U lipanj smo zakoračili s rekordnim turističkim brojkama, a nisu samo ugostitelji i vlasnici apartmana ti koji zadovoljno trljaju ruke.
Turisti mnogo posla donose taksistima od kojih pojedini rade stvari koje su na štetu hrvatskom turizmu. Jedan naš čitatelj svjedočio je skandaloznom prizoru u splitskoj zračnoj luci tijekom nedjelje.
Naime, iz jednog su taksija izašle uzrujane dvije cure, strane turistkinje.
"Jedna od njih je plakala, a obje su bile vidno uzrujane. Vikale se da će zvati policiju, što su i napravile.
Pitao sam ih što se događa, one su mi rekle da su taksi od splitske trajektne do zračne luke platile 220 eura. Kazale su da su kontaktirale policiju u zračnoj luci, ali da su im rekli da oni tu ništa ne mogu napraviti.
Cure su završile razgovor konstatacijom da nikad više neće zakoračiti u Hrvatsku", govori nam čitatelj. Dodaje da su mu cure rekle da nisu dobile bilo kakav račun za obavljenu vožnju.
O gotovo identičnom događaju pisali smo ranije prošlog tjedna kada je taksist vožnju od trajekte do zračne luke naplatio 180 eura.
Posjetimo što nam je Milivoj Topić, predsjednik Ceha prijevoznika pri Obrtničkoj komori Splitsko-dalmatinske županije, rekao na slučaj koji se dogodio početkom prošlog tjedna.
"Već 4-5 godina mi govorimo da je ovo katastrofa i jednostavno ne znam što bih rekao. Ovo je dno dna, ali je nažalost država omogućila da se to radi. Država je omogućila da on stavi taksi oznaku na krov i da je taksist. Sa kopijom dozvole za taksi da je legalan, on ne treba imati apsolutno ništa nego tu taksi oznaku na krovu. I nažalost, on kada izda taj fiskalni račun, on je apsolutno jedan kroz jedan ispred zakona. Ispred očiju javnosti on je dno dna, ispred očiju normalnih prijevoznika on je dno dna, ali pred zakonom je jedan kroz jedan.
"Meni je žao ljudi, ali njemu je to omogućio Zakon o cestovnom prijevozu gdje on sam može formirati svoju cijenu. Prije je Grad određivao zimsku i ljetnu tarifu, zima je bila 30 kn ili sada 4 eura do tri kilometra po gradu, a ljetna je bila 20 kuna start, deset kuna po kilometru i tada su ljudi govorili da je skupo.
Jedini način na koji ljudi mogu doći do jeftinijeg prijevoza su udruženja poput Žutog taksija, Radio taksija. Recimo Uber je u jednom trenutku jeftin, da bi privukao putnike, a onda kad vidi da njihovih vozača nema, on softverski podigne cijenu i ta cijena bude varijabilna, a kada je cijena varijabilna, znamo svi što se događa. Uber ili neka druga digitalna platforma koja posluje u Hrvatskoj može biti u nekom trenutku povoljnija, ali nije baš uvijek tako. Ne mogu reći da je u ovom slučaju bio neki vozač koji radi preko platforme, ali to nije isključeno. Digitalna platforma je neka startna pozicija da bi vi uopće bili na tržištu i to je to", kazao nam je Topić.