ako niste content kreator, nego primjerice, kao neki od naših klijenata, hotel ili vlasnik craft pivovare, onda su vam mreže kanal za promociju i prodaju vaše usluge ili porizvoda, a broj pregleda je manje bitan. Svakom našem klijentu bitnija je konverzija. Dakle pomažemo mu da okupi oko sebe one ljudi koji će zatražiti cijenu i nešto kupiti ili rezervirati, a ne samo “udrit lajk”.
Dogodi li vam se neuspjeh?
- Dogodi, u onom dijelu postavljanja jasnih granica kod očekivanja klijenta u odnosu na ono što plati. Već smo spomenuli “sekunda posla”. Također, pisanje SEO optimiziranog sadržaja i copywriting je trka na duge staze. Rezultati dođu nešto sporije nego kod plaćanja oglasa, ali za razliku od plaćanja oglasa - rezultat ne nestane kad nestane novca.
Zašto baš vas odabrati?
- Odaberite nas, jer smo svaka stručna u svom području, a naše snažne strane međusobno se nadopunjuju, što utječe na finalni proizvod odlične kvalitete. Odaberite nas, zato što smo zagrijane za ovo što radimo, i zato što to radimo stvarno dobro. Mi smo poduzetne i kreativne perfekcionistice, a riječ nam je strast – prema tome, uvijek možete računati na to da nećemo nešto odraditi po špranci samo da vas se riješimo. To razumije svatko tko uistinu voli svoj posao - nama je ispod časti isporučiti loš proizvod. Prošla su vremena kad vam web, reklame, prijevode za brendiranje na vanjskom tržištu može pisati “mali susid s trećeg kata”. Točnije, može, ali rezultat je upitan.
Koji su vaši planovi za budućnost?
- U budućnosti planiramo još puno učiti, raditi i usavršavati se svakim danom kako bismo svojim klijentima mogle ponuditi najkvalitetniju uslugu. Osim digitalnih usluga koje smo navele, planiramo izbacivati i neke proizvode koji će se moći držati u rukama. Svakako ćemo povremeno odraditi i pro bono kampanje za neke udruge čija se priča mora glasnije čuti, i Story Gym će im u tome pomoći. Ima puno priča koje treba osnažiti i jedva se čekamo baciti na posao!