U sklopu europske turneje MAN #ElectrifyingEurope baterijsko-električni gradski autobus MAN Lion's City 12E stigao je i u Hrvatsku.
Kratka prezentacija održana je danas u hotelu Amphora na Žnjanu, a uskoro bi takav autobus (ili više njih) mogao prevoziti i Splićane. Naime, splitski Promet aplicirat će na natječaje za dobivanje EU sredstava, a studije se rade duže od godinu dana. Također se vode pregovori s HEP-om da ne bi bilo problema s punjenjem.
"Zadnjih godinu dana radimo na izradi studija da budemo spremni prilikom otvaranja javnih poziva za nabavku autobusa. Ovo je najnovija tehnologija i naravno da ćemo u tom smjeru ići. Obnovili smo dio voznog parka sa autobusima dizelskog pogona najnovije generacije, a uskoro će ići isporuka novih autobusa. Imat ćemo za 15-ak dana prezentaciju sustava e-ticketinga", kazao nam je Miroslav Delić, direktor tvrtke Promet Split.
E-ticketing će se počet koristiti od 1. srpnja, a izaslanstvo tvrtke uskoro će ići na prezentaciju vozila na vodik u Zagreb.
Ovaj autobus može voziti 300 km s jednim punjenjem, a da bi se baterije napunile potrebno je 3 do 3 i pol sata. Autobus je inače vrijedan 550 tisuća eura. Kapacitet je 35 sjedećih mjesta, dok je ukupan broj mjesta (sjedećih i stajaćih) nešto veći od 80, a ispod svakog sjedala nalaze se USB utičnice.
"Prije šest mjeseci počeli smo pregovore s HEP-om da se pojača trafostanica u okviru našeg kompleksa, ali i trafostanice na lokacijama u gradu gdje planiramo uvesti linije kako bi se na tim okretištima moglo puniti autobuse", kazao nam je Delić.
"Ovo je niskopodni gradski autobus, dug je 12 metara, kapacitet mu je 88 putnika. Konkretno ovaj autobus je u potpunosti pogonjen na električni pogon putem baterija koje se nalaze na krovu autobusa i centralnog elektro motora koji se nalazi na stražnjoj osovini autobusa. Kapacitet baterije je 480 kilovat sati, to znači da u nekakvim realnim uvjetima vožnje bi imao doseg od 250 do 300 km. Opremljen je u potpunosti sa svim agregatima kao što je to i u klasičnom dizelskom autobusu, od grijanja, hlađenja, klima uređaja. Veći dio dijelova je sa dizelskog autobusa kako bi u slučaju održavanja ti troškovi bili manji", pojasnio nam je Zvonko Gabud, direktor prodaje autobusa društva Man Hrvatska.
Prodano je 700 komada ovakvih autobusa diljem Europe, a uskoro bi ih mogli vidjeti i na našim cestama.