Cijela priča započinje 2021. godine, kada je najpoznatiji kapetan u Dalmaciji Tomislav Mravičić - svima vjerojatno poznatiji po nadimku Mito - prodao svoj brod (i brend) "Makarski Jadran" brodaru Nikoli Šiljegu iz Makarske. Svi su mislili da je kapetan ovim činom označio svoj oproštaj od brodarenja i da će nakon posljednje sezone u mirovinu. Međutim, dok je svima dopuštao da misle kako je otišao u mirovinu, Mravičić je već na vidiku imao novu ambiciju - kupnju novog broda, većeg, boljeg, kojeg će nazvati "Mito".
Novi brod, 13 metara dulji, dug je 45 metara, težak 700 tona i visok sedam metara, kupljen je na dražbi na Farskim otocima, a do Splita mu je s posadom trebalo čak 17 dana. Za njega je Mravičić imao ambiciozne planove. Trebao je biti gotov već za sezonu 2022. godine, a na donjem katu trebao je imati akvarij i muzej čiji bi postav sadržavao primjerke iz kapetanove osobne kolekcije koju je tijekom desetljeća rada i putovanja svijetom sakupio. Preko dana brod bi vozio izlete, kao što je dotada to radio s "Makarskim Jadranom", a noću se trebao pretvarati u tavernu.
Međutim, nije mu sve pošlo po planu.
Brod je obnovljen u trogirskom škveru, a od tada se prvo nalazio na vezu na lukobranu, a onda je privezan na veliki mul. Također, bilo je upitno je li brod uopće upisan u registar brodova jer se donedavno vodio kao ribarski brod.
Lučka uprava: "Na naša upozorenja se oglušio"
Poslali smo upit Lučkoj upravi Splitsko-dalmatinske županije, koji su nam potvrdili da brod "Mito" bez pravne osnove koristi lučko područje.
"Brod "Mito" bez pravne osnove, samoinicijativno od 13. prosinca 2022. koristi lučko područje luke otvorene za javni promet Makarska, pod upravljanjem Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije. Vlasnik broda višekratno je upozoren od strane lučkih redara da odmah napusti luku, no na ta upozorenja se oglušio", odgovorili su nam.
"Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije, Grad Makarska te koncesionar Makarska obala d.o.o., u suradnji s resornim Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, pokušali su ukloniti predmetni brod iz luke, ali bez uspjeha", kazao nam je ravnatelj Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije Domagoj Maroević.
Pitali smo i za detalje oko brodskih dokumenata, no bezuspješno.
"Nismo u posjedu brodskih dokumenata jer ih vlasnik broda odbija predati", kaže.
Ipak, sve će doći na naplatu.
"Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije tvrtki Mravičić d.o.o. fakturira račune za lučku pristojbu koji s današnjim danom nisu podmireni te će biti pokrenut postupak prisilne naplate", rekao je Maroević.
Čini se da su zasada u pat poziciji, a kako će se sve razriješiti valja vidjeti.