Splitska gradska vijećnica Ivana Ljulj Cvitanić danas je svim gradskim vijećnicima uputila Prijedlog za donošenje Odluke o osnivanju Vijeća za brigu o djeci u sustavu ranog, predškolskog i osnovnog odgoja i obrazovanja.
Upravni odjel za društvene djelatnosti Grada Splita je iskazao potrebu za korekcijom ekonomske cijene programa, za više od 500,00 kuna, dok je udruga privatnih vrtića tražila još veće povećanje, 850,00 kuna za jaslice, 615,00 kuna za 10-satni vrtićki program i dr. Kao razlog se, u oba slučaja, navode povećanje rashoda za 40%. Slijedom navedenog, u proceduru je upućena odluka kojima se predlaže povećanje cijene participacije roditelja za 120,00 kuna za 10-satni vrtićki program i dr.
Evo što poručuju iz splitskog Mosta:
"Ono što svakako želimo naglasiti je da se povećanje iznosa participacije roditelja te povećanje sufinanciranja od strane Grada Splita predlaže prije uvida vijećnika i očitovanja nadležnog upravnog tijela u svezi financijske dokumentacije, koja je jedini mjerodavan materijal za ocjenu financijskih rezultata vrtića.
Na poseban upit, dobili smo uvid u Polugodišnje izvještaje o izvršenju financijskog plana za razdoblje 01. – 06. 2022. Proizlazi da su svi gradski vrtići poslovali pozitivno te ostvarili višak prihoda kojeg prenose u sljedeće razdoblje. Srpanj i kolovoz su mjeseci u kojima rade samo dežurni vrtići, tj. samo dio objekata pa je očekivano da i rashodi u tom razdoblju budu manji.
Financijska izvješća privatnih vrtića nisu nam prikazana, sukladno članku 11. Odluke o načinu i uvjetima sufinanciranja programa dječjih vrtića u vlasništvu fizičkih osoba, udruga i vjerskih zajednica na području Grada Splita isti se dostavljaju Upravnom odjelu za financijsko upravljanje i kontroling/Upravnom odjelu za ekonomske poslove. Nisu nam prikazana ni izvješća o radu koja privatni vrtići dostavljaju Upravnom odjelu za društvene djelatnosti.
Stoga, smatramo da prethodno donošenju predloženih odluka vijećnicima trebaju biti dostupni i financijski dokumenti, kako bi mogli donijeti kvalitetnu odluku", poručuju iz splitskog Mosta te nadodaju:
"U pripremi po ovoj temi, izvršili smo uvid u naznačenu ekonomsku cijenu u Solinu, Kaštelima i Splitu te na stranicama privatnih vrtića. Ako usporedimo s drugim gradovima proizlazi da Grad Split već sada ima najvišu ekonomsku cijenu, pa se postavlja pitanje kako isti privatni vrtić u Solinu može imati ekonomsku cijenu za jasličku skupinu u iznosu od 1.926,00 kuna, točnije roditelji plaćaju 620,00 kuna, a subvencija od strane Grada Solina je 1.306,00 kuna. Grad Split sufinancira iste te vrtiće s iznosom od 2.335,00 kuna, tj. ekonomska cijena je 2.830,00 kuna. Privatni vrtići smatraju da ni ta razlika od 1.000,00 kuna u odnosu na Solin nije dovoljna, te predlažu da ekonomska cijena u Splitu bude čak 3.680,00 kuna.
Pošto se radi o značajnim razlikama koje nisu obrazložene pri usporedbi cijene s iznosom participacije od strane roditelja, smatramo da pitanju ekonomske cijene i metodologije izračuna treba pristupiti raspravom na radnom tijelu Gradskoga vijeća Grada Splita.
Po prijedlogu privatnih vrtića rad s jednom jasličkom skupinom od 15 djece mjesečno bi iznosio 55.200,00 kuna, po prijedlogu upravnog odjela 49.950,00 kuna, dok u gradu Solinu iznosi 28.900,00 kuna. Smatramo da ova značajna razlika u cijeni svakako treba biti tema rasprave i razlog za detaljniju analizu, jer radi se o milijunskim iznosima na razini godine.
S obzirom na prije navedeno, Ljulj Cvitanić poziva sve gradske vijećnike da je podrže i predlaže osnivanje Vijeća koje bi u okviru ovlasti i zadaća razmatralo:
- rashode koji utječu na ekonomsku cijenu programa i kretanja te cijene, iskazanu ekonomsku cijenu u odnosu na stvarne rashode i metodologiju određivanja
- pravila upisa, tako da svako dijete ima jednaku priliku po unaprijed određenim pravilima natjecati se i dobiti mjesto u programu kojeg financira ili sufinancira Grad Split
- kvalitetu predškolskog odgoja i obrazovanja u odnosu na veličinu skupine i druge čimbenike
- priuštivost ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, s naglaskom na analizu potrebe za uvođenjem participacije u cijeni prilagođene prihodima kućanstva
- potrebu racionalizacije rashoda i transparentnosti poslovanja
- razvoj mreže dječjih vrtića s ciljem osiguranja priuštivog mjesta u programu za svako dijete kao i
- sve manjkavosti postojećeg sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
U području osnovnoškolskog obrazovanja Vijeće bi imalo ovlasti i zadaću razmotriti:
- rashode koji utječu na ekonomsku cijenu produženog boravka ili cjelodnevne nastave kao i kretanja te cijene, iskazane iznose u odnosu na stvarne rashode i metodologiju određivanja
- kvalitetu i priuštivost programa produženog boravka ili cjelodnevne nastave
- potrebu racionalizacije rashoda i transparentnosti poslovanja
- mogućnosti u sufinanciranju programa produženog boravka iz drugih izvora, za djecu koja koriste programe splitskih osnovnih škola a imaju prebivalište na području drugih jedinica lokalne samouprave
- razvoj mreže osnovnih škola s programom produženog boravka, rješavanje prostornih, kadrovskih i drugih organizacijskih preduvjeta, način iskazivanja interesa roditelja/skrbnika/udomitelja
- kvalitetu prehrane u osnovnim školama, uvođenje jedinstvenog jelovnika za sve osnovne škole na području Splita kojeg bi izradili stručnjaci nutricionisti/zdravstveni voditelji, kontrola od strane gradske službe koja prati rad predškolskih ustanova, kod osnovnih škola bi bila zadužena za jedan segment, točnije prehranu (jedinstveni jelovnik i osiguranje kvalitetnije prehrane)
- potpore obiteljima s više djece koja ne primaju dječji doplatak, povezivanjem olakšica za djecu u sustavu ranog, predškolskog i osnovnog odgoja i obrazovanja
- način korištenja školskih sportskih dvorana, navedeno područje urediti općim aktom i
- sve manjkavosti postojećeg sustava osnovnog obrazovanja iz područja nadležnosti osnivača", ističu iz Mosta Split.