Splitski gradonačelnik Ivica Puljak održao je danas konferenciju za medije na temu korekcije cijena parkinga i javnog gradskog projevoza na području grada Splita. Na konferenciji su sudjelovali i direktori tvrtki Split parking i Promet, Davor Matošić i Miroslav Delić.
"Ovdje smo da bi vam predstavili korekcije cijena parkinga i javnog gradskog prijevoza. Ideja je da promijenimo navike građana, da manje koriste automobile, više javni gradski prijevoz, a istovremeno radimo na planu izgradnje garaža i parkirališta koje ćemo predstaviti ovo proljeće ne Gradskom vijeću i zatražiti podršku. Tada ćemo definirati plan izgradnje parkirališta i javnih garaža za sve kvartove i mjesne odbore u gradu Splitu", kazao je uvodno Puljak.
Navodi da će cijena parkinga rasti u ljetnim mjesecima.
"Odluka o korekciji cijena parkinga ima jednostavan cilj, a to je da se ništa ne promijeni za naše građane, da cijene pretplata i garaža za građane ostanu iste, a jedina značajna korekcija su cijene satnih parkiranja tijekom ljeta da bismo više uprihodili tijekom ljeta od gostiju koji dolaze i kasnije te prihode iskoristili za gradnju garaža i parkirališta. Istovremeno, donijeli smo odluku o smanjenju cijena javnog gradskog prijevoza kako bismo što više motivirali naše građane da koriste javni gradski prijevoz", kaže Puljak.
Nove cijene parkinga
O cijenama parkirališnih mjesta više je govorio Matošić.
"Od 1. siječnja 2023. godine na parkiralištima pod upravljanjem gradske tvrtke Split parking vrijedit će nove cijene, a prema prethodnoj suglasnosti Grada Splita. Split je po cijeni parkinga najjeftiniji, Zagreb u prvoj zoni ima dvostruko veću cijenu, jadranski gradovi poput Šibenika, Zadra, Makarske, Dubrovnika imaju ljeti dva ili tri puta veću cijenu nego grad Split. Potrebna je prilagodba cijene parkinga u gradu Splitu. Cijene mjesečnih pretplata za stanare, za građane i za pravne osobe se ne mijenjaju. I za ulična i za vanulična parkirališta cijene pretplata ostaju iste. Poskupljenje se odnosi isključivo za posjetitelje i one koji odluče koristiti satnu naplatu parkinga. Stanovnici stare gradske jezgre, zona A, kao i do sada imaju pravo na povlaštenu kartu. Promjena cijene odnosi se na ljetni period.
Prema novom cjeniku, od Nove godine, cijena sata na uličnim parkiralištima u sezoni koja traje od 1.5. do 30.9. bit će 1.20 eura u prvoj zoni, jedan euro u drugoj zoni te 0.80 eura u trećoj zoni. Cijena naplate na Fini bit će 0.50 eura. Tijekom cijele godine van sezone (od 1.10. do 30.4.) cijena sata na uličnim parkiralištima iznosit će 0.80 eura u prvoj zoni, 0.70 eura u drugoj te 0.60 eura u trećoj zoni.
Kod izvanuličnih parkirališta novost je da se uvode ljetne i zimske cijene satnog parkinga, što do sada nije bilo. Cijena sata u ljetnoj sezoni iznosit će 1.50 eura, u 1.20 eura u drugoj zoni, te 0.80 eura u trećoj zoni. Van sezone cijena sata iznosit će 1 euro u prvoj zoni, 0.80 eura u drugoj i trećoj zoni. Za izvanulični parking na Rivi postoji poseban cjenik, cijena prvog sata u sezoni će iznositi 4 eura, a drugi i svaki sljedeći sat 5 eura. Van sezone će iznositi 2 eura za prvi sat , odnosno 3 eura za svaki sljedeći sat.
Mjesečna cijena rezerviranog mjesta za hotele se izjednačava sa cijenama za ostale pravne subjekte te ona sada iznosi 265.45 eura u prvoj zoni, odnosno 132.72 eura u drugoj zoni. Nova cijena dnevnog parkinga na Dračevcu iznosit će 20 eura, a garaži u Ruđera Boškovića 10 eura. Cijene pretplata u garažama ostaju neizmijenjene, uz napomenu da se usluga parkiranja u garaži Sukoišan izjednačava sa cijenama u drugim garažama koje funkcioniraju po istom principu", pojasnio je Matošić.
Planovi za budućnost
Krajnji cilj je da se građanima ponude alternativni oblici prijevoza.
Matošić je najavio i da bi garaža na Lokvama, čija je gradnja počela, trebala biti gotova iduće godine. Imat će 220 mjesta. Otvorit će se gradilište u Dobrilinoj čime će se dobiti novih 416 mjesta. Također se planira postupak javne nabave za sanaciju garaža na Zagorskom putu, Pujanke II i Smiljanićeva. Modernizirat će parking automati, građanima će u budućnosti biti dostupna opcija beskontaktnog plaćanja na automatima. Planira se udvostručiti broj javnih bicikli na splitskim ulicama. Trenutno ih je 395, a do sada je zabilježeno preko 621 tisuća najmova. Preko 85 posto korisnika su građani grada.
Miroslav Delić podsjetio je da Split ima najmoderniji vozni park na ovim područjima, sa vozilima prosječno starima pet godina.
"Došlo je vrijeme da se ide u reorganizaciju linija, zamislili smo to na način da početkom iduće godine obavimo niz aktivnosti da bi dobili što kvalitetniju sliku što nam je činiti. U prvom dijelu godine ćemo napravit anketu da vidimo što ljudi misle koji su to smjerovi u kojima bi javni prijevoz trebalo poboljšavat. Paralelno s tim bi dali mogućnost građanima da daju mišljenje kako oni zamišljaju javni gradski prijevoz, da kotari i mjesni odbori daju svoju viziju kako bi prometovanje unutar njihovog kotara trebalo izgledati. Nadamo se da bi sredinom godine mogli imati čitav niz prijedloga i primjedbi ili sugestija oko toga što bi trebali raditi. Struka bi dala konačan prijedlog, a plan je da se početkom iduće školske godine napravi potpuna reorganizacija javnog gradskog prijevoza", kaže Delić.
Cijene autobusnih karata
Ističe i da je usvojen novi cjenik.
"Cijena koja je dosad bila, misli se na kupnju putem aplikacije, kartomate i biljetarnice, iznosila je 8 kuna, sada će biti 7.53 kn, dakle 1 euro. Cijena pokaznih karata bila je 290 kuna za jednu zonu, već je spuštena na 270 kuna, to je 35.8 eura. Prijedlog je da cijena bude spuštena na 30 eura.
Cijena dječje karte više neće biti 0.66 eura, nego 0.5 eura. Pojeftinjenja se ne odnose samo na karte koje se kupuju kod vozača. One će poskupjeti na 2 eura kako bi protok putnika i brzina bili što veći", kaže Delić.
U planu je nastavak obnove voznog parka, s naglaskom na autobuse na alternativni pogon.
"Cijelu prošlu godinu radili smo na studijama i projektnoj dokumentaciji za nabavku električnih autobusa, a postupak se polako privodi kraju. U prvom kvartalu iduće godine trebao bi se raspisati poziv za dodjelu sredstava. Računamo na 50-ak milijuna bespovratnih sredstava Europske unije, u 100-postotnom iznosu sufinanciranja, čime bismo osigurali desetak električnih autobusa i prateću infrastrukturu", zaključio je Delić.