Nekadašnji Jadrolinijin putnički brod koji se prvotno zvao 'Osijek', a sada se zove 'Nina', danas je otegljen u brodogradilište Lamjanu koje se nalazi na otoku Ugljanu, nadomak Kornatskog arhipelaga.
'Osijek' je izgrađen 1955. u pulskom 'Uljaniku' za Jadroliniju. Kapaciteta 500 osoba i 25 tona tereta, 'Osijek' je tijekom 1970-ih spajao Rijeku i Dubrovnik, odnosno Kotor. Na svom putu zaustavljao bi se u svim priobalnim lukama, što je i Split činilo jednim od stajališta.
Mlađe su generacije svoja prva druženja doživjele upravo u noćnim izlascima na ovome brodu
Njegovu, vrlo moguće i posljednju plovidbu danas je zabilježio kapetan trajekta 'Lastovo' Milo Sršen koji je s 'Lastovom' ovo poslijepodne plovio prema istoimenom otoku.
"Ne znam ide li u rezalište ili će ipak biti spašen, ali ono što znam je da ide za Lamjanu. Tamo su se neki brodovi rezali, a nekima se vratila i nova mladost. U Lamjani je renoviran 'Valjevo' koji se sada zove 'Franeša', renoviran je i 'Takovo', sadašnja 'Stella Maris', a nakon renovacije, 'Punat' je postao 'Arca'. To su sve naši stari brodovi koji su u Lamjani ponovo oživjeli. No, neki su tamo i skončali, a nadam se da ovaj neće, iako, nemam podataka", započeo je kapetan Sršen.
Brod 'Osijek' dolazi iz serije brodova koji su naziv dobili po četiri grada: 'Mostar', 'Novi Sad', 'Maribor' i 'Osijek'. 'Brodovi gradovi' vozili su na zahtjevnijim lokalnim pravcima, ili kao nadopuna glavnoj dužobalnoj pruzi.
"Koliko se sjećam, 'Mostar' je stradao u požaru. Tijekom gašenja nalijevali su ga vodom, ali je uslijed velike količine vode potonuo. 'Novi Sad' je u Italiji pod nazivom 'Patricija', prije par godina uspješno je renoviran i od tada u odličnom stanju vozi dnevne izlete. 'Maribor' je udario u Anconi ili Bariju negdje u rivu i nakon toga je potonuo. Ali sve te havarije dogodile su se nakon njihove dovršene karijere u Jadroliniji", rekao nam je sugovornik.
'Osijek' je do kraja 1970-ih bio u Jadroliniji nakon čega je prodan i plovio je kao izletnički brod između Poreča i Venecije svaki dan. Nakon toga je dugo godina ležao u remontnom brodogradilištu Cres, a zatim ga je kupio jedan privatnik iz Rijeke i od njega napravio brod-restoran u Rijeci. Tada je preimenovan u 'Ninu', i dobio je riječku registraciju. Narednih 10-ak godina služio je kao plovni objekt.
Nije dugo trebalo da 'Ninu' Riječani zavole. Mlađe su generacije svoja prva druženja doživjele upravo u noćnim izlascima na ovome brodu.
Prije par godina, 'Nina' je otegljena u Korčulu gdje je ležala sve do danas.
"Nekad su brodovi plovili brzim prugama, od Rijeke do Dubrovnika, čak i do Kotora. Stajali bi u sve gradove priobalne pruge, što je i Split činilo jednim od stajališta", prisjetio se kapetan Sršen i nadodao:
"Danas sam malo i promijenio rutu, nisam išao preko Hvara, nego okolo Paklenih otoka samo da bih nekadašnji 'Osijek' sreo, snimio, i pozdravio".
Prodaja 2020.
'Nina' se krajem 2020. prodavala po cijeni od 870.000 eura na Njuškalo oglasima, i prema statusu na navedenoj stranici, čini se kako je brod tada prodan.
"Prodaje se plutajući restoran NINA nekada je bio putnički brod 'Osijek', sagrađen u 'Uljaniku' zajedno sa sestrinskim brodovima 'Novi Sad', 'Maribor' i 'Mostar'. Oni su svi bili klasični putnički brodovi s dva motora, dva propelera, jednim kormilom, konstrukcije sa zakovicama, sa zaobljenom kromom, jednom otvorenom palubom i uzdignutim prednjim dijelom palube pramca, strojarnicom na sredini broda, zaposleni (plovili su) na dnevnim putovanjima s kapacitetom 500 putnika i 25 tona tereta. 'Osijek' je plovio za Jadroliniju dok nije prodan
1980.
Brodogradilište „Kraljevica“ prenamijenio ga je u sadašnju funkciju „plutajućeg restorana“. Sve tri palube se koriste kako slijedi: Disco klub (označen kao Night club) na nacrtu smješten je u potpalublju naprijed, „VIP sala“, „Konoba“, kuhinja, garderoba, toaleti i skladišta su smješteni na glavnoj palubi, Kafe barovi i Noćni klub (označen kao Casino na nacrtu ) su smješteni u glavnoj palubi", glasio je oglas objavljen u listopadu 2020.
Prema pisanju Novog lista, koncem prosinca 2018. Lučka uprava Rijeka i vlasnik 'Nine' raskinuli su koncesijski ugovor jer se na 'Nini' duže vremena nije obavljala nikakva djelatnost.
Ipak kraj?
Prema neslužbenim informacijama koje smo dobili tijekom dana, 'Nina' je danas posljednji put zaplovila. U Lamjani je čeka konačan, bolan i hladan kraj - rezalište.