Danas su ceste pune novih, prekrasnih, sigurnih, učinkovitih automobila ispunjenih multimedijom... To se nekako ne odražava na državnu statistiku po kojoj nam je prosječna starost voznog parka gotovo 15 godina, statistiku koja je svake godine sve poraznija - prije samo pet godina smo imali automobile prosječno stare tek nešto više od 12 godina, a bilo je vremena kad smo bili još bolji od tog rezultata.
U redu, prosječna starost voznog parka nije bajna ni u ostatku EU. Tako su i u Njemačkoj ili Francuskoj prosječno automobili stari desetak godina, u Italiji ili Španjolskoj stanje je još gore. Zato uvoz polovnih doslovno cvjeta, no mi ovaj put nećemo dalje o statistikama i cijenama automobila u salonima. Samo ćemo konstatirati da je nakon ludila u doba korone kad su opskrbne linije pa i cijela industrija bile totalno van 'škvare', danas se situacija ipak normalizirala.
Što ne znači da pojedini entuzijasti ne mogu izazvati pažnju na prometnicama vozilima... I to ne, recimo, kakvim Aston Martinom, Mercedesom SLS ili SLR, Bugattijem La Voiture Noir, nego 'fićom'!
Ili 'stojadinom'! Da, da, oni stariji među nama sjećaju se dana kada su ovakvi automobili činili 90 posto voznog parka, a 'katica za sve' R4 je zahvaljujući Slovencima donosila dašak Europe...
A kada je samo koji mjesec pred krvavi raspad one države i agresiju na Hrvatsku krenuo uvoz Mazdi, limuzinskog modela 323 odnosno 'svemirskog' modela 323F (svi se sigurno sjećaju prednjih farova na izvlačenje i sportskog upravljača s tri kraka), veselju mladeži kada bi vidjeli poneki primjerak na ulicama nije bilo kraja!
No, vremena su se promijenila i eto danas donosimo galeriju nekadašnjih prosječnih automobila u državi.