Kako smo ranije izvijestili, dovršeno je postavljanje nadzornih kamera na javnim površinama grada Splita s ciljem sprječavanja parkiranja i zaustavljanja u prometnoj traci. Tako su u Ulici Domovinskog rata nasuprot pekare Prerade i Slastica kod Mate postavljene kamera za snimanje nepropisno parkiranih vozila.
U slučaju "Općine", radi se o ulici čija je desna traka skoro uvijek zauzeta parkiranim i zaustavljenim autima koji su išli "samo trenutak" po svoju omiljenu krafnu, pitanje je hoće li nepropisno zaustavljanje biti masovna pojava kao što je to bio slučaj do sada. Na društvenim mrežama zadnjih se dana širi "vijest" da će parkiranje ipak biti moguće ako je kraće od 10 minuta i ako vozač upali "sva četiri". Takvo što opovrgnuo nam je šef splitskih komunalaca Josip Gabelica.
Sankcija i uklanjanje
"Prometno redarstvo će kontrolirati zaustavljanja na kolnik ulice Domovinskog rata, ali i Dubrovačke ulice. Kamere će nam svakako biti od pomoći. Nitko nema pravo ostaviti automobil s upaljenim žmigavcima, bez obzira je li zaustavljanje kratko ili ne. Svako vozilo koje bude detektirano na mjestu koje nije namijenjeno parkiranju bit će sankcionirano i dat će se nalog za uklanjanje", govori Gabelica za Dalmaciju Danas.
Naglašava da Prometno redarstvo svaki dan postupa na toj i sličnim lokacijama, osobito u noćnim satima kada s policijom provode kontrole i postupanja.
"Od drugih lokacija tu su Dubrovačka, Matice hrvatske, lokacije poznatih noćnih klubova itd", napominje prvi splitski komunalac.
Tko daje minimalne tehničke uvjete?
Inače, Splićani su podijeljenog mišljenja oko postavljanja nadzornih kamera. Dok dobar dio podržava ovu odluku, drugi postavljanju niz pitanja.
Tako ih dio želi jače kontrole pješačkih prijelaza jer smatraju da velik broj vozača ne propušta pješake. Drugi se pitaju kako pekare, kafići i klubovi uopće udovoljavaju minimalne tehničke uvjete i tko ima je dao dozvolu za rad ako nemaju osigurana parkirna mjesta. Spominju se i drugi kafići u Ulici Domovinskog rata gdje je praksa da posjetitelji parkiraju "do ne popiju kavu".
"Niti jedan novinar neće postaviti pitanje tko to daje dozvole za rad takvim objektima. Ne možeš kuću napravit ako ne osiguraš 1,5 parkinga po stanu, ali možeš imat autobus bez parkinga, vulkanizere, pekare, trafike", pita se jedan Splićanin koji će vjerojatno biti zadovoljan jer smo prenijeli njegovo pitanje i dijelom ga demantirali.
Batina iz raja izašla, ali...
Bilo kako bilo nemoguće je ne primijetiti da se barem počelo razgovarati o ovim problemima nakon desetljeća "divljeg istoka/zapada (odaberi draže)" na splitskim cestama. Prije je bila normalna stvar da svi parkiraju na autobusnu stanicu bez straha da će netko reagirati, sada se ipak svi boje kazne. Batina je iz raja izašla, no s druge strane, osim batina Splićani i svi ostali zaslužuju prometnice u gradu, a osobito u okolici grada u skladu s vremenom u kojem živimo. Danas se konstituirao Hrvatski sabor, tko zna, možda aktualna ekipa iz Splita i okolice, nakon što ovi prije njih 3 i pol desetljeća nisu uspjeli izlobirati brze ceste oko vlastitog grada, početi mijenjati stvari. A možda će ipak opušteno kao do sada.