Potraga za nestalim ribolovcem, Damirom Ilićem ušla je u peti dan. Ilić je nestao je u nedjelju, 11. prosinca, tijekom ribolova, na području Konavoskih stijena.
Osim policijskih službenika, u potragu su uključeni djelatnici HGSS-a, Lučke kapetanije i ronioci.
Kako Dalmacija Danas doznaje, tijekom srijede i četvrtka u potrazi je bio uključen i privatni zrakoplov koji je angažiran od strane HGSS-a Orebić. Zrakoplov je u vlasništvu obitelji Bodlović s otoka Hvara koja se bavi infrastrukturom helidroma s ciljem održavanja otočkih i priobalnih helidroma.
Mladi pilot obitelji Bodlović, Matija školovao se za pilota helikoptera i aviona. Leti od 2016. godine, a ima oko 150 sati naleta na zrakoplovu i 70-ak sati naleta na helikopteru. Zrakoplov kojim je sudjelovao u potrazi, Matiji koristi kao nastavno sredstvo.
Đani i Matija Ivan Bodlović tijekom prošlog utorka bili su Korčuli na zbog suradnje HGSS stanice Orebić i tvrtke Clarion LCC na projektu prostora za vanaerodromsko slijetanje koji bi trebao uz dogradnje i adaptacije postati pravi helidrom. Tada su ih HGSS stanice Orebić upitali mladog pilota Matiju Ivana Bodlovića za pomoć oko potrage za nestalim ribarom.
Detalji potrage
Međutim, kako se zrakoplov u vlasništvu obitelji Bodlović u tom trenutku nalazio na aerodrom na otoku Hvaru, koji je zemljano-travnati, zbog vremenskih neprilika bilo ne upitno hoće li moći poletjeti. Mladog pitota kontaktirao je potom i pročelnik HGSS-a stanice Orebić Darko Prižmić, koji ga je upitao o karakteristikama zrakoplova, doznajemo.
Odigralo se sve to tijekom utorka, kada je na telefonski broj pilota Bodlovića uslijedio poziv voditelj potrage iz PU dubrovačko neretvanske i tada je dogovoreno da će mladi pilot, ukoliko uvjeti na aerodromu Hvar dozvole, poletjeti tijekom srijede ujutro.
Jedini problem s kojim se mladi pilot suočio tijekom pripreme za let je nedostupnost bračkog aerodroma
Jedini problem s kojim se mladi pilot suočio tijekom pripreme za let je nedostupnost bračkog aerodroma na kojem je trebalo nadopuniti gorivo. Doznajemo da ih je kontaktirao telefonom i e-mailom, ali bezuspješno. U dogovoru sa šefom potrage iz PU dubrovačko-neretvanske, da će već u srijedu ujutro u 6 sati biti spreman za let i čekati na poziv aerodroma Brač, no ponovno bezuspješno.
Upućeni su u Zračnu luku Split, zbog čega je izgubljeno sat vremena više nego što bi bilo da je gorivo nadopunjeno na Braču.
- Avion je tada poletio prema Dubrovniku. Na tom putu pretražio je južnu (vanjsku) obalu Mljeta - kazuje nam pilot.
Važno je istaknuti da se po konvenciji za more i zrak - ICAO Annex 12, zrakoplovu koji je u potrazi naplaćuju samo nužni troškovi, tipa gorivo, a operacije se ne naplaćuju. Kontrole leta odobravaju letenje ispod propisanih minimuma na odgovornost pilota.
Humanitarni let
- Tako je i bilo u ovom slučaju, s tim da je ZL Split naplatila tehničko slijetanje, a Dubrovnik se u potpunosti ponašao kao prema konvenciji - doznaje Dalmacija Danas od pilota.
Za vrijeme potrage vladala je djelomično niska naoblaka, ali Matija se držao uvijek propisanih sigurnosnih minimuma, a u tome mu je pomogla kontrola leta iz Dubrovnika.
Zajedno s mladim pilotom u potrazi su sudjelovali djelatnici PU dubrovačko-neretvanske kao osmatrači i napravili su prvu pretragu dok su to vremenski uvjeti dopuštali. Kada se više nije moglo pretraživati, sletjeli su ponovno u zračnu luku Dubrovnik.
Potraga se nastavila i u četvrtak sve dok su vremenski uvjeti dopuštali. Let se odvijao na 20 do 30 metara visine od obale Mljeta.
Radilo se o humanitarnom letu od strane mladog pilota Matije Ivana Bodlovića i njegove obitelji, a naknadno su obaviješteni da će sukladno Zakonu o civilnoj zaštiti Lokalna samouprava platiti gorivo.