Rano jutros dogodio se veliki odron na cesti Zakučac - Omiš. Više tona teške kamene gromade pale su na cestu i blokirale oba prometna traka.
Kako doznajemo, samo pukom srećom je izbjegnuta tragedija jer se u vrijeme odrona u blizini nalazilo vozilo.
Kamenje palo pred kamion
"Kamenje je palo s tri metra visine. Jednom vozaču je palo pred kamion", doznajemo od Omišanina.
Sav promet je u prekidu, a na teren je izašla nadležna služba koja je počela s čišćenjem prometnice.
“Zbog odrona na cesti D70, (Omiš-Gata) cesta zatvorena za promet. Promet se preusmjerava obilazno”, izvijestila je PU splitsko-dalmatinska.
Inače, radi se o dionici ceste koja se nalazi ispod tunela na kojem traju radovi.
Iz Hrvatskih cesta su poslali priopćenje za medije.
Hrvatske ceste: Odroni obično nakon potresa i nevremena
"Danas, u jutarnjim satima, na dionici državne ceste D70, kod Omiša uslijed obilnih padalina i vjetra dogodio se odron koji za posljedicu nije imao materijalnu ili drugu štetu. Cesta je zatvorena do daljnjega, kako bi alpinisti uklonili preostali nestabilni materijal iz zone odrona koji je ostao na litici.
Lice predmetnog pokosa se redovito čisti od nestabilnih blokova i materijala, a zadnji put u mjesecu srpnju ove godine kada je uklonjeno više od 200 kubnih metara nestabilnog materijala. Unatoč tome, upravo zbog geološke strukture stijenske mase i mnogobrojnih diskontinuiteta koji je ispresijecaju, pojavljuje se osipanje kamenog materijala s lica pokosa, i to obično nakon nevremena, jačeg vjetra ili potresa.
U cilju rješavanja navedene problematike, Hrvatske ceste su u planu nabave predvidjele izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju državne ceste na dionici Omiš-Zakučac, od km 0+150,00 do km 1+400,00, duljine cca 1.25 km. Navedeni projekt će pored rekonstrukcije same prometnice predvidjeti metode sanacije, odnosno zaštite, na ovom dijelu državne ceste DC 70.
Isto tako bitno je napomenuti kako su izvršeni radovi na obaranju i čišćenju nestabilnih blokova na državnoj cesti D70 u sklopu projekta izgradnje obilaznice Omiša. Naime, radovi na obaranju i čišćenju nestabilnih blokova izvršeni su pod svim sigurnosnim parametrima zaštite te je istima litica kanjona stabilnija i sigurnija od eventualnih odrona, budući da je prevezeno preko sto kamiona oborenog kamenog materijala.
Sve navedene aktivnosti, izvedene i planirane kao rezultat imat će u potpunosti povećanje razine sigurnosti prometa predmetne dionice."