Nije samo inflacija problem prosječnom hrvatskom potrošaču, a uskoro i uvođenje eura, ne: kupci u hrvatskim trgovinama moraju biti oprezni praktički na svakom koraku. Oglašavanje akcija koje to zapravo nisu smo apsolvirali u nekoliko navrata, a posljednje vrijeme bilježimo drugačije, jednako zanimljive slučajeve.
Naši sugrađani odu u kupnju, u trgovini nađu proizvode na kojima piše cijena s kojom su zadovoljni, no onda ih na blagajni čeka otrježnjenje u vidu značajno više cijene tog proizvoda te 'suhog' obrazloženja prodavačice kako je 'jedina bitna cijena na blagajni'...
- Na pakovanju mesa je bila istaknuta cijena od 39,99 kuna za kilogram. Uzela sam nekoliko pakiranja, od 40 dekagrama do malo preko pola kilograma, i na svakom je bila cijena od oko 20-ak kuna koja odgovara istaknutoj cijeni od 39,99 kuna za kilogram. Kad sam došla na kasu, na računu vidim kako je obračunata cijena od 54,99 kuna za kilogram! Naravno, svako pakovanje je onda bilo značajno skuplje, a kad sam to kazala prodavačici, samo je odgovorila kako ne vrijedi cijena na proizvodu, nego na kasi... - kaže nam čitateljica koja se susrela s ovom neobičnom praksom jednog velikog trgovačkog lanca. Dodaje kako to nije prvi put, jednom ih je već prijavila Državnom inspektoratu, no dobili su samo opomenu 'jer im je to bio prvi put', dobila je naša sugrađanka obrazloženje.
- Sve je potpuno jasno, članak 7. stavak 7. Zakona o zaštiti potrošača kaže: trgovac se mora pridržavati istaknute maloprodajne cijene. - rezolutan je bio Vlado Biljarski, predsjednik Udruge za zaštitu prava potrošača 'Splitski potrošač'.
- Dakle, kupac u takvom slučaju može uputiti pisani prigovor trgovcu, uz fotografiju istaknute cijene i račun te tražiti povrat razlike. Ako trgovac odbije, ostaje mogućnost prijave Državnom inspektoratu. - pojašnjava proceduru Biljarski koju bi manirom dobrog trgovca šefovi u prodavaonicama trebali prihvatiti...