Otvaranje mosta Cetina još nije zabilježeno u kalendaru.
Iako su svi radovi na mostu i tunelima trebali biti gotovi 16. veljače, ta prometnica još nije puštena u promet, a svečanog otvorenja još nije bilo.
Odugovlači li se s otvaranjem zbog izbora ili su problem pristupne ceste ka mostu i tunelima?
„Radovi su završeni krajem veljače. U pogledu tehničkog pregleda, imamo za provesti četiri faze sa četiri građevinske dozvole. Dakle, riječ je o više tehničkih pregleda, pregleda sve potrebne dokumentacije kao i same lokacije. Planiramo da će svi tehnički pregledi biti izvršeni tijekom ožujka ove godine. Po završetku znat ćemo da li postoje određeni nedostaci koje je potrebno ukloniti.
Po ishođenju uporabnih dozvola, promet će moći biti pušten“, odgovorila nam je Tamara Paić Iz Hrvatskih cesta na pitanja o zadnjem kašenjenju.
Vjetrobrani
Nagađalo se krajem prošle godine hoće li mostu biti potrebni vjetrobrani ili će pak sve funkcionirati i bez njih. Evo kakva je situacija po tom pitanju.
„Što se vjetrobrana tiče, proračuni u vjetrovnom tunelu s modelom su završeni, dodatno su provedeni i računalni modeli i proračuni koji su potvrdili model iz vjetrovnog tunela. Budući da ne postoje vjerodostojni meteorološki podaci na lokaciji mosta, postavit ćemo meteo-stanice i povezati s mjernim uređajima na mostu da dobijemo realno ponašanje konstrukcije. Tek nakon toga može se započeti sa izradom projekata s modificiranim burobranima uz dodatne radove u mostu radi smirivanja konstrukcije“, kazala nam je Pajić.
Podsjetimo, most je duljine 224,45 metara, a vrijednost radova iznosi 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a)/ 23,16 milijuna eura. Iako mnogi s nestrpljenjem očekuju da promet krene mostom, dio stanovnika nije sretan. Naime, građani omiškog zaleđa već su neko vrijeme zabrinuti što će se dogoditi onog trena kada most i ta dionica budu otvoreni, kada će se zapravo dobar dio prometa preusmjeriti na prometnice kroz Poljica koje toliki promet jednostavno ne mogu podnijeti. Promet će tako s Jadranske magistrale iz smjera jugoistoka (Makarske) biti preusmjeren na neadekvatne prometnice u omiškom zaleđu – službenog naziva DC70 te ŽC 6142. Riječ je o cesti Gata – Zvečanje – Blato na Cetini, državnoj cesti koja predstavlja spoj Omiša s autocestom, te županijskoj cesti u suprotnom smjeru, koja preko Tugara, Srinjina i Žrnovnice vodi do Stobreča, odnosno Splita.
Donosimo prizore prometne trase o kojoj se već duže vrijeme priča i koja se već duže vrijeme iščekuje, te samoga mosta. Autor je EdoStuff Aviation.
Unatoč impresivnom gradilištu i prometnici, mnogi stanovnici obližnjih mjesta kroz koja prolaze prstupne ceste nisu impresionirani. Štoviše, bili smo svjedoci dva prosvjeda Tugarana koji apeliraju na Županijske ceste da rješe problem u njihovom mjestu gdje će svakodnevno tisuće automobila prolaziti, a prometnica u Tugarama to ne može podnijeti.
DOSTA IM JE LAŽNIH OBEĆANJA Mještani Tugara pripremaju se za novi prosvjed!