Kad pomislite na američke slastice, prvo što će vam pasti napamet savršeno hrskavo slatki zalogaji keksića. A recept za najpopularnije keksiće na svijetu iz Chicaga u Split su donijele sestre Marović. Njihov brend Kukiz osvojio je nepca diljem Dalmacije.
Upoznali smo Nikole, glavnu kukiz majstoricu koja je sa sestrom Gabrielom nastavila obiteljsku tradiciju i ovim unikatnim stilom slastica s naglašenim američkim twistom odlučila zasladiti Splićane. Nikole je rođena u Chicagu, ali zapravo cijeli svoj život je na relaciji Chicago-Split.
Zašto je u konačnici odlučila američki život zamijeniti splitskom adresom za stalno, otkrila je Dalmaciji Danas.
„Rodila sam se u Chicagu, ali sam zapravo s 10 godina došla u Split, gdje sam i ostala do 18.godine. Nakon toga je krenuo ciklus gdje sam stalno bila na relaciji Chicago-Split, što ne bih nikome preporučila jer zapravo imaš osjećaj da ne znaš gdje ti je pravi dom. Volim Ameriku zbog raznoraznih razloga, ali kako imam dvoje djece trenutačno mislim da im je Split bolja lokacija za odrastanje. To se sve može promijeniti jer ipak ne znaš gdje te život nosi, ali trenutačno smo tu“, pojašnjava nam Nikole.
Od hobija do biznisa
Kaže nam, kako su u njenoj obitelji kolači postali obiteljski trademark.
„Otac mi je najbolji kuhar na svijetu, barem ako je suditi po skromnom mišljenju njegove obitelji i prijatelja. U Chicagu je glavni kuhar među hrvatskom populacijom, te ga svi zovu da kuha na proslavama i događanjima.
Mama mi cijelo djetinjstvo peče fine kolačiće, među njima i američke cookiese, pa se može reći da sam jako razmažena što se tiče dobre hrane i dobrih slastica. Mislim da sam upravo iz tih razloga jako izbirljiva s hranom i kriteriji su mi jako visoki. Ja sam jedna od onih iritantnih ljudi koja je puna kritika kada sjedne u restoran. To je jednostavno veće od mene“, iskreno će nam kukiz majstorica koja je, čini se, naslijedila mamine gene pa je ljubav prema slasticama odlučila pretvoriti u posao.
Pokrenuti vlastiti brend često zvuči kao veliki izazov, ali ponekad se najbolje ideje kriju upravo u onim svakodnevnim stvarima koje radimo s ljubavlju. Tako je počela i priča s Kukizima.
„Odluka za pokrenuti brend je potekla od velikog interesa za mojim receptom cookiesa. Pekla bih ih za proslave ili kada bi me netko zamolio da ih donesem. Svaki put bih dobila lijepe komentare i pitanja za receptom, pa mi je to zapravo dalo ideju da istražim tržište i vidim je li ovo zaista nešto što bi moglo biti primamljivo ljudima.
U početku su mi se neki rugali, ali sada su oduševljeni“, prepričava nam Nikole.
Upravo to joj je bila i životna škola pa je našim čitateljima uputila savjet.
„Kad imate nekakvu ideju o bilo čemu za što mislite da bi moglo dobro ići bez, obzira što se neki smiju u pozadini, krenite, jer ako vi vjerujte u to što radite, ne može ispasti loše“, poručuje naša sugovornica.
Neodoljiva ponuda
U ponudi Kukiza se trenutačno mogu naći klasični cookiesi i čokoladni, ali i neodoljive punjene varijante poput oreo, slane karamele, biscoff i peanut butter te birthday cake. No, ponuda se mijenja, ovisno o inspiraciji. A u osmišljavanju novih okusa pomaže i Nikolin desetogodišnji sin Noah.
„Inspiraciju za Kukize dobivam od raznih izvora. Najčešće pitam svog sina da mi izbaci svoje ideje što bi moglo biti fino. Također gledajući po Instagramu i po internetu što je trenutačno primamljivo ljudima. Vidim i puno upita ima li okusa od pistacija pa ćemo morati i to isprobati“, otkriva nam Nikole koja kaže da su najtraženiji okusi su klasični keksi, oreo i peanut butter.
