Izgradnja dijela omiške obilaznice – dionica DC 70 – most Cetina – Omiš istok, kažu u Hrvatskim cestama, jedan je od najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj.
Čak i bez ovog projekta, odroni su bili učestali na cesti Omiš - Zakučac, a u posljednje vrijeme im se broj povećao, o čemu smo pisali prošli tjedan.
Ne čudi stoga da u Hrvatskim cestama navode da posebnu nepoznanicu i sigurnosni rizik predstavljala je stabilizacija nestabilnih blokova stijena iznad kanjona rijeke i samog mosta Cetina te postojećih prometnica ispod mosta tijekom gradnje i korištenja ceste.
Most koji će premostiti Cetinu još nije spojen
Most je iz raznih razloga bio u fokusu i ne samo lokalne javnosti posljednjih mjeseci. Predviđena dužina mosta je 152 metra, a u tunelima se nalazi po dodatnih 30 metara mosta. Vrijednost projekta se procjenjuje na 180 milijuna kuna.
Most koji će premostiti Cetinu još nije spojen, a kao što je poznato, lijeva i desna stana ne nalaze mu se trenutno na jednakoj visini. Vjetrovito vrijeme posljednjih mjesec dana usporilo je aktivnosti spajanja, a kako doznajemo, novi datum za koji se računa da bi moglo uslijediti spajanje mosta je 8. ožujka. Nakon puštanja mosta u prometu, ova će se dionica spojiti na cestu D-70, čime će se olakšati pristup na autocestu ili silazak s nje.
U Hrvatskim cestama nas uvjeravaju da se sada radi samo o prvoj fazi, a da će do rasterećenja prometa na cijelom području doći tek dovršetkom cijelom projekta. Problem je samo što ni najoptimističniji ne znaju kada će njegov dovršetak, a oni manje optimistični pitaju će hoće li ikada, vođeni gorkim iskustvom posljednjih desetljeća.
Skoro je poravnat
Danas je naša čitateljica Danica Sičić fotografirala most koji se skoro poravnat. Fascinantan prizor uhvaćen je iz daljine, a kako je to izgledalo, pogledajte u nastavku.