Geodetski fakultet, doznaje Telegram, novcem iz EU fondova kupio je jahtu. Riječ je o istom fakultetu koji je nabavio Land Rover Discovery “za terenska istraživanja”, no kako je otkrio Telegramov istraživački specijal objavljen krajem prošlog tjedna, sada taj luksuzni automobil privatno vozi profesor Boško Pribičević.
Brod Mirakul 30, renomiranog hrvatskog brodograditelja Grginich jahte d.o.o., Fakultet je 2021. godine za 598.750 kuna kupio u sklopu Europskog projekta koji vodi isti profesor. A onda su naknadno, za dodatnih 195.000 kuna, izvršili preinake kako bi dodali mobilnu opremu.
Proizvođač ovaj brod oglašava kao “jedan od najboljih u klasi plovila za višednevna obiteljska krstarenja, charter, sport i rekreaciju”, no dekan Geodetskog fakulteta Almin Đapo za Telegram je kazao da ga oni koriste za “terenske mjerne kampanje diljem Jadrana”.
Brod se u milimetar poklapa s natječajem
Kao i za automobile koje su kupovali 2020., i na javnu nabavu za brod otvorenu u svibnju 2021., javio im se samo jedan ponuđač. Ni to ne treba čuditi, jer su i za plovilo propisali iznimno detaljne uvjete. Tražili su, kako točno piše u natječaju, “radno plovilo – platformu”.
“Radno plovilo – platforma” moralo je biti novo, nekorišteno, obavezno u bijeloj boji te imati “hardtop s pomičnim krovom”. Također, tražili su vrlo precizno, da bude dugačko 9,20 metara, široko 3,03 metra te visoko 3,25 metra. Vrijednost nabave propisali su na 480.000 kuna bez PDV-a.
Grginich jahte d.o.o., jedina tvrtka koja se javila na natječaj, nudi im svoj Mirakul 30 koji dimenzijama u milimetar odgovara zahtjevima Fakulteta i daju ponudu tek 1000 kuna nižu od propisanog maksimuma, Fakultet je prihvaća, te za ukupno 598.750 kuna s PDV-om pod “radno plovilo – platformu” za istraživanje, kupuje jahtu koja se reklamira kao idealna za obiteljska krstarenja i rekreaciju.
Što će im još jedan brod i to jahta?
Geodetski fakultet ovu je “radnu platformu” nabavio u okviru EU projekta “HIDROLAB – Integrirani hidrografski sustav za održivi razvoj morskog ekosustava” koji je ukupno vrijedan 7,5 milijuna kuna, financira se iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a osvojili su ga na natječaju Ulaganje u znanost i inovacije Ministarstva znanosti još 2019. godine.
Dekan je ustvrdio kako brod koriste djelatnici Katedre za hidrografiju te su njime, kaže, “provedena terenska mjerenja na više lokacija po Jadranu, od otoka Kaprije i Žuta, sve do ušća Neretve i poluotoka Pelješca”. Brod se, dodao je dekan, koristio i za prikupljanje podataka za potrebe diplomskih radova njihovih studenata.
No jahta nema opremu za hidrografska istraživanja. Stoga je Fakultet tijekom 2021. za dodatnih 195.000 kuna nabavio “usluge preinake broda", a riječ je o, doznaje Telegram, montažnoj opremi koja se s jahte lako može skinuti, a brod je na vezu u biogradskoj marini.
Na navedenom projektu Fakultetu je partner splitski Institut za oceanografiju i ribarstvo, s kojim zajedno kartira “obalna i pridnena morska staništa na području Jadranskog mora kako bi povećali dostupnost podataka o morskoj bioraznolikosti”. U kontekstu partnerstva na projektu, zanimljiv je podatak kako splitski Institut već posjeduje dva istraživačka broda – Bios Dva i Naviculu.
Postavlja se stoga pitanje zašto je bilo potrebno kupiti još jedno “radno plovilo – platformu”?