Kako je priopćila policija, na taj način pošiljatelj pokušava dovesti u zabludu primatelja da ga kontaktira putem telefona ili e-maila i ostvari daljnji kontakt radi ostvarivanja novčane naknade, piše N1.
“Obzirom da postoji mogućnost da je više građana, posebice osoba starije životne dobi, zaprimilo predmetna pisma, kao i da na opisani način građani mogu postati žrtve prijevare, upozoravamo ih da u ovakvim slučajevima ne stupaju u kontakt s pošiljateljem kako ne bi postali žrtve kaznenog djela”, napominju iz policije.
Također, upozoravaju građane da se radi o tzv. nigerijskoj prijevari, odnosno pripremnim radnjama radi počinjenja prijevare te je dovoljno ne odgovarati i ne kontaktirati pošiljatelja.
Što je nigerijska prevara?
Na prvu ruku, riječ je o odličnoj “poslovnoj ponudi” koju šalju, primjerice, razni sadašnji ili bivši dužnosnici afričkih zemalja tražeći pomoć pri transferu novčanih sredstava, obavezno značajnijih iznosa, koja su ostala na njihovim računima kada su ih otjerali s vlasti ili iz zemlje, a naravno uz primamljivu naknadu od 20 do 35 posto iznosa sa njihovog računa u trenutku kada novac “sjedne” na pomagačev račun.
Tzv. afrički dužnosnici do imena potencijalnih žrtava dolaze iz raznih izvora, odnosno medija, poslovnih časopisa, Internet stranica i slično. Usredotočuju se na pojedince, a ne na tvrtke, jer na taj način izbjegavaju složenije procedure pri ugovaranju mogućeg posla. Pisama je uvijek više, u prvom se traži pomoć i osobni podaci te podaci o banci i bankovnom računu, a u ostalima se dogovaraju detalji samog transfera.
Dakle, osobi koja nasjedne na takvu vrstu “pomoći” nudi se određeni postotak tih sredstava, kao naknada za obavljanje usluge transfera novca. No, transfera novca ustvari nema, a žrtve se navuku da u ime taksi ili sličnih davanja plaćaju znatne iznose ne bi li se, kao, olakšalo isplaćivanje spomenute naknade.
Primjerice, prevarant predloži da doputuje u zemlju pomagača kako bi dogovorili detalje. S obzirom da mu je račun blokiran i nema dovoljno novca za taj put i dodatne troškove, logičan slijed događaja jest da pomagača zamoli i za pomoć u vezi tih “sitnica”. Ukoliko pomagač, željno iščekujući dobivanje naknade, pošalje novac za, recimo, avionsku kartu i vizu, tzv. afrički dužnosnik mu se više neće javiti, jer je dobio upravo ono što je od samog početka i htio.
Neodgovaranje i brisanje takvih poruka najbolji je način zaštite i kod ove vrste prijevare.