Brza cesta od Solina do Omiša čeka novce iz Europske unije. Iščitava se to iz informacija koje smo dobili od Hrvatskih cesta. Njom, svi to znamo, u špici turističke sezone zna proći i 50.000 vozila na dan, što je i do 50 posto više od čuvene zagrebačke Naplatne postaje Lučko, ali se malo slabije o tome govori na Hrvatskoj radio televiziji, nećete vjerovati – postala je strateški projekt Vlade. I to prvi prioritet u kontekstu novih cestovnih projekata za sufinanciranje sredstvima EU, a u sklopu novog Operativnog Programa za razdoblje 2021. – 2027. Važno je planirati.
Ova obilaznica koja bi trebala osigurati veću protočnost, manje zastoje i manje nervnih slomova zove se službeno Multimodalna platforma splitske aglomeracije. Ukupna procijenjena vrijednost nove ceste s priključcima iznosi 2,371 milijardi kuna. Brza cesta Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš, sadrži spojne ceste čvor TTTS – Stobreč, čvor Stara Podstrana – Podstrana, čvor Jesenice – Jesenice i čvor Dugi Rat – Dugi Rat.
Ukupna duljina zahvata iznosi 21,5 km, od toga se 15,4 km projektira kao četverotračna cesta (Mravince – čvor Jesenice), a ostatak od 5 km kao dvotračna (čvor Jesenice – Omiš).
Kroz stobrečko raskrižje ljeti prođe dnevno u prosjeku, izračunale su 2019. Hrvatske ceste, preko 62.000 vozila. Carta canta.
Nova multimodalna platforma splitske aglomeracije strateški je projekt Vlade RH, i kao takav, svojom će provedbom otvoriti pristup novoj trajektnoj luci Krilo Jesenice u koju će biti izmješten dio trajektnih linija iz Splita u ljetnoj sezoni, a duljina trajektne linije kopno - Supetar time će se skratiti s 9,1 na 4,7 nautičke milje. Istodobno će se izbjeći postojeća „uska grla“ na križanju u Stobreču ali i kroz grad Omiš na mostu preko Cetine. Također, obnovom postojeće DC8 na dionici od oko 20 km znatno će se pridonijeti poboljšanju, trenutno vrlo niske razine sigurnosti u prometu, kažu u Hrvatskim cestama.
Projekt se provodi po fazama. Naravno, neće odjednom. Moglo bi nas šokirati jer je čekamo bar 30 godina. Od tada do danas mnogi su od nas izgubili vozačku dozvolu.
POČETAK GRADNJE SAMO ŠTO NIJE
Čvor Mravince – čvor TTTS
Tako iz smjera Splita, odnosno Solina, zahvat započinje na brzoj cesti Solin – Klis, na budućem čvorištu Mravince. Ugovor o javnoj nabavi radova za faze 1, 2 i 3 je sklopljen dana 4. kolovoza 2021. godine na iznos 54,3 milijuna kuna bez PDV-a. Ugovor je sklopljen s izvođačem STRABAG d.o.o. Rok dovršetka radova je 24 mjeseca. Izvoditelj još nije uveden u posao jer je postupak javne nabave za nadzor u tijeku. Za pripadajući nadzor nad izvođenjem radova postupak pregleda i ocjene ponuda je u tijeku. Nabava radova izgradnje za faze 4, 5 i 6 planirana je u IV kvartalu ove godine.
PROJEKTIRA SE
Čvor TTTS - Grljevac - čvor Stara Podstrana - čvor Jesenice - čvor Dugi Rat
Dionica je u projektiranju: ugovor za izradu izmjene glavne projektne dokumentacije, te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za dionicu TTTS – Dugi Rat sa spojnim cestama, sklopljen je 26.11.2020. Izrađena je i predana geodetska podloga, te situacija trase. U pripremi je Elaborat za sastanak s javno pravnim tijelima radi definiranja posebnih uvjeta građenja. Planirani rok za ishođenje lokacijske dozvole je najkasnije do 01.03.2022. godine.
NEŠTO SE GRADI
Čvor Dugi Rat – čvor Omiš istok
Sa strane Omiša u tijeku je izgradnja dijela obilaznice Omiša, Dionica DC70 - most Cetina - Omiš Istok. Realizacija ugovora za izgradnju započela je u rujnu 2019. Radovi su ugovoreni za iznos od 174,5 milijuna kuna. Izvođač radova je zajednica ponuditelja STRABAG AG i Strabag d.o.o. Obilaznica će se privremeno priključiti na DC 70 kroz tunel Komorjak – sjever do dovršetka izgradnje spoja do Dugog Rata.
U tunelu Komorjak, na omiškoj obilaznici, betonira se sekundarna obloga. U pogonu se proizvode segmenti mosta. Prvi se očekuju na gradilištu do kraja ovog mjeseca, a kada započinje i montaža.
Za Spojnu cestu čvor Dugi Rat – DC8 i trasu do km 15+800 izrađeni su idejni projekti, te je kompletiran i 03.08.2021. godine predan zahtjev za ishođenje lokacijske dozvole.
Suma summarum, nastavimo brojati.