Već mjesecima dežurna ambulanta na Mertojaku radi po itineraru koji odgovara građanima Splita.
Tu je dežurna ambulanta za pedijatriju (gdje se mora malo pričekati, ako bude dosta dječice), dežurna ambulanta obiteljske medicine (za odrasle), gdje nema prevelike gužve, i dežurna ambulanta dentalne medicine (dežurni zubar), i sve tri ambulante rade vikendom (subotom od 15 do 20 sati, nedjeljom od 8 do 20 sati). I to, hvala Bogu, sada konačno štima, nakon što je godinama bilo prepucavanja treba li raditi vikendom Hitna ili dežurna na Mertojaku. A zahvaljujući Zakonu o zdravstvenoj zaštiti Županija je donijela odluku o broju i lokacijama posebnog dežurstva, kao i odluku o rasporedu doktora medicine i doktora dentalne medicine za rad na utvrđenim punktovima dežurstva.
U radu sudjeluju zaposlenici Doma zdravlja i koncesionari privatne prakse u ordinaciji. Izmjenom uvjeta ugovaranja s HZZO-om iz lipnja 2019. HZZO plaća Domu zdravlja za posebno dežurstvo za zaposlenike Doma zdravlja, a za koncesionare na njihove račune. I to sada stvarno štima. U nedjelju smo se u to osobno uvjerili, sve je išlo bez problema, iako su stalno dolazili odrasli ljudi, ali i roditelji s djecom.
No, uvjerili smo se u nešto što nije za pohvalu. Put kojim ljudi prolaze "s gornje" strane, te betonske stepenice koje vode do prizemlja sa zapadne strane, gdje se nalaze sve tri ambulante, prepuni su smeća.
- Ovo je grozno, pa valjda bi ovo trebao netko očistiti - kazala nam je jedna mama koja je s djetetom išla pedijatru.
Da, trebalo bi ovo biti čisto. Jer, ovako niti je lijepo niti higijenski. Odgovorni za to? Sigurno nisu djelatnici Doma zdravlja niti HZZO-a niti Županije. Građani bi više trebali povesti računa o tome da ne bacaju na pod ostatke hrane, prazne boce mlijeka ili soka, prazne kutije cigareta...
Ili bi otpatke trebalo baciti u koš za smeće? A i još koji ne bi bio viška...