Most Split objavio je priopćenje o izgradnji tunela kroz Kozjak. Pozivaju vladu i nadležne da reagiraju.
"Bez obzira na brojna nastojanja građana Kaštela, potpisivanja peticije, prosvjede, zamolbe, brojna vijećnička nastojanja oporbenih stranaka koji su tražili odgovore i pristup dokumentaciji izgradnje tunela kroz Kozjak, informacija i dalje nema. Istovremeno, DORH se oglušuje na prijave, a radovi na južnoj padini Kozjaka nastavljeni su u subotu kao da je sve u najboljem redu.
S terena stižu brojne informacije o tehničkim nepravilnostima poput nedostatka ploče koja označava gradilište i bilo kakve druge oznake gradilišta, radnim strojevima bez registarskih oznaka itd.
Na problem gradnje spornog tunela najglasniji su bili iz MOST-a, posebice kaštelanskog ogranka, odakle tvrde da je spomenuti projekt isključivo privatnog interesa, skup, nepromišljen i jako štetan te su više puta putem medija i na sjednicama Gradskog vijeća i županijske skupštine prozivali nadležne državne organe na javno objavljivanje kompletne relevantne dokumentaciju s pripadajućim prilozima koja opravdava pod projekt Tunel Kozjak – D8 i dokumentaciju koja dokazuje da je projekt od strateškog interesa", stoji u priopćenju Mosta.
"Sve ovo što ljudi čitaju u novinama je školski primjer medijske manipulacije koja traje godinama! Nastoji se stvoriti slika ili argumenti koji pogoduju interesima manipulatora odnosno, kreatora cijelog ovog štetnog projekta" navode iz MOST-a pa nastavljaju "Dovođenjem u zabludu građane prvenstveno grada Kaštela, a onda i svih onih na koje gradnja tunela itekako utječe, suzbijanje dostupnosti informacija krajnja je mjera obmane kako bi interesne skupine i pojedinci dobili na vremenu i umjetno stvorili situaciju nemogućnosti podnošenja ikakve žalbe."
Govoreći o projektu starom gotovo dvadeset godina navode da je razvoj jednog tako velikog projekta, protekao u potpunoj tajnosti. "Svaki pokušaj da se taj projekt preispita, zato što je štetan, skup i nepotreban, padao je u vodu. Građani su obavještavani na kapaljku, od usta do usta, uglavnom, u uskom krugu 'povjerljivih' ljudi. Neka zemljišta koja su uz predviđenu trasu, prešla su iz društvenog vlasništva u privatno vlasništvo interesnih skupina" istaknula je mostovka Baldić Lukšić te nastavila "Tijekom svih ovih godina, izdavana su razna rješenja, dozvole, studije. Potrošeni su milijuni kuna na papirologiju koja je s vremenom istekla, manjkava je, i opravdano tvrdimo da je više nego sumnjiva."
Kako se neslužbeno doznaje, od valjane dokumentacije u veljači ove godine, gradilište je imalo su samo građevinsku dozvolu za 440 m ceste od čvora Vučevica do brda Kozjak. Potom su ubrzano izdavane dozvole za koje se inače čeka godinama, a čini se kako je i studija utjecaja na okoliš - istekla.
'Ništa od ovog nažalost ne čudi kada se zna da je još davne 2006.-2007. tunel predviđen prostornim planom grada Kaštela prije no što je bio predviđen prostornim planom Splitsko dalmatinske županije, dakle GUP Kaštela nije bio usklađen sa GUP-om županije što je čisti primjer trgovanja utjecajem i zlouporaba položaja i ovlasti” kažu iz MOST-a pa zaključuju “na sve pozive, upite i prijave brojnih nepravilnosti oglušile su se sve institucije javne uprave stoga ovim putem tražimo hitnu istragu jer sva saznanja koja imamo smatramo i više nego dovoljnim da DORH reagira, ako ne po primitku prijava, onda barem po već dobro uhodanoj praksi - po saznanjima iz medija'", zaključuje Most.