Monika Sablić već dugi niz godina prisutna je u svijetu mode. Prije više od dva desetljeća ponijela je titulu Miss Dalmacije, a zatim je uspješno koračala modnim pistama. Danas je i sama dizajnerica, time se bavi posljednjih 11 godina, a broj kolekcija koje je izbacila na tržište - ne može se ni izbrojati.
Nedavno je svjetlo dana ugledala najnovija njezina kolekcija, u nešto drugačijem stilu. Razgovarali smo s talentiranom Splićankom koja nam je iznijela i neke planove za budućnost.
"Izašla je nova, jesenska kolekcija, riječ je o boho stilu. Imamo dosta sakoa sa naglašenim ramenima, koji se vežu u struku i koji ženu čine dosta mršavijom. Žene misle da, zbog toga što je gore široko - da će ih širiti, ali kad se stisne u struku to daje jednu dobru liniju. Imamo haljine koje su kaftani haljine, žene su za njih jako zainteresirane, zatim je tu svila, viskoza, a mogu se nositi kroz cijelu godinu. Možda sam se malo odmakla od tog svog prepoznatljivog, jako ženstvenog stila, dala sam malo mašti na volju. Ovo je prvi put da sam dala jednu boho kolekciju i vidim da su žene to prihvatile jako dobro", kaže nam Monika.
Kolekcija je inspirirana starim Vogue magazinima i Burdom.
"Krojevi su nam iz starih Burda, a haljine su napravljene od starih materijala koje sam skupljala. Ostane komad svile, metar od ovoga, metar od onoga, nisam ih bacala nego sam sve skupljala. Imamo dosta kaftana i điletina od tih komada, svaka strana je drugačija - zadnja, prednja. lijeva, desna, sve je drugačije", pojašnjava nam.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Monikina odjeća uglavnom se proizvodi u manjim količinama.
"Nekad nam ostane robe za jedan ili dva komada, često budu unikati, ali bude najviše četiri komada.
Zanimalo nas je koga voli vidjeti u ulozi modela za svoje kolekcije.
"Često budem sama model, moje klijentice me vole vidjeti u mojoj robi, kažu da ja to najbolje nosim. Nekako uvijek mjerim po sebi, što ja volim obući. Vidim da žene vole moj stil, već 11 godina rada je iza mene, mislim da sam prepoznatljiva i uvijek se pokaže - 'ajme ja bi ono na vama'. Nema s kim nisam u Hrvatskoj snimala, a možda najveći boom medijski je izazvala Vlatka Pokos kad je još bila u Kanadi. Izazvala je najveći boom, objavio nas je cijeli Balkan, neprestano smo se vrtili po medijima tih dana", kaže nam Monika.
Osim uobičajenih ženstvenih kolekcija, Monika je izbacila i bFamous! kolekciju koja je također bila jako dobro prihvaćena.
"Svi smo u koroni morali izaći iz svoje komfor zone pa tako i ja, ali ja sam možda najkasnije počela raditi hoodice, majice, trenirke. Nisam htjela raditi to u trenutku kada je bio boom trenirki jer sam htjela nešto skroz drugačije. Kako sam s Jadranom Lazićem dugo godina obiteljska prijateljica, palo mi je na pamet da mi on da svoje fotografije i on je pristao. Aplicirali smo fotografije, birali smo šest naših i 20 stranih. Ta kolekcija uskoro se nastavlja, izbacujem hoodice s njegovim slikama", otkriva nam sugovornica.
Za sve one koje zanima gdje se mogu kupiti njene kreacije, Monika kaže: "Kod mene direktno, u mom ateljeu, na mojim stranicama, preko Instagrama i Facebooka."
Kao i obično, i ove godine izlazi novogodišnja kolekcija.
"Izbacit ću novogodišnju šljokičastu kolekciju, to uvijek izbacim početkom 12. mjeseca. Trenutno dogovaram tko će biti lice kampanje, imam par varijanti. Žene to očekuju", kaže nam.
Viđa li žene u šetnji gradom u odjeći koju je osmislila?
"Vidim, žene mi priđu ili ja njima. Bude mi drago i lipo i nakon 11 godina se, kao malo dijete, iznenadim kad mi netko kaže 'ajme kako ja volim vašu modu'. Uvijek iznova me razveseli", iskreno će Monika.
Je li trgovina u planu?
"Radim na tome, počelo mi se vrtit po glavi. Prije su djeca su bila manja, Gorana nije bilo tu, sada je on tu pa mi je lakše i mislim da bi se moglo realizirati kroz godinu dana", otkriva nam.
Ide li kćer njezinim stopama, zanimalo nas je.
"Kćer se ne vidi u modi, u gimnaziji je, skroz je drugačija."
Upitali smo je i padnu li joj ideje za neku kreaciju dok se bavi ručkom.
"To mi se često događa, ali imam uvijek negdje pri ruci papir i olovku. Složim si u glavi. Ne mogu reći da mi je svaki dan tako, ali često se to dogodi kad počnem misliti o novoj kolekciji. Brzo smislim novu kolekciju, znam što tržište traži, što žene vole. Mislim da sam uspjela maštu i ekonomiju staviti u jedan dobar balans. Isplati se, ne mogu se žaliti. Sad mi je lakše jer su djeca narasla, spasilo me što je atelje kraj moje kuće, odem tamo, vratim se, pokrijem i ručak i školu i djecu. Ne mogu vjerovati da je 11 godina prošlo, a o broju kolekcija ne mogu, ne mogu to izbrojati", za kraj će nam Monika.