Od ponoći je na snagu stupio čitav niz novih epidemioloških mjera. Iako je zabrana rada ugostiteljskih objekata najviše odjeknula, velikim promjenama podvrgnuti su pružatelji i korisnici usluga javnog gradskog prijevoza.
Prema naputcima Stožera civilne zaštite RH oni su obvezni obavljati prijevoz tako da u prijevoznim sredstvima bude popunjeno najviše 40% raspoloživih mjesta, a na prijevoznim sredstvima su obvezni jasno istaknuti najveći dopušteni broj putnika koji smije biti u prijevoznom sredstvu (autobusu, tramvajskim kolima, željezničkom vagonu, trajektu, katamaranu i sl.)
Vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prijevoza putnika i putnici u javnom prijevozu obvezni su za vrijeme boravka u prijevoznom sredstvu koristiti medicinske maske ili maske za lice na ispravan način. Putniku koji nema medicinsku masku ili masku za lice pružatelj usluga javnog prijevoza ne smije dopustiti ulazak u prijevozno sredstvo, odnosno vozač ne smije započeti vožnju ako se u prijevoznom sredstvu nalaze putnici bez medicinske maske ili maske za lice.
Vozači će upozoravati putnike
Sve ove mjere koje su upućene pružateljima usluga javnog gradskog prijevoza prokomentirali smo s direktorom Prometa Split d.o.o. Miroslavom Delićem.
- Sada imamo drugačiju situaciju, jer se u sredstvima javnog prijevoza ograničava broj putnika. Sukladno tome mi smo dobili uputu da na svaki autobus stavimo oznaku s dozvoljenim brojem putnika, i mi smo to napravili. Naravno, nije isti broj putnika u svakom autobusu, sve to ovisi o njegovom kapacitetu – objašnjava nam Delić.
- Velika većina putnika drži se mjera, ja se nadam da će se taj pozitivni trend nastaviti. Uvijek ima nedogovornih pojedinaca, čak smo u nekoliko mjeseci proteklih imali nekoliko fizičkih napada na vozače koji su upozoravali neodgovorne pojedince da stave maske na lice. Imate svega, ali moram naglasiti da se gotovo svi naši putnici drže epidemioloških mjera sukladno uputama – nastavio je direktor Prometa.
„Olakšajte nam posao, držite se novih mjera“
Otkrio nam je da će vozači sukladno novim mjerama upozoravati putnike da ne ulaze u autobus koji je popunio svoje kapacitete. Međutim vozači, odnosno kontrolori nisu ovlaštene osobe koje mogu narediti putniku da ne ulazi u autobus.
- Naši djelatnici, odnosno vozači nemaju nikakvu ovlast za to, mogu samo sugerirati, odnosno upozoriti – podvukao je. Apelira da se građani drže mjera koje su propisane za javni gradski prijevoz. Naglašava da je odgovornost na svakom pojedincu jednako važna.
- Željeli bismo rasteretiti udarne termine. Bilo bi dobro da nastava u obrazovnim ustanovama ne počinje svima u isto vrijeme. Tako ćemo rasteretiti udarne sate u kojima se stvaraju najveće gužve u autobusima – kaže nam Delić.
U nastavku nam je otkrio da je pad prihoda Prometa Split od početka pandemije čak 47 posto.
– U prijevodu, to vam je oko 35 milijuna kuna. Ipak, unatoč svemu dobro se nosimo s krizom. Restrukturirali smo broj djelatnika i kupovinom novih autobusa nemamo nikakvih servisnih troškova. Uspijevamo sve držati pod kontrolom unatoč teškoj situaciji – naglasio je.
Čak 50 prometovih vozača je u izolaciji ili samoizolaciji
Kaže da vozači stalno voze. Gotovo pa da ne odmaraju. Oko 50 njih je u izolaciji ili samoizolaciji.
- Naši putnici moraju znati da imamo oko 50 vozača koji su u izolaciji ili samoizolaciji. Znači, svi vozači stalno voze bez prestanka, nemaju ni godišnjih odmora niti slobodnih dana – ističe te nastavlja:
- Zahvaljujem se i ovim putem svim našim djelatnicima koji neumorno rade i iznose cijeli ovaj teret na svojim leđima u proteklim mjesecima. Oni su kako se kaže, na „prvoj crti“. Svakodnevno se susreću s oko 60 tisuća građana. Zahvaljujem se i odgovorim građanima koji će nastaviti poštovati epidemiološke mjere koje su propisane – zaključuje Miroslav Delić.