Više turističkih kreveta nego stanovnika - to je slika Dubrovnika danas. Pa kreću u ograničavanje širenja novih smještajnih kapaciteta.
Cilj je održivi turizam i olakšati mladima dolazak do prve nekretnine - koje su danas mahom apartmani.
"Više od 16 tisuća kreveta je sada u gradu Dubrovniku, ukupno 48000 kreveta. Ne može doći više do daljnjeg širenja broja kreveta u privatnom smještaju, a podupiremo i smatramo dobrim da se grade hoteli", rekao je za Dnevnik Nove TV Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika.
Jer tu su, kaže, i nova radna mjesta. Borbu protiv apartmanizacije vode u Makarskoj.
"U tim izmjenama i dopunama prostornog plana maksimalno smo ograničili daljnju stambenu izgradnju, ali i ono što je vrlo bitno je da kroz novi zakon dobivamo alate da na neki način i nadam se kroz kasnije pravilnike možemo upravljati sa kapacitetima, ali i s kategorizacijom tih istih apartmana", poručio je Zoran Paunović, gradonačelnik Makarske.
No, ništa bez analiza - kakvog je i koliko smještaja destinaciji previše. Donošenje plana upravljanja bit će zakonska obaveza. Lokalna uprava do sada o tome nije odlučivala, donosi reporterka Dnevnika Nove TV.
"Isključivo temeljem tih planova upravljanja moguće je donijeti ograničenje glede izdavanja budućih rješenja za kategorizaciju novih objekata", objasnila je Monika Udovičić, državna tajnica.
Za sve to vremena još ima. Na snagu će tek iza izborne turističke sezone.
"Ono što moramo obratiti pažnju da postoji razlika između komercijalnoga i obiteljskog smještaja i u tom vidu uz suradnju sa stručnjacima uz dobru analizu može se napravit jedan kvalitetan modus operandi na koji način povećati kvalitetu smještajnih jedinica, ne gasiti ih povećati kvalitetu i na taj način privlačiti kvalitetniju strukturu gostiju", istaknula je Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja.
Želi to i Davor. Među prvima je u Rijeci krenuo s kratkoročnim najmom. Grad je danas u turističkom procvatu.
"Stanovi jesu sve skuplji upravo zbog toga, ali na neki način centar grada se revitalizirao, malo oživljuje, povećava se ta turistička ponuda i novci se okreću", napomenuo je Davor Kverić, iznajmljivač.
I sezonalnost treba okrenuti u svoju korist, 90% turističkog prometa događa se ljeti na obali. Cilj je teret i zaradu rasporediti na cijelu godinu i cijelu Hrvatsku.