Dio nadstrešnice željezničkog kolodvora u Novom Sadu urušio se jučer oko 12 sati. Poginulo je 14 osoba, među kojima su dvije djevojčice u dobi od 9 i 5 godina. Osamnaestogodišnji mladić i djevojke od 21 i 23 godine teško su ozlijeđeni i životno ugroženi. Mladiću od 18 godina amputirana je noga. Identificirano je 13 žrtava, među kojima je jedna iz Sjeverne Makedonije, javlja Index.
U tijeku je istraga i vještačenje, a najavljeno je i ispitivanje nadležnih, među kojima i ministra. Inženjer geologije Zoran Đajić, koji je do ožujka 2023. godine radio na rekonstrukciji zgrade željezničke stanice, kaže da su na nadstrešnici izvođeni radovi i da je nadležne upozoravao na nepravilnosti.
Objavljena su imena svih žrtava:
Komar Nemanja (2007) iz Stepanovićeva
Ruman Anđela (2004) iz Stare Pazove
Firić Đorđe (1971) iz Kovilja
Firić Valentina (2014) iz Kovilja
Firić Sara (2018) iz Kovilja
Adamović Milica (2008) iz Kaća
Karanović Mileva (1948) iz Kaća
Arbutina Ćirić Sanja (1989) iz Kaća
Hrka Stefan (1997) iz Beograda
Milosavljević Miloš (2003) iz Knićanina
Švonja Đuro (1947) iz Stepanovićeva
Raković Vukašin (1955) iz Bukovca
Sazdovski Vasko (1979), državljanin Republike Sjeverne Makedonije, iz mjesta Sveti Nikola
Raca Goranka (1966) iz Novog Sada
Mnogi kritičari vlade ne žele taj crni petak u Novom Sadu gdje je u rušenju nadstrešnice pred željezničkim kolodvorom poginulo 14 osoba nazvati "tragedijom". To je, kažu; "zločin", rezultat nemara, sistemske korupcije, protjerivanja stručnjaka iz svih oblasti života.
"Što je poremetilo statiku nadstrešnice, ako ne treća po redu rekonstrukcija (čitaj: pljačka budžeta) željezničke stanice za četiri godine? Kiše i snijega nije bilo odavno", zapitao se na profesor Bojan Pajtić, bivši premijer pokrajine Vojvodine.
Željeznička stanica je zapravo još ovog srpnja (opet) svečano "otvorena", iako radovi još nisu sasvim gotovi. Ali, niti sat vremena poslije pogibije ljudi i dok je pod komadima betona još bilo zatrpanih, niz medija bliskih vladi promijenio je naslove vijesti na portalima i naglašavao kako je to tek "stara nadstrešnica" obnovljene željezničke postaje.
Dakle nije se srušilo nešto za što je odgovorna ova vlada, nego nešto staro i što se nije diralo od 1964. godine kad je željeznička postaja izgrađena.
"Ne tek ostavka, nego za zatvor!"
Na mjestu tragedije odmah su se stvorili premijer Miloš Vučević i ministri Ivica Dačić i Goran Vesić, svi najavljujući istrage. I predsjednik Srbije Aleksandar Vučić obratio se u udarnom terminu na televiziji tražeći "političku i krivičnu" odgovornost.
Za Pajtića je jasno gdje se treba tražiti odgovornost, osobito na postaji se nikako ne može vidjeti gdje je spiskano 60 milijuna eura u obnovu. Pogotovo nije jasno zašto se za te novce nije uređena i nadstrešnica koja se, eto, srušila kao kula od karata. "Zbog ovakvih tragedija koje su očigledna posljedica korupcije, bahatosti i neznanja, u civiliziranom svijetu vlade ne samo da padaju, već kolektivno idu u zatvor", piše Pajtić.
Izvođači iz Kine
Naručitelj obnove postaje bio je sektor infrastrukture Željeznice Srbije, a radove su izvodile dvije kineske kompanije u okviru brze linije koja sad povezuje Beograd i Novi Sad, a kako se desetljećima obećava; jednog lijepog dana će ići do Budimpešte, prenosi Index.