Zadar u 2022. godini ostaje bez jedine međunarodne trajektne linije koja je ukinuta već prošle godine na liniji s Anconom.
Ove godine i službeno jer Jadrolinija tu liniju u sezonskom izdanju nije uopće uvrstila u red plovidbe. Pod geslom „povezujemo talijansku i hrvatsku obalu u 2022. godini", državna brodarska putnička kompanija, oglasila je prodaju na međunarodnim linijama Dubrovnik – Bari, od travnja do kraja studenog i Split – Ancona – cijelu godinu, piše 057.info.
Zadar koji je prvi imao međunarodnu brodsku liniju koju je održavala talijanska brodarska kompanija, sustavnom politikom poslovanja Jadrolinije sveden je u novom tisućljeću na samo sezonsku. Trajekt Zadar u vrijeme ministra mora Božidara Kalmete izgrađen je za tu najkraću prekomorsku liniju.
On je lani bio potrebniji Hvaru na koji je dovozio tisuće motoriziranih turista nego što bi u kolovozu na zadarsko područje prevezao Talijane na godišnji odmor. Zadar je ostao bez povijesne morske povezanosti sa susjedima s kojima je imao i hidroavionsku vezu. Sad kada ima najveću i najmoderniju putničku luku u Gaženici, ostao je bez ikakve brodske veze s Italijom.
Trajekt Zadar lani je doplovio u Gaženicu i vraćen je u Stari Grad za što su blagoslov dali direktor Jadrolinije David Sopta i Paula Vidović, šefica Agencije za obalni linijski promet usred sezone.
Gat za međunarodnu plovidbu za koji je i prije završetka luke bio putokaz i oznakom pristaništa broda za Grčku, ostaje pust i prazan.