„Najčešće primamo narudžbe “samo da ih probamo kod kuće”. Većinom ljudi ih uzimaju za svoje ukućane i za sebe. Naravno tu su i rođendani, pričesti, krštenja i vjenčanja. Slatko je nekome i u goste donijeti kutiju Kukiza“, kazuje nam.
Kukizi su osvojili Splićane
Kukizi su brzo prenašali put do sladokusaca, izazvavši neočekivano velik interes. Upravo, pozitivne reakcije zadovoljnih Splićana dale su Nikole nadu da Kukiz može postati prepoznatljiv brend i to ne samo u Splitu, već i širom Hrvatske.
„Reakcije su odlične! Stvarno nisam očekivala da bi moglo uopće krenuti. Više sam počela peći iz dosade i zbog osjećaja da jednog dana želim “nešto svoje”. Uistinu smatram Kukiz svojom malom bebom i nadam se da će samo rasti i da će jednog dana biti nešto vrlo poznato ne samo po Splitu, nego i ostatkom Hrvatske“, govori nam Nikole svoje želje.
Kukiz majstorica nam je opisala kako uz dvoje djece, izgleda jedan dan kukiz majstorice.
"Trudim se sve narudžbe za tjedan unaprijed imati zapisane već do nedjelje. Na taj način mogu pripremiti smjesu i pohraniti je u zamrzivač, kako bi sve bilo spremno za pečenje dan prije isporuke. No, kad imaš dvoje djece, to često ne ide tako glatko. U stvarnosti to obično znači čekanje da djeca zaspu, pa tek onda, do kasno u noć, pečem kukije“, navodi naša sugovornica.
Stay tuned
Iako su Kukizi već osvojili mnoge ljubitelje slastica, iza ovog brenda stoje i veliki snovi. U razgovoru s Nikole otkrili smo kakvi su im planovi za budućnost i što sve ljubitelji ovih slastica mogu očekivati.
„Voljela bih jednog dana imati svoj “coffee shop” gdje su u ponudi Kukiz keksi. Jedan ugodan prostor gdje ljudi dođu odmoriti, raditi, čitati, družiti se uz dobru kavu i dobre slastice. Definitivno je nešto što zamišljam u ne toliko dalekoj budućnosti. Također nekakav “pop up” bi bio super za početak“, otkriva nam svoje želje.
Nikole smatra da je ključ uspjeha u stvaranju autentičnog brenda slastica je dobar okus proizvoda, kvalitetni sastojci i naravno dobar marketing, za koji je Gabriela Marović.
„Ključ uspjeha je definitivno dobar marketing i branding, na koji mogu zahvaliti svojoj sestri Gabrieli. U moru istih slastica baš znače te nekakve nijanse gdje možeš pokazati svoju osobnost kroz marketing. Na primjer izgled loga, izgled stranice, muzika koju biraš za postove, kako složiš kutiju, slatku porukicu koju napišeš uz kutiju. A na kraju krajeva ti kao vlasnik tog svog brenda mnogo značiš. Ljubaznost i pristupačnost prema ljudima ide jako daleko“, navodi Nikole.
Slatki užitak bez grižnje savjesti – je li to moguće?
Mislimo da nema žene koja ne osjeti laganu grižnju savjesti nakon što posegne za omiljenom čokoladom ili još jednim kolačićem – zar ne? No, treba li uopće biti tako?
„Uživanje u slatkom može biti dio uravnotežene prehrane, pogotovo ako biramo kvalitetne sastojke.
Nema potrebe za grižnjom savjesti zbog jednog kukiza, ili deset, sve dok jedemo u svakodnevnom životu umjereno. Uživanje u svakom zalogaju može jedino dodati malo sreće u danu :)“, zaključila je Nikole Marović na kraju našeg razgovora.
Slatko, hrskavo i potpuno autentično – Kukizi su postali nezaobilazan zalogaj za sladokusce u Dalmaciji. Ako još niste, vrijeme je da kušate ove američke keksiće s dalmatinskim šarmom – jer uživanje nikad nije bilo slađe. Trenutačno narudžbe stižu putem Instagram profila kukiz.hr, a sestre već rade na web stranici koja će korisnicima uskoro omogućiti online narudžbe.