Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković s pomoćnicima tijekom ponedjeljka se u Banovini sastao s gradonačelnikom Androm Krstulovićem Oparom. Bio je to svojevrsni pripremni sastanak za nadolazeću sjednicu Vlade RH koja će se uoči dana Sv. Dujma održati u Splitu.
Nema sumnje, današnjim sastankom dominirale su infrastrukturne teme, a razgovaralo se i o izmještanju kolodvora Kopilica, novim autobusima za Promet Split d.o.o. koji se financiraju iz sredstava europskih fondova, o borbi protiv nelegalnih prijevoznika na području Splita, ali i o najvećem ilegalnom deponiju na području Splita - onom u blizini TTTS-a. S Butkovićem se o toj problematici razgovaralo upravo jer je veći dio današnjeg ilegalnog deponija na zemljištu koje pripada Hrvatskim cestama.
Detalje razgovora s ministrom kada je u pitanju ilegalni deponij na TTTS-u, otkrio nam je splitski dogradonačelnik Nino Vela.
- Hrvatske ceste ne odbacuju svoju odgovornost i prihvaćaju obvezu uhvatiti se rješavanja tog problema. Ovakvo stanje nije stalo u danu, nego se događalo dugi niz godina, a problem se planira početi rješavati tako što će Hrvatske ceste ograditi to područje, staviti znakove zabrane odlaganja i uputiti svoje ljude na definiranje vrste otpada koji se tamo prikupio proteklih godina. Potom će dogovoriti s Gradom i gradskim službama, ovisno o vrsti otpada kako će se tu sanirati. Tu ima dosta građevinskog otpada, ali i drugih vrsta otpada. Kad se to sve ispita, onda ćemo dogovoriti način sanacije. Svakako su prihvatili i to je neosporno kako je to dio državnog zemljišta, konzervirano gradilište buduće ceste koja se treba raditi, ali zbog različitih okolnosti se to nije nastavilo raditi. Tu je sad dvostruka korist. Mi tako gledamo sanirati najveće nelegalno odlagalište otpada na području Splita, a s druge strane pokrenuti zaustavljeni projekt obilaznice Splita koji je tu počeo i neslavno završio - kazao nam je Vela.
Sastanak s ministrom Butkovićem dogodio se neplanirano. Naime, primarni dolazak ministra bio je zbog Čiovskog mosta, a onda je na poziv gradonačelnika Andre Krstulovića Opare stigao u Split i saslušao mnoge prometne probleme koji muče Split i okolicu.
- Ministar je došao danas na Čiovo vidjeti je li sve spremno, jer je to važan projekt i želi biti sto posto biti siguran da će to ići. Ministar je naša vremena doći u Splitu na poziv gradonačelnika Andre Krstulovića Opare, a mi smo s njim i njegovim suradnicima razgovarali o vrlo važnim temama i to je potrajalo dosta dulje od predviđenog. Puno je tema i problema, ali je sastanak bio vrlo sadržajan i nastavit ćemo te razgovore vrlo skoro kako bi što bolje pripremili i sjednicu Vlade, ali i projekte zbog kojih se rade ovi sastanci - istaknuo je Vela.
Podsjetimo, ilegalni deponij potpuno se oteo kontroli pa ovaj prilaz Splitu izgleda katastrofalno. Građevinski otpad, ali čak i onaj komunalni, sve više zagađuju prirodu i okoliš. Kako na ovom području postoje hostel i veliki broj privatnih iznajmljivača, ovakvo stanje okoliša ne samo da degradira život na ovom području, nego najdirektnije tjera turiste. Na ovaj problem najviše upozorava udruga Žrvanj iz Žrnovnice, no većina dosadašnjim obećanja rješavanja ovog problema uglavnom su ostala mrtvo slovo na papiru. Hoće li današnje riječi ministra išta promijeniti, uskoro ćemo vidjeti.
Tijekom jučerašnjeg dana snimili smo ilegalni deponij iz ptičje perspektice, a kako izgleda splitko ruglo možete se uvjeriti u fotogaleriji:
Kronologija nastanka ilegalnog deponija
Cijela priča počinje još u vrijeme tadašnjeg premijera Ive Sanadera. Na ovoj se lokaciji trebala graditi dionica splitske obilaznice, i to "Dionica br. 2: Stobreč – Dugi Rat". Na tom se mjestu trebao graditi veliki rotor, s kojeg bi cesta išla dalje prema Gornjoj Podstrani. Naravno, sve je bilo zamišljeno da bude dio buduće brze ceste prem Omišu, u cilju rasterećenja Jadranske magistrale.
Veći dio terena na TTTS-u bio je i otkupljen od privatnih vlasnika (tada je za projekt osigurano nekih 90 milijuna eura, no novac je u međuvremenu otišao na "zanimljivije" projekte), no čini se ne i sve zemljište. Iz ne svima znanih razloga, od gradnje brze ceste i rotora kod TTTS-a se odustalo, a zemljište koje je nominalno u vlasništvu Hrvatskih cesta koristio je Konstruktor zbog blizine tadašnjeg njihovih pogona. Nakon financijskog kraha Konstruktora, cijelo područje prestaje se kontrolirati pa su nestali do tada održavana ogada, vrata i čuvar. Nije dugo trebalo da se prvi građevinski materijal ilegalno odloži upravo na spomenuto područje, što je u nadolazećim godinama eskaliralo u tolikoj mjeri da je ovaj prostor devastiran do neprepoznatljivosti.