Od 1. studenoga stupa na snagu Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom koju je Vlada donijela krajem svibnja ove godine, a prema kojoj u cijeloj Hrvatskoj postaje obvezno odvojeno prikupljanje otpada.
Od srijede jedinice lokalne samouprave imaju rok od tri mjeseca da donesu odluku o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada. A tom odlukom treba definirati koliki će udio u cijeni odvoza otpada za kućanstva imati fiksni troškovi komunalnih tvrtki, a koliki će biti varijabilni dio koji će ovisiti o količini otpada. Također, morat će se odrediti i visina ugovorne kazne za one koji ne budu odvajali otpad ili ga budu odlagali na neprimjerena mjesta. Jedan od prvih gradova koji su donijeli odluku je Grad Supetar.
-Grad Supetar je prvi koji je donio ovu Odluku te demantiram Večernji. Grad Supetar je prvi Grad u Dalmaciji koji će od studenoga ove godine obračunavati odvoz smeća po načelu ''onečiščivač plaća'', tj. po volumenu predanog miješanog komunalnog otpada. Dugo smo radili i pripremali ovaj novi sustav. Kupili smo potrebnu komunalnu opremu, vozilo ,sustav čipiranja kanti i napravili reorganizaciju informatičkog sustava. Ukupna vrijednost komunalne opreme, vozila i programa čipiranja kanta iznosila je iznosila je 1,32 mil kuna od čega je Fond za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti financirao 60%
Novi cjenik temeljem kojeg će se obračunavati usluga po načelu "onečiščivać plaća", tj. po volumenu predanog miješanog komunalnog otpada na snazi je od 31. listopada 2017. te će računi za mjesec studeni našim korisnicima biti ispostavljeni po spomenutom novom cjeniku. Sustav čipiranih kanta na terenu se provodi kroz pilot program naselja Škrip i Mirca a kroz naredni mjesec provoditi će se na području čitavog Grada. Ovo je tek početak uvođenja ovog novog sustava. - kazala nam je gradonačelnica Supetra Ivana Marković.