Djeca već od najranije dobi maštaju o tome što žele biti.
Redom su oni nogometaši, liječnici, učitelji, piloti i tako dalje... Ipak, dolaskom u srednju školu promijeni se percepcija o tome što zaista žele biti. Pa tako završe u branši o kojoj nisu ni sanjali. Odgovorno se može tvrditi da se to dogodi velikoj većini djece, ali ne i Igoru Matiću, 32-godišnjem Dalmatincu, koji je svoju mladost proveo u Segetu Donjem pokraj Trogira.
Ostvario je svoje snove, a evo kako i vi možete njegovim putem
Igor je od malih nogu želio postati piloti, a to mu se i ostvarilo.
- Kada sam imao samo tri godine, znao sam kojim putem želim ići. Od tada do danas se sve realiziralo. Znao sam što želim i najlakši dio je bio odabir ovoga što sam danas. Završio sam Srednju tehničku prometnu školu u Splitu, a nakon toga sam Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu - priča nam na početku razgovora.
Sam fakultet je dosta zahtjevan. Detaljno nam je sve objasnio...
- Potreban je maksimalan angažman i fokus. Treba položiti puno ispita i odraditi letački dio. Traje tri godine i na kraju se dobije titula inženjera aeronautike. Nakon toga možete upisati još dvije godine, ali to nije presudno za biti pilot. Dapače, ne treba uopće imati fakultetsko obrazovanje. Dovoljna je srednja škola, položeni ispiti pri Agenciji za civilno zrakoplovstvo i ostvareni letovi u nekoj od licenciranih aeroškola. No, ako se želite zaposliti u nacionalnoj aviokompaniji, morate završiti fakultet i obuku - pojašnjava nam Igor.
Dio je nacionalne aviokompanije, a upitali smo ga je li teško postati dio iste.
- Nas je nešto više od stotinu pilota unutar firme. Ovisno o potrebama, kompanija objavi natječaj, a važno je nekoliko kriterija: zdravstveni, završen fakultet, fond sati naleta te ne smijete biti kažnjavani. Ako zadovoljite sve te kriterije, idete na još jedan intervju, upućujete na dodatno školovanje i to je to - kazuje nam.
"O problemima u letu: Znaju te situacije biti poprilično neugodne, i nama i putnicima"
Upitali smo ga zbog čega se odlučio na domaćeg avioprijevoznika.
- To mi je bio najlogičniji put nakon fakulteta. Isto tako, u stranim kompanijama se traži veći fond sati naleta, bio sam neiskusan i ovo mi je bio najlakši put. A i završio sam ovdje fakultet i htio sam raditi za našu tvrtku - govori Igor.
Zanimalo nas je kako izgleda radni dan pilota.
- Imamo mjesečni raspored, u kojem smo slobodni minimalno sedam dana. Kada smo u smjeni, radimo do maksimalno šest letova u smjeni. Letimo po cijeloj Europi, a istaknuo bih Frankfurt, Amsterdam, Bruxelles i Beč. Letovi nam najduže traju dva i pol do tri sata - kaže nam.
A dio ovog posla su stres i neugodnosti.
- Događali su se neki minorni kvarovi, koji se rješavaju na dnevnoj bazi. Najveći su problem meteorološki uvjeti, koji se ponavljaju u određenim dijelovima godine. Istaknuo bih vjetar i velika nevremena. Znaju te situacije biti poprilično neugodne, i nama i putnicima - poručuje Igor.
"Ako vam je to životni san, ne odustajte i krenite tim putem"
Naravno, ne upravljaju oni cijelim letom. Tu je popularni autopilot, koji im mnogo toga olakšava.
- To je funkcija koja je u 90% slučajeva prisutna u avionima. Smanjuje nam napor prilikom izvođenja leta. Bilo bi neozbiljno da cijeli let odradimo manualno. Došlo bi umora i smanjenja koncentracije te bi dovelo u pitanje sigurnost leta. To je nešto što je pod "must" u avionima. Polijetanje i slijetanje radimo ručno, ali ostatak leta odradi autopilot - kazuje nam.
Igor bi preporučio mladima da uče za pilote, pogotovo ako imaju strast prema ovom zanimanju.
- Moraju biti svjesni da je školovanje poprilično skupo i nema garancije da će se netko zaposliti. Po meni je potrebno puno faktora koji se moraju posložiti. Svakako, ako vam je to životni san, ne odustajte i krenite tim putem - savjetuje.
Uz letenje, Igor se bavi i glazbom
Uz letenje, Igoru je ljubav i glazba. Prije deset mjeseci izdao je prvi singl.
- Ona je ljubav koja se rodila davno. Imao sam talent i odlučio sam snimiti prvi spot za pjesmu "Prokleti poljubac". Nisam profesionalac, ali eto iskoristio sam svoje umijeće pjevanja i sviranja, kako bi ljudima pokazao što znam. Ipak, ne vidim se u glazbenoj karijeri, poglavito zbog manjka vremena i karijere koju gradim kao pilot. Imam svoj kanal, na kojem stavljam covere. Nisam nigdje nastupao, a možda jednog dana, ako budem malo manje u avijaciji - rekao nam je.
https://www.youtube.com/watch?v=prxBGZ2n-s0
A njegovi su planovi...
- Usmjereni prema napretku u karijeri. Sljedeća stepenica je polaganje za kapetana. Možda je prerano govoriti za neke druge planove. Ne treba trčati pred rudo i sve treba pustiti svojim tokom - zaključio je Igor Matić